Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مقام معظم رهبری سال ۹۹ را سال جهش تولید نام گذاری کردند؛ بنابراین همه‌ تولیدکنندگان در تمامی زمینه‌ها سعی می‌کنند که امسال تولید متفاوتی را تجربه کنند و در این میان نقش صنعت گردشگری کم نیست و این صنعت هم به نوبه‌ خود تاثیر فراوانی در میزان تولیدات کشوری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر باتوجه به شرایط کرونایی کشور و تاکید مسئولین برای در خانه نشینی، شرایط برای سفر و گردشگری نه تنها در کشور بلکه در جهان وجود ندارد. به همین دلیل شاید مسئولان گردشگری نگران آینده این صنعت و کسب کار خود باشند چراکه گذشته را هم به خوبی سپری نکردند و امسال هم باتوجه به این وضعیت ممکن است در ۳ ماه اول سال با این موضوع دست و پنجه نرم کنند.

اما باید نوید دهیم و امیدوار باشیم که شرایط به این شکل نخواهد ماند و صنعت گردشگری می‌تواند دوباره جان بگیرد و جهشی در زمینه تولیدات خود داشته باشد. شاید الان شرایط مناسب نباشد، اما پس از عبور از این بحران، مردم بیشتر به سراغ سفر و گردش خواهند رفت؛ یعنی باید بگوییم که تقاضا بالا می‌رود.

محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص شعال امسال و تصمیم های صنعت گردشگری جهت تحقق آن گفت: به طور کلی قبل از جهش تولید اصل تولید مهم است یعنی اول باید محصولی تولید شود و پس از تولید بتوانیم آن را چند برابر کنیم. در سال ۹۹ دو عنصر اساسی برای جهش تولید مهم است؛ اول ایجاد تنوع در محصولات سفر و گردشگریست و دیگری تحریک تقاضاست. به طوریکه شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند با استفاده از آن با سهولت بیشتری سفر کنند.

وی افزود: ما باید بیش از پیش به تنوع در تولید محصولات گردشگری اهمیت دهیم تا بتوانیم آن‌ها را با یک جهشی به فروش برسانیم چرا که بعد از گذراندن این بحران تقاضا بسیار بالا می‌رود. برای فروش محصولات هم باید از تور‌ها و موضوعات متنوع استفاده شود و همچنین با توجه به اینکه ما یک جمعیت ۸۰ میلیونی هستیم بستر بسیار مناسبی فراهم است که خودمان تولید کننده محصولات خودمان باشیم.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری مطرح کرد: باتوجه به افزایش تقاضا بعد از این بحران باید سعی کنیم به درستی از پس آن برآییم. به همین دلیل از فعالان گردشگری خواهش می‌کنم به دلیل این شرایط از غافله عقب نمانند و با قدرت و قوت به راه خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: یعنی اگر حجم تقاضای سفر به ایران افزایش پیدا کند ناخوداگاه تولید افزایش پیدا می‌کند چراکه به هرحال عرضه و تقاضا رابطه‌ای تنگاتنگی باهم دارند و فعالان گردشگری نباید از ابزار‌های تبلیغاتی به خصوص استفاده از فضای مجازی چه در درون کشور و چه در بازار‌های بین المللی غافل بمانند.

لاریجانی با اشاره به اینکه جهش تولید هدف نیست، تاکید کرد: جهش تولید خود هدف نیست بلکه آثار برخواسته از آن هدف است که برای اقتصاد کشور سودمند است و ارزآوری دارد. درواقع هدف اصلی شکوفایی اقتصادی ناشی از جهش تولید است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید رهبر انقلاب صنعت گردشگری جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۹۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین