Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@19:17:08 GMT

5 راهبرد برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۱۷۹۶

5 راهبرد برای مقابله با کرونا

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: راهبرد پویایی و انعطاف بر این پایه استوار است که نمی‌توان به‌تنهایی با یکی از راهبردهای گفته شده با این ویروس مواجه شده و مقابله کرد بلکه باید به‌صورت منعطف و پویا با انجام اقدامات ترکیبی مقابله کرد، البته عمل به این راهبرد نیاز به‌سرعت عمل و هوش علمی و اجتماعی بالایی در ستاد ملی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمد قطبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان لزوم داشتن راهبرد در مقابله با کرونا تصریح کرد: بیش از یک ماه از جان باختن اولین بیمار کرونایی در ایران می‌گذرد و ستاد ملی مقابله با کرونا هم تشکیل شده، همه نهادها ورود کردند و اقدامات زیادی هم صورت گرفت ولی هنوز مشخص نیست نقطه ثقل و محوری در مواجهه با این ویروس کجاست و کدام راهبرد به‌عنوان راهبرد اصلی و اساسی باید دنبال شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: به نظر می‌رسد راهبردهای زیادی می‌تواند در جایگاه راهبرد محوری قرار بگیرد ولی اقدامات دولت، صداوسیما و نهادهای دیگر بیانگر اختلاف‌نظر و فقدان یک سیاست واحد و قاطع است.

5 راهبرد مقابله با کرونا

وی بابیان 5 راهبرد در مقابل این بیماری تصریح کرد: بالا بردن قوّت سیستم دفاعی بدن انسان به‌عنوان راهبرد دفاع بدنی از این راهبردها است، در واقع این راهبرد با مبدأ انسانی و با تقویت سیستم دفاعیِ بدن به مقابله با این ویروس می‌رود که در دیدگاه طب سنتی و اسلامی طرفداران بیشتری دارد.

قطبی در ادامه ابراز کرد: پرهیز انسانی راهبرد دیگری است که با رعایت مسائل بهداشتی، فاصله اجتماعی و هر اقدامی که منشأ رفتاری داشته باشد و موجب قطع چرخه انتقال این ویروس بشود، انجام می‌پذیرد، این راهبرد دو سوی مردم و حاکمیت دارد و می‌بایست در تعامل سازنده بین مردم و حاکمیت، اصول و قواعد پرهیز در جامعه شکل بگیرد تا با قطع چرخه انتقال، بتوان این بیماری را مدیریت کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به درمان مداری به‌عنوان راهبرد سوم تأکید کرد: این راهبرد بر این نظریه استوار است که در هر صورت، انسان‌ها دچار این ویروس می‌شوند و با تقویت سیستم‌ها و روش‌های درمانی، باید به درمان کارآمد پرداخت و تلاش‌ها را بر درمان و تولید داروهای مفید و مؤثر متمرکز کرد.

واگیریِ حتمی برای درصد بالایی از جامعه، نظریه صحیح نیست

وی با اشاره به راهبرد خرید زمان افزود: یکی از راهبردهایی که ظاهراً در برخی کشورهای اروپایی هم به آن عمل شده، خرید زمان و ایجاد تأخیر در واگیریِ این بیماری است، در واقع مدعیان این نظریه اصل واگیری در درصد بالایی از جامعه را غیرقابل انکار می‌دانند، از سوی دیگر به دلیل ضعف در سیستم‌ها و روش‌های درمانی، تنها راهبرد را در افزایش فاصله زمانی در واگیری می‌دانند، البته عملکرد کشور چین ثابت کرد که واگیریِ حتمی برای درصد بالایی از جامعه، نظریه صحیح نیست.

قطبی پویایی و انعطاف را راهبرد آخر دانسته و اذعان داشت: این راهبرد بر این پایه استوار است که نمی‌توان به‌تنهایی با یکی از راهبردهای پیش‌گفته با این ویروس مواجه شده و مقابله کرد بلکه باید به‌صورت منعطف و پویا با انجام اقدامات ترکیبی مقابله کرد، البته عمل به این راهبرد نیاز به‌سرعت عمل و هوش علمی و اجتماعی بالایی در ستاد ملی دارد که عملکرد دولت و این ستاد حکایت از آن دارد که این ویژگی‌ها وجود ندارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان گفت: در کنار این راهبردها لازم است در کشور ایران که از فرهنگ مشارکت و خیرخواهی بالایی برخوردار است، به مشارکت و همکاری‌های مردمی و خیرخواهانه، سهم بیشتری داده شود تا ضمن بهره‌گیری از این ظرفیت بالا، فرهنگ دَهش منشی و اجابت گری در جامعه تقویت شده و توسعه یابد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان ویروس تبلیغات کرونا رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کد خبر 6100113 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است
  • معرفی پرکاربردترین انواع پمپ هیدرولیک در صنایع
  • چرا تجربه شکست خورده را تکرار می‌کنید؟
  • اسب تروجان
  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • حرکت بر لبه فناوری، راهبرد ارتش برای مقابله با تهدیدات مدرن است
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • چه عواملی در محیط کار استرس‌زا است؟