Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان  سه‌شنبه 12 فروردین اظهار کرد: تمامی مجموعه‌های ورزشی شامل باشگاه‌ها، سالن‌ها و استخرهای آزاد و دولتی و بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در استان اصفهان از ۱۰ اسفند ۹۸ تعطیل شدند.

محمد سلطان‌حسینی با اشاره به فعالیت  بیش از ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در استان، افزود: تمامی مجموعه‌ها در راستای حفظ سلامتی و کاهش احتمال شیوع ویروس کرونا مشارکت کردند و خود ورزشکاران نیز رغبتی برای حضور در باشگاه‌ها برای تمرینات ورزشی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بااین‌حال شماری از باشگاه‌داران تخلف کردند و به‌صورت محدود، مخفیانه و به‌اصطلاح VIP پذیرای شمار انگشت‌شماری از ورزشکاران بودند که این امر با ارائه گزارش‌های به‌موقع و تذکر و هشدارهای لازم در اسرع وقت متوقف شد، اما پلمپ ۶ باشگاه خصوصی را هم در پی داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به دیگر ورزشگاه‌ها و سالن‌ها زیر نظر نهادهای دیگر مانند ارتش، آموزش‌وپرورش، سپاه و شهرداری، تصریح کرد: این مراکز ورزشی هم از همان ابتدای توقف فعالیت با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، بسته شدند و می‌توانیم بگوییم هیچ‌یک از اماکن ورزشی در سطح استان اصفهان پذیرای ورزشکاران نیستند.

سلطان‌حسینی با تأکید بر ضرورت تعطیلی تمامی مراکز ورزشی در استان تا زمان عادی شدن شرایط و دستور بازگشایی از سوی مقامات، خاطرنشان کرد: جامعه ورزشی نیز باید مانند سایر اقشار با مشارکت خود سهم ویژه‌ای از شیوع بیماری و کاهش خطر برای خود و دیگران داشته باشند و امیدواریم هرچه زودتر وضعیت بحرانی تمام و شرایط بهبود یابد.

تعطیلی ۲۵۰ مجموعه تفریحی در اصفهان

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: از زمان اعلام توقف فعالیت مجموعه‌های بزرگ به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ تمامی مراکز تفریحی، فرهنگی، هنری، علمی ورزشی و اجتماعی این نهاد از پنجم اسفند ۹۸ تعطیل شد و این تعطیلی همچنان ادامه دارد.

مرتضی رشیدی گفت: تمامی دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی،  فرهنگی، هنری و ورزشی وابسته به شهرداری دیگر فعالیت نکردند و شناسایی و معرفی ورزشگاه‌های مجهز برای استفاده احتمالی در زمان قرنطینه یا نقاهت ازجمله فعالیت‌های این نهاد از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در اصفهان بود.

وی ادامه داد: در کنار تعطیلی مراکز، اطلاع‌رسانی برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با استفاده از ۵۰ هزار پوستر در اماکن عمومی و ارسال به نهادها، ادارات و اماکن عمومی مانند ۲۴ سازمان وابسته شهرداری، پایانه‌های مسافربری و فرودگاه، مساجد شهر با هماهنگی امور مساجد، مجموعه مسکونی‌های بزرگ، فروشگاه‌ها و دفاتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری و اصناف شهر با هماهنگی اتاق اصناف از فعالیت‌های مرتبط فرهنگی و اطلاع‌رسانی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این خطه به شمار می‌رود که در حدود یک ماه اخیر انجام شد.

رئیس کمیته اجتماعی و مشارکت‌های مردمی مبارزه با کرونا شهرداری اصفهان با اشاره به ضریب نفوذ بالای شبکه‌های اجتماعی در این روزها تصریح کرد:  اطلاع‌رسانی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به‌طورجدی در دستور این نهاد قرار گرفت و پخش کلیپ و موسیقی، عکس، بروشور، اینفوگرافی، استوری اینستاگرام و انتشار فایل‌های مختلف در تلگرام و واتساپ همه‌روزه انجام می‌شود.

وی به عدم تخلف از سوی مراکز تفریحی فرهنگی اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت این بخش در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مطلوب بود.

تعطیلی افزون بر ۵۰۰ مرکز فرهنگی

همچنین مدیر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل شهرداری اصفهان اظهار کرد: از آغاز اعلام هشدار در این منطقه، مدیریت شهری اصفهان سعی کرد به‌صورت تدریجی و پلکانی مراکز شلوغ و پرتردد این کلانشهر را تعطیل کند تا میزان خطر بیماری برای شهروندان به حداقل برسد.

ایمان حجتی ادامه داد: برای مثال در روزهای ابتدایی مراکز گردشگری پارک جنگلی ناژوان اصفهان فعالیت نکرد، اما بعد از گذشت چند روز که هشدارها افزایش یافت حتی ورودی این پارک جنگلی هم‌بسته شد.

وی به کوه صُفه به‌عنوان یکی دیگر از مناطق طبیعی گردشگری اصفهان اشاره کرد و گفت: در ابتدا اماکن تفریحی و بازی این مکان تعطیل و پس‌ازآن ورودی مجموعه هم‌بسته شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت چشمگیر فرهنگسرا و کتابخانه‌های کلانشهر اصفهان در روزهای عادی، خاطرنشان کرد: افزون بر ۵۰۰ مرکز فرهنگی در این خطه با دستور شهردار از پذیرش مخاطبان صرف‌نظر کردند تا شاهد رعایت هرچه بهتر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باشیم.

بسته شدن تمامی بناها و موزه‌های تاریخی اصفهان

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یک هزار و ۸۵۰ اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی در کانون توجه علاقه‌مندان حوزه گردشگری، باستان‌شناسی، معماری و هنر به‌ویژه در ایام نوروز بوده است، اما امسال شرایط متفاوتی را تجربه کرد و بنا به اعلام مسئول موزه‌ها و بناهای تاریخی شهر اصفهان، بر اساس مصوبه ستاد کرونا همه موزه‌ها و مکان‌های تاریخی این استان از ۲۰ اسفند ۹۸ تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

به گفته سید روح‌الله سیدالعسگری طبق بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مدیریت بازدیدها و تعطیلی موزه‌ها بر عهده ستاد کرونا در استان‌ها قرار گرفت و بر همین اساس در جلسه ستاد کرونا در استانداری اصفهان تصمیم به تعطیلی اماکن تاریخی گرفته شد.

ممنوعیت ورود حتی به مناطق طبیعی حفاظت‌شده 

خطر ابتلا و شیوع ویروس حتی مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست استان هم تحت‌الشعاع قرارداد بطوریکه بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط‌زیست اصفهان گفت: ورود شهروندان به مناطق حفاظت‌شده این نهاد تا پایان تعطیلات نوروزی برای طبیعت‌گذرانی ممنوع شد.

به گفته مرتضی جمشیدیان، این تصمیم بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اتخاذ شد.

وی اظهار کرد: این مناطق شامل پارک‌های ملی، پناهگاه‌های حیات‌وحش، مناطق حفاظت‌شده است که هرساله در ایام پایانی تعطیلات نوروزی پذیرای شهروندان بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست اصفهان یادآور شد: چنانچه  افرادی قصد ورود به این مناطق حفاظت‌شده را داشته باشند محیط ‌بانان به‌منظور حفظ سلامت عمومی و پیشگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹ از ورود آنان جلوگیری خواهند کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شمار بیماران مبتلابه ویروس کرونا در این استان ( به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) با شیب ثابت در حال افزایش است و روند کاهشی نداشت.

آرش نجیمی روز گذشته افزود: روزانه به‌طور متوسط بیش از یک‌صد تَن به تعداد بیماران مبتلابه ویروس کرونا در این استان اضافه می‌شود و مردم باید همچنان نسبت به شیوع این بیماری مراقبت داشته باشند و توصیه‌ها و مصوبه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا را رعایت کنند.

وی گفت: در زمان حاضر  دست‌کم ۹۰۰ بیمار در بیمارستان‌های مرجع مقابله با کرونا و بخش‌های کرونای سایر بیمارستان‌های استان (به‌جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند، ۱۷۶ تَن از این بیماران در شرایط سخت بسر می‌برند و در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

کد خبر 496667 برچسب‌ها پیشگیری كرونا در ايران استان اصفهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پیشگیری كرونا در ايران استان اصفهان شیوع ویروس کرونا مناطق حفاظت شده مقابله با کرونا شهرداری اصفهان استان اصفهان تعطیل شد بسته شد بر اساس موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "اخبار ورزشی"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز ورزشی استان سمنان است که در بخش مشروح خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
علاقه‌مندان به دنیای ورزش می‌توانند این بخش ورزشی را در بخش‌های خبری ۲۰ و ۲۳ سیما مرکز سمنان ببینند.
مجموعه ورزشی خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر و ورزش می‌توانند این اخبار نشاط آور ورزشی استان سمنان را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان