Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:26:15 GMT

امروز راهی جز جهش تولید نداریم

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۲۲۸۹

امروز راهی جز جهش تولید نداریم

فرامرز نیک‌سرشت در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شعار امسال در راستای شعار سال گذشته نام‌گذاری شده است، گفت: با توجه به شرایط بین‌المللی و شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه بر ما تحمیل کرده است، راهی جز افزایش تولید، رونق تولید و جهش تولید نداریم و این نام‌گذاری‌ها ۱۰۰ درصد منطبق بر شرایط امروز جامعه بوده و شعارهایی کاملاً منطقی با شرایط امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در سال گذشته که با عنوان رونق تولید نام‌گذاری شده بود، به همت همه دست‌اندرکاران در همه بخش‌ها اعم از خصوصی، دولتی، نظارتی، قضایی و اجرایی اجازه تعطیلی حتی به یک واحد تولیدی فعال در استان داده نشد، افزود: همین اقدامات باعث شد تا در سال گذشته هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از بازگشت تعداد ۳۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید طی سال گذشته در استان خبر داد و تصریح کرد: این خود حاکی از آن است که اگر بخواهیم در این زمینه کار کنیم، می‌توان کارهای ارزشمندی انجام داد، هر چند با شرایط کنونی، انجام چنین کارهایی به مراتب سخت‌تر از سال‌های گذشته شده است.

حمایت همه‌جانبه از صنعت، تولید، خدمات، معدن طی سالجاری تداوم دارد

نیک‌سرشت با تاکید بر اینکه امسال نیز هم همان سیاست‌های قبلی را که حمایت همه‌جانبه از صنعت، تولید، خدمات، معدن و … بود، در دستور کار قرار داده‌ایم، ادامه داد: هر چند معتقدیم در این راستا مشکلاتی را نیز پیش رو خواهیم داشت، بنابراین با یک جدیت بیشتر و عزم راسخ‌تر به دنبال رونق هر چه بیشتر تولید که منتج به جهش تولید نیز خواهد شد، هستیم.

وی با بیان اینکه وجود تحریم‌ها باعث شده است تا در تامین مواد اولیه بسیاری از کارخانجات با مشکلات عدیده‌ای مواجه شویم، اظهار کرد: در مراودات مالی نیز مشکلات بسیار قابل ملاحظه‌ای وجود دارد.

نیک سرشت گفت: همچنین مشکلات جدی در نقل و انتقال ار داریم. در تامین ماشین‌آلات نیز دچار تحریم‌های بسیار سخت هستیم اما معتقدیم برای همه این موارد راهکارهای عقلایی وجود دارد و به همین خاطر به دنبال اتخاذ تدابیری هستیم تا در نهایت بتوان در سایه این اقدامات، نیازهای داخلی کشور تامین کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از برگزاری اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در دومین روز از سال‌جاری به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد و بیان کرد: در این جلسه مقرر شد همه دستگاه‌ها نظرات خود را در قالب برنامه‌های پیشنهادی به صورت مکتوب به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ارائه داده و این سازمان نیز کمیته‌ای برای ترسیم نقشه راه در راستای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید تشکیل دهد.

نیک سرشت با یادآوری اینکه دستگاه‌ها تا ۹ فروردین‌ماه امسال فرصت داشتند تا نظرات خود را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارائه دهند، گفت: بعد از این تاریخ، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز یک هفته فرصت دارد تا این نظرات را جمع‌بندی کند، این در حالی است که به موازات نظرات مدیران دولتی، قرار بر این بود که از صاحب‌نظران بخش خصوصی، مراکز آکادمیک و دانشگاهی و نیز سایر افراد صاحب‌نظر نیز نظرخواهی صورت گیرد تا در نهایت یک نقشه راه اولیه برای تعیین تکلیف و دستورالعملی که دستگاه‌ها موظف به دنبال کردن آن در راستای تحقق شعار سال باشند، ترسیم شود.

نقشه راه «جهش تولید» در استان زنجان تدوین می شود

وی ادامه داد: بعد از جمع‌بندی اولیه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در یک نشست با حضور نماینده عالی دولت در استان زنجان به بحث و تبادل‌نظر خواهند پرداخت تا بتوانیم به یک جمع‌بندی عملیاتی دست یابیم که این جمع‌بندی نیز به اطلاع مدیران و عموم مردم خواهد رسید.

نیک سرشت با بیان اینکه نقشه راه «جهش تولید» در استان زنجان تدوین می شود، گفت: با توجه به شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، راهی جز جهش تولید نداریم.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی از فعالان عرصه تولید نسبت به مشکلاتی که در زمینه مسائل مربوط به دارایی و تامین اجتماعی وجود دارد، گله‌مند هستند، اظهار کرد: نمی‌توانیم ۱۰۰ درصد اظهاراتی را که فعالان عرصه تولید در این زمینه بیان می‌کنند را تایید و یا تکذیب کنیم؛ چرا که معتقدیم هیچ دستگاه دولتی مبرا از خطا نیست ولی این به منزله این نیست که همه تصمیمات ما در جهت مخالفت با منافع واحدهای تولیدی و صنعتی باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان یادآور شد: ممکن است حتی یک درصد در حق یک واحد تولیدی و صنعتی اجحاف شده باشد که همه این موارد صد درصد قابل رصد و پیگیری است و در این راستا هیات‌های حل‌اختلاف و تجدید نظر داریم تا اجازه ندهیم حقی از یک واحد تولیدی و یا صنعتی گرفته شود اما آنچه که مر قانون بوده و از قبل به اطلاع فعالان این عرصه اعم از دولتی و بخش خصوصی رسیده، ملاک عمل ارگان‌هایی چون دارایی و تامین‌اجتماعی خواهد بود.

کد خبر 4889495

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری زنجان سال جهش تولید ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام سال جهش تولید سیلاب طرح غربالگری گرگان شهرکرد بارش باران ماسک طبی تردد وسایل نقلیه ضدعفونی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان واحد تولیدی استان زنجان سال گذشته جهش تولید نیک سرشت نقشه راه جمع بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی گفت: آسمان مناطق مختلف استان طی امروز عمدتا ابری خواهد بود و بارش‌های قابل توجهی انتظار نمی‌رود.

وی افزود: این شرایط جوی در برخی مناطق از جمله ارتفاعات با رگبار‌های ضعیف و پراکنده باران و رعد و برق همراه خواهد شد.

کارشناس هواشناسی استان بابیان اینکه از فردا تا اوایل هفته آینده آسمان صافی برای اغلب مناطق استان پیش بینی شده است، ادامه داد: سرعت وزش باد به ویژه بعدازظهر امروز و فردا افزایش می‌یابد و در برخی مناطق به حد نسبتا شدید می‌رسد.

قدیمی گفت: طی شبانه روز گذشته ایستگاه قیدار با ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گیلوان با ۲۶ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان بوده اند.

وی افزود: تا روز پنجشنبه این هفته هوای خنکی در نواحی مختلف استان مستقر خواهد بود و از روز جمعه مجددا دما‌ها به طور نسبی افزایش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • مسئله اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت باید حل و فصل شود
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود