Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار یزدی با بیان اینکه کمتر از ۲ درصد ظرفیت تخت های نقاهتگاهی سپاه تهران استفاده شده است گفت: تعدای از تخت های نقاهتگاهی سپاه تهران در بیمارستان مسیح دانشوری و سرخ حصار و مرکز درمانی خواهران مورد استفاده قرار گرفته است.

خبرگزاری شبستان_ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نهاد انقلابی است که دوم اردیبهشت 1358 به دستور حضرت امام خمینی (ره) و به منظور حفاظت از انقلاب اسلامی ایران تشکیل شد این نهاد مردمی مولد انقلاب در برابر هر تهدید که مردم و نظام اسلامی را با مخاطره و بحران مواجه کند وارد میدان عمل می شود و تا کنون توانسته است در حوزه های گوناگون فرهنگی، اقتصادی ، اجتماعی و تمام ابعاد مورد نیاز نظام اسلامی کارنامه درخشانی را ارایه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کنونی نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این موقعیت بحرانی بازنماند و منشا خدمات موثری در کشور قرار گرفته است در همین رابطه گفتگویی با سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) به شرح زیر ارایه می شود.

 

 در مورد اقدامات سپاه تهران در مبارزه با بیماری کرونا توضیح بفرمایید؟

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مانند تمام بحران های دیگر در کنار مردم ایران قرار دارد و در تمام استانها از تمام ظرفیت خود مانند نیروی انسانی ، کادر جامعه پزشکی و سایر تجهیزات در کمک به بخش بهداشت و درمان استفاده کرده است. جامعه پزشکی کشور به خوبی توانسته است در این جبهه خدمات مورد نیاز برای مبارزه با کرونا را ارایه کند و تا کنون در تهران نیز در ایجاد نقاهتگاهها ظرفیت خوبی ایجاد شده است که به لطف خدا تا امروز بسیار کم مورد استفاده قرار گرفته است.

 


اگر روال انتشار بیماری کرونا به شرایط بحرانی نزدیک شود سپاه چه تمهیداتی را پیش بینی کرده است ؟

در صورتیکه روال انتشار ویروس از کنترل خارج شود و توسعه یابد آمادگی کنترل و مدیریت آن را به کمک بسیج جامعه پزشکی  و بخش بهداشت و درمان داریم در تهران تمام تلاش خود را کردیم که آرامش را با ضدعفونی کردن مراکز درمانی مانند بیمارستان مسیح دانشوری که محل تجمع بیماران کرونایی زیادی است و همچنین اماکن عمومی را برای مردم به ارمغان بیاوریم و از شیوع بیماری جلوگیری کنیم.

امروز وزیر بهداشت با اتکا به توان مردمی و ظرفیت بسیج و سایر نیروها اعلام کرد که دیگر مشکل ماسک نداریم در حالیکه در بسیاری از کشورهای مدعی بهداشت و درمان در دنیا  هستند برای کادر پزشکی تجهیزات اولیه مثل ماسک را ندارند. امیدواریم با همدلی میان مردم و مسئولان بزودی ریشه این ویروس منحوس از کشور کم شود.

 

چه توصیه ای به مردم برای کنترل بیماری کرونا می کنید؟

اگر چرخه انتقال ویروس کرونا کنترل شود حتما بیماری رو به ضعف می رود و متوقف می شود ، حضور مردم در پارکها و خیابانها، رفت و امد و سفرها موجب تسریع انتقال ویروس می شود و از فردی به فرد دیگر منتقل شود و و نگران آن هستیم که در آینده این ویروس جهشی داشته باشد و موجبات گرفتاری بیشتر مردم و کادر پزشکی شود.

از آحاد مردم خاهش می کنیم که با حضور در خانه و حداقل تردد مورد نیاز در سطح شهرها ، خیابان‌ها و روستاها چرخه انتقال ویروس را متوقف کنند.

اگر از روزهای اول انتشار ویروس می توانستیم سه هفته ترددها را به حداقل  برسانیم و اقدامات مورد نیاز را انجام می دادیم این ویروس نمی توانست در این حد منتقل شود امروز به جهت برخی بی مبالاتی ها چرخه ویروس تشدید و رشد می کند، از مردم خواهش می کنیم در خانه بمانند و این چند روز نیز همکاری کنند. تحمل حضور در خانه حتما آسانتر از تحمل از دست داد عزیزان و رفتن خود افراد به بیمارستان است.

 

در مورد ایجاد نقاهتگاهها در تهران توسط سپاه تهران  توضیح دهید ؟

 ظرفیتی که در تهران ایجاد شده است قریب به ۲ هزار تختخواب بیمارستانی است که البته ۲ هزار تختخواب نقاهتگاهی دیگر نیز آماده بهره برداری است که هنوز وارد چرخه فعالیت نشده است و به محض اینکه وزارت بهداشت و درمان اعلام نیاز کند  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نقاهتگاه های سپاه تهران در چند نقطه تهران فعال شدند ؟

در ۶ نقاهتگاه تهران آماده پذیرش بیماران کرونا هستیم که با ظرفیت کادر پزشکی سپاه و بسیج اداره می شود و نگرانی در مورد تخت نقاهتگاهی وجود ندارد.

 


آیا از تخت های نقاهتگاهی در بیمارستان هایی که تعداد زیادی از بیماران کرونا را بستری کردند استفاده می شود ؟

تعدای از تخت های نقاهتگاهی در بیمارستان مسیح دانشوری و سرخ حصار  و مرکز درمانی خواهران مورد استفاده قرار گرفته است و تعداد بسیاری کمی بیمار در مراکز نقاهتگاهی وجود دارد و هنوز طرفیت اصلی تخت های نقاهتگاهی زیر بار پذیرش بیمار نرفته است.

 

آیا در حال حاضر از تخت های نقاهتگاهی سپاه تهران استفاده می شود ؟

 هنوز به شرایط نگران کننده نرسیدیم که بخواهیم از نقاهتگاه ها استفاده کنیم و این مراکز برای استفاده بعد از بیمارستان پیش بینی شده است و تنها کمتر از ۲ درصد ظرفیت تخت های نقاهتگاهی  سپاه تهران مورد استفاده قرار گرفته است./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار یزدی ویروس کرونا کرونا مورد استفاده قرار تخت های نقاهتگاهی بهداشت و درمان انقلاب اسلامی بیماران کرونا مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند.   به گزارش ایرنا از استانداری تهران، حامد یزدی مهر روز چهارشنبه با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری های محلی، اظهار کرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.   یزدی مهر گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به ویژه ارتفاعات باشیم.   ستاد بحران استان تهران به همه مردم به ویژه ساکنین استان در ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.   یزدی مهر با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.   وی همچنین اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.   یزدی مهر پرهیز از اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.   وی درخصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.   مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و اطمینان از لایروبی کانال ها و آب روها، نیز تاکید کرد.  

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان