Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر جمعه‌ای روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستگاه اکسیژن ساز، چهار عدد دستگاه  تنفس مصنوعی، یک عدد  دستگاه الکتروشوک و ملزوماتی همانند ماسک ۹۵N، گان، محافظ صورت، دستکش‌های لاتکس و جراحی از جمله ملزومات اهدایی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان به چهار بیمارستان مختص بیماران کرونایی این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: تاکنون، ۲ محموله اهدایی ملزومات و تجهیرات پزشکی  اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برای مقابله با ویروس کرونا به شبکه درمان استان سمنان اهدا شد.

وی با اشاره به مساعدت و همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در تامین تجهیزات پزشکی و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: این اقدام بر اساس راهبرد اتاق ایران در ایفای نقش مسوولیت اجتماعی فعالان بخش خصوصی صورت گرفته است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: بخش خصوصی با ایجاد پویش اجتماعی نفس در سراسر کشور توانسته است نقشی مهم در این مساله اجتماعی ایفا کند.

وی با اشاره به نیازسنجی ملزومات بیمارستان‌های مختص بیماران کرونایی و اعلام آن به اتاق بازرگانی استان سمنان، تصریح کرد: با توجه به اهمیت تجهیزات و اقلام پزشکی برای بهبود حال مبتلایان به ویروس کرونا،این اقلام  از سوی فعالان اقتصادی استان با محوریت این اتاق فراهم شد.

جمعه‌ای خاطرنشان کرد: در مراحل بعدی سعی بر این است که دستگاه ونتیلاتور سیار برای شبکه درمان استان سمنان فراهم شود.

اعلام آمادگی اتاق بازرگانی برای ایجاد نقاهتگاه

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: این اتاق برای راه‌اندازی نقاهتگاه‌های بهبودیافتگان کرونا در نقاط مختلف استان به ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام آمادگی کرد.

وی، فعالان عرصه اقتصادی سمنان از جمله تشکل‌های خصوصی را پیشرو در شکست کرونا برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی مختلفی در استان برای در اختیار قرار دادن مکان‌هایی به منظور راه اندازی نقاهتگاه‌های بهبودیافتگان کرونا اعلام آمادگی کردند.

جمعه‌ای ادامه داد: در سمنان محل نمایشگاه دائمی، ۲ سوله از سوی یک واحد تولیدی در گرمسار، و در شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز بخش خصوصی در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

وی ابرازداشت: ریشه‌کنی ویروس کرونا در کشور و استان سمنان نیازمند مشارکت مردمی است و شهروندان با حس مسئولیت‌ پذیری و نوع‌ دوستی در خانه‌ها بمانند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، یادآور شد: با وجود مشکلات اما بخش خصوصی و فعالان اقتصادی سمنان باور دارند اکنون تلاش‌ها باید در راستای کم کردن دامنه بحران کرونا در این استان باشد.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور قرار دارد.

واحدهای تولیدی لوازم بهداشتی استان سمنان به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و برخی از این واحدها نیز خطوط تولید را متناسب با لوازم مورد نیاز برای مبارزه با کرونا تغییر دادند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سمنان اتاق بازرگانی ایران پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سمنان اتاق بازرگانی ایران ویروس کرونا سمنان اتاق بازرگانی ایران معادن و کشاورزی اتاق بازرگانی اعلام آمادگی ویروس کرونا استان سمنان بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

موسوی میرزایی افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم پروژه فعال است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ نفر دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند گفت: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی، جراحی عمومی و ... در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ی پزشکی بپیوندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است