Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:32:28 GMT

سیزده بدر خانگی؛ عیدی مردم به مدافعان سلامت

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۴۱۲۲

سیزده بدر خانگی؛ عیدی مردم به مدافعان سلامت

بیش از چهل روز از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و مردم خمین از همان روزهای نخست با احترام به پویش خانه‌نشینی کوشیده‌اند سهم خود را در عبور از این بحران سلامت ادا کنند و سیزدهمین روز فروردین امسال را نیز در کانون گرم خانواده سپری خواهند کرد.
شاید این نخستین نوروز باستانی است که با محدودیت در دید و بازدید و حضور در طبیعت همراه شده اما مردم  با درک شرایط حساس کشور و ایجاد همگرایی حداکثری پیام بزرگی را با خانه‌نشینی خود منعکس کردند و آن احترام به سلامت جمعی و همنوع‌دوستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهروندان خمین مانند سایر هموطنان نوروز امسال را در خانه ماندند چراکه شرایط دشوار مدافعان سلامت را درک کرده‌اند و پاسخ ایثار آنان را با پویش خانه نشینی می‌دهند و می‌دانند هر شهروند مسئول در شرایط بحران باید به دور از اضطراب و با رفتار متعهدانه سهمش را در بهبود اوضاع ادا کند.
براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حضور مردم در روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین امسال در پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن طبیعی و تفرجگاهی ممنوع است و
شهروندان زادگاه امام راحل نیز با احترام به این مصوبه کشوری برای شکست کووید ۱۹ کنار مسئولان  ایستاده‌اند و روز طبیعت را در خانه سپری می‌کنند.


ماندن در خانه ضامن سلامت خود و همشهریان
یکی از شهروندان خمین گفت: سنت سیزه بدر به طبیعت‌گردی و نشاط گره خورده اما با وجود طولانی شدن خانه‌نشینی این روز را نیز همراه اعضای خانواده در محل زندگی می‌مانیم تا به مدافعان سلامت بگوییم که سختی‌هایی را که متحمل شده‌اند درک می‌کنیم.
« فاطمه عسگری » افزود: هر سال در روز طبیعت به همراه  خانواده و جمعی از اقوام در کوه بوجه می‌رفتیم اما امسال به دلیل شیوع کرونا تصمیم داریم تلفنی از حال هم باخبر شده و با تفریحات مناسب روز طبیعت را در خانه بگذرانیم و به جای سبزه گره زدن پیوند دل‌هامان را در شکست کووید ۱۹ محکم کنیم.
وی بیان کرد: رفتار شهروندی ایجاب می‌کند که همه با خود خلوت کنند و پیامدهای خروج از منزل را بار دیگر مروری داشته باشند و آگاهانه و متعهدانه به تصمیم جمعی خانه‌نشینی بپیوندند. 

مهرورزی و همدلی پیام شهروندان خانه نشین در روز طبیعت

استاندار مرکزی گفت: طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت  عبور و مرور خودروها در روزهای یازدهم تا سیزدهم فروردین ماه  با هدف کند کردن گسترش شیوع کووید ۱۹ در استان ابلاغ شده و انتظار است که تمامی مردم در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی به رعایت آن پایبند باشند.
سید« علی آقازاده » اظهار داشت: مهرورزی و همدلی پیامی است که شهروندان خانه‌نشین در روز طبیعت به مسئولان و مدافعان سلامت خواهند داشت چرا که این تصمیم اعمال شده خرد جمعی را در بر می‌گیرد و نفع آن برای تک نک هموطنان خواهد بود.

وی توضیح داد: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی جریمه پنج میلیون ریالی  و توقیف یک ماه وسایل نقلیه برای قانون‌شکنان پیش بینی شده و امید است که تمامی شهروندان با احترام به مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و قطع  تردد غیرضروری شرایطی ایجاد نکنند که عوامل انتظامی مجبور به اعمال قانون شوند.

زادگاه امام راحل در پویش خانه‌نشینی پیشرو بوده است
فرماندار خمین بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا اغلب مردم این شهرستان در رعایت پویش خانه‌نشینی  پیشرو بوده‌اند و همواره در رعایت تصمیم‌ها با مسئولان همراهی داشته‌اند که جای تقدیر دارد.

«احمد تهرانی» افزود: با ابلاغ مفاد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با استفاده از ظرفیت مجازی و رسانه‌ها این مهم در سطح وسیع برای مردم توضیح داده شده و با توجه به اینکه برابر این مصوبه در  روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین هرگونه تردد ممنوع است، پارک خودرو اطراف تفرجگاه ها و پارک های شهرستان به معنای « پارک ممنوع» بوده و  عوامل پلیس راهور جریمه وسیله نقلیه و انتقال آن به پارکینگ را اعمال می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: عوامل پاسگاه‌های انتظامی در  روستاهای شهرستان نیز  سرکشی مستمر دارند و  اگر در تفرجگاه‌ها، سدها و مناطق گردشگری خودرویی مشاهده شود برابر دستورالعمل ابلاغی با قانون‌شکنان برخورد خواهد شد.
فرماندار خمین گفت: دهیاران موظف شده‌اند که  در صورت مشاهده خودرو در اطراف تفرجگاه‌های روستایی در اسرع وقت مراتب را به پاسگاه های انتظامی و پلیس ۱۱۰ برای پیگیری و اعمال قانون اعلام کنند.
طهرانی افزود:  مردم خمین در مسایل مختلف همواره همدلی خود را با مسئولان داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که در روز طبیعت نیز با خانه‌نشینی بار دیگر رفتار مطلوب شهروندی را به نمایش بگذارند.

مدیریت شهری برای مهار مخاطرات کووید ۱۹ با همه توان به میدان آمده است
 شهردار خمین گفت: عوامل مدیریت شهری در زادگاه امام راحل با همه توان به میدان آمده‌اند تا سرعت شیوع ویروس کرونا را کند کرده و مخاطرات آن را به حداقل ممکن برسانند.

«ابوالفضل مرتضییان» با تقدیر از همکاری شهروندان در مهار ویروس کرونا در این شهر افزود: مردم تنها با خانه‌نشینی می‌توانند سهم خود را در مبارزه با کرونا ادا کنند و دیدن چهره‌های ماندگار از همدلی و کمک آنان در تامین مواد ضدعفونی، لباس مدافعان سلامت و احترام به همنوع با ماندن در خانه سرمایه‌ بزرگ اجتماعی است که باید قدر آن دانسته شود.
وی  تصریح کرد: مدیریت شهری خمین در راستای اجرای مصوبات پدافند زیستی موانع بیشتر را برای بستن  ورودی‌های شهر از مناطق روستایی و شهرهای استان ایجاد کرده و با قاطعیت تمام برنامه منسجمی دارد تا از حضور افراد در تمام پارک‌ها و مکان‌های عمومی و مناطق گردشگری  جلوگیری کند هرچند فرض بر همراهی حداکثری مردم با پویش خانه‌نشینی و طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی است. 
شهردار خمین خاطرنشان کرد: شهروندان عمق بحران کرونا را درک کرده‌اند و با ماندن درخانه به سلامت خود و دیگران کمک می‌کنند.
مرتضییان گفت: بنرهای اطلاع رسانی درخصوص ممنوعیت حضور در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها در نقاط مختلف خمین تفریحی نصب شده و انتظار است که هرخانواده خود مروج پویش در خانه ماندن برای روز طبیعت باشد و با این روش در کوتاه شدن زمان مقابله با بیماری شریک شود.
کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
نخستین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی خمین در خانه بمانیم بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری در خانه بمانیم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی خمین در خانه بمانیم بهداشت و سلامت ویروس کرونا استان مرکزی خمین در خانه بمانیم بهداشت و سلامت فاصله گذاری اجتماعی پویش خانه نشینی مدافعان سلامت روز طبیعت ویروس کرونا تفرجگاه ها کووید ۱۹ پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده

سعید حجاریان فعال سیاسی اصلاح طلب، اخیرا توئیتی منتشر کرده و در آن نوشته بود: «دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.»

این سخنان وی با واکنشی را به همراه داشت که عنوان کرده بود دیگر بار شیشه‌ای نمانده که بخواهد حفظ شود.

حجاریان در پاسخ به این نقد، توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و در آن نوشت: منتقدی مجرب نقدی بر این پست نگاشته و بیان کرده اند:« چیزی باقی نخواهد ماند» گزاره ای آخرالزمانی است؛ یعنی چیزی متصور نیست که برای حفظ اصلاح اش تلاش کنیم.

پاسخ اینجانب: به حفظ «⁧ امید ⁩» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی تؤامان «⁧ نقد ⁩» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم.

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟