Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:33:00 GMT

۳۰ تن بذر برنج به شالیکاران آستارا توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۴۱۶۷

۳۰ تن بذر برنج به شالیکاران آستارا توزیع شد

ایرج شیارکار روز سه شنبه در بازدید از اراضی شالیکاری آستارا گفت: این میزان بذر ظرف ۲۰ روز گذشته در اداره تعاون روستایی به قیمت هر کیلوگرم ۸۰ هزار ریال برای عملیات خزانه گیری برنج توزیع شد.

وی افزود: شالیکاران آستارا برای اطمینان از سلامت و افزایش تولید، از بذرهای گواهی شده و مطمئن استفاده می کنند و رقم هاشمی از ارقام خوب بومی و معطر گیلان است و از هر هکتار سطح کشت آن چهار و نیم تن شلتوک حاصل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بذرهای گواهی شده نسبت به بذرهای معمولی فاقد آفت و بیماری است و باعث افزایش یک تن شلتوک در هکتار می شود و در سال گذشته نیز ۱۸ و نیم تن بذر هاشمی توزیع شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا گفت: ۴۵۰ تن کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه نیز در نیمه دوم سال قبل توزیع شده بود و اغلب در آستارا در کشت برنج و کیوی، به عنوان مهمترین محصولات این شهرستان استفاده می شود و امسال ۲۰۰ تن کود نیز برای توزیع خریداری شده است.

پارسال از سه هزار و ۲۰۰ هکتار شالیزارهای آستارا ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن شلتوک برداشت و هشت هزار و ۲۰۰ تن برنج سفید تولید شد.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶ هزار بهره بردار کشاورزی در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آستارا اراضی کشاورزی برنج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آستارا اراضی کشاورزی برنج وزارت جهاد کشاورزی آستارا اراضی کشاورزی برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۴۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد