Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم جعفرزاده، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وقوع سیلاب در استان کرمان گفت: در اثر بارندگی و وقوع سیلاب در استان کرمان طی روز‌های اخیر، به تاسیسات تامین آب آشامیدنی ۵۹ روستا (۵۶۲۵ خانوار) خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: با تلاش تیم‌های عملیاتی، تاکنون شبکه توزیع آب در ۳۴ روستا ترمیم شده است، اما با توجه به فروکش نکردن سیلاب در ۲۵ روستای باقیمانده، عملیات رفع عیب همچنان ادامه دارد.

مدیر کل بحران وزارت نیرو در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت سد‌های استان خوزستان گفت: میزان مجموع ورودی روزانه طی ۲۴ ساعت گذشته به تمامی سد‌های استان خوزستان ۱۷۷۹ مترمکعب بر ثانیه بوده که به ازای آن مجموع خروجی به سمت دشت خوزستان ۱۱۳۰ مترمکعب برثانیه است.

وی ادامه داد: طی ۹ روز گذشته میزان ورودی به سد‌های استان خوزستان ۱۵۱۰ میلیون مترمکعب بوده است که در مقایسه با آمار بلندمدت ۵ درصد کمتر است.

جعفرزاده اظهار کرد: در مقایسه با نرمال‌های ورودی حوضه کرخه بیش از نرمال (۳۷ درصد افزایشی)، حوضه دز شرایط نرمال (۲ درصد افزایشی) و حوضه‌های کارون، مارون، زهره و جره همگی زیر نرمال (۲۶ تا ۵۰ درصد کاهشی) هستند.

وی تصریح کرد: تخمین روان‌آب‌های ورودی برای ۱۶ روز آینده بیانگر آن است که حدود ۳۲۰۰ تا ۳۴۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد مخازن سد‌های استان می‌شود که این میزان حجم ورودی همچنان با خروجی‌های معادل تاب‌آوری رودخانه‌ها، قابل کنترل بوده و نیازی به تغییرات خروجی فزاینده در سد‌ها نیست.

مدیر کل بحران وزارت نیرو افزود: طی بارش‌هایی که از روز ۹ فروردین در سطح حوضه‌های آبریز استان آغاز شده است، حداکثر ورودی ساعتی در کرخه به حدود ۱۶۳۰ مترمکعب بر ثانیه و در سد دز به ۸۵۰ مترمکعب بر ثانیه رسید که این جریان‌های سیلابی در سد‌های مذکور به‌طور کامل مهار و تعدیل شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون متوسط ورودی به حوضه کارون ۵۸۰ مترمکعب بر ثانیه، حوضه دز ۵۲۱ مترمکعب بر ثانیه، حوضه کرخه ۵۷۶ مترمکعب بر ثانیه و در حوضه مارون ۹۴ مترمکعب بر ثانیه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب و آبگرفتگی وزارت نیرو مترمکعب بر ثانیه سد های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به مزارع روستای سرچاه شور خسارت زد + تصاویر

در این روز‌های بهاری اقصی نقاط کشور رنگ و بوی بارانی به خود گرفته است و گاهی این بارش‌ها به حدی شدید است که موجب به راه افتادن سیلاب شده است.

روستای سرچاه شور از توابع شهرستان خوسف استان خراسان جنوبی نیز با بارش شدید باران مواجه شدند. بطوریکه سیلاب به مزارع این روستا خسارت زد.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کردند که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - خراسان جنوبی

بیشتر بخوانید:

آبگرفتگی در محله گورت اصفهان و گرفتار شدن خودرو‌ها

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • سیلاب به مزارع روستای سرچاه شور خسارت زد + تصاویر
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • خسارت سیل و تگرگ در خنج
  • سیل و آبگرفتگی در روستای «چنداب» گرمسار
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • خسارت سیلاب به روستای تختان دهلران