Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@04:34:14 GMT

5 دلیل انجمن همگن قطعه سازان برای تعطیلی خودروسازان

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۶۲۴۴

به گزارش اکوفارس به نقل از پرشین خودرو، پیشنهاد تعطیلی تولید در زنجیره تامین خودروسازی کشور و خودروسازان تا ابتدای اردیبهشت امسال از سوی انجمن صنایع همگن قطعه سازی به وزیر صمت با 5 دلیل زیر اعلام شده است:

1- به دلیل منع رفت و آمد و قرنطینه برخی استان ها و شهرهای کشور و نیز مقتضیات بنگاه ها برای جلوگیری از شیوع کرونا امکان تعمیرات نوروزی بسیاری از کارخانجات قطعه سازی فراهم نشده و آمادگی آغاز به کار بلافاصله پس از تعطیلات فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- تعدادی از کارگران و کارکنان و مدیران صنعت قطعه سازی کشور آلوده به ویروس شده و به دلیل مشکلات بهداشتی و بیماری قادر به حضور در محل کار نخواهند بود و تعداد محدودی هم جان خود را از دست داده اند.

3- پس از برگشت کارکنان و کارگران قطعه ساز پراکنده در 15 استان کشور از تعطیلات نوروزی، بسیاری از ایشان ناقل بیماری هستند، حتی اگر علایم کرونا را نداشته باشند و حتی بر فرض غربالگری از سوی تمام قطعه سازان (که امری بعدی است)، شناسایی نمی شوند و در روزهای شروع به کار و چه بسا ساعات اولیه، ویروس در فضای کوچک و به هم فشرده کارخانجات به سرعت منتشر شده و به خانواده ها و جامعه در زمانی اندک منتقل می شود و فاجعه ای انسانی رقم خواهد خورد.

4- در صورتیکه خودروسازان بنا به دستور مقامات حداقل 2 هفته تعطیل نکنند، قطعه سازان بر سر دو راهی " اجبار به تولید " برای عمل به تعهدات در قبال خودروسازان یا " توقف موقت تولید " بنا به مصالح داخلی بنگاهی گیر می کنند و اگر بخواهند آینده کاری خود را نزد خودروسازان خراب نکنند با انتخاب گزینه اول، پرسنل را به اجبار برای حضور در محل کار فراخوان می کنند و نتیجه مشخص است.

5- با توجه به محدودیت های آمد و شد و قرنطینه استان ها مدتی طول می کشد تا از این طریق سازمان های صنعت، معدن و تجارت، هماهنگی برای اخذ مجوزهای تردد پرسنل، خودروها و مدیران قطعه سازی پراکنده در شهرک های صنعتی و کارخانجات که عمدتا در خارج شهرها قرار دارند به عمل آید که قطعا شروع به کار را با وقفه روبرو می کند و به رغم عدم خروجی مورد انتظار، فرصت طلایی به ویروس کرونا جهت انتشار داده می شود.

در پایان نامه انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور که به امضای " آرش محبی نژاد دبیر این انجمن " رسیده، آمده است: با توجه به دلایل مذکور و استفاده از تجربه کشورهایی مانند کره جنوبی، امریکا، ایتالیا، ترکیه، چین و ... در تعطیلی خودروسازی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، استدعا دارد با پیشنهاد این انجمن موافقت نمایید تا با تنفس 2 هفته ای، شروع تولید پرتیراژ و پایدار به جای تولید موقت پر خطر رقم بخورد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است