Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاددانشگاه گفت: جمهوری اسلامی یک ودیعه الهی است که حاصل خون شهدا و روحیه عزت‌طلبی ملت ایران است و صیانت از آن جز با تقویت کارآمدی ممکن نخواهد بود.

علی صابری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی به همت و اراده ملت ایران بوده و حفظ و حراست آن نیز در ۴۱ ساله اخیر نیز با حضور مردم امکان‌پذیر شده است و تاکید امام راحل‌مان بر وجود جمهوریت در کنار اسلامیت در نوع حاکمیت ملی ما نیز نشانه توجه به نقش مردم در حفظ کیان کشور و نظام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موقعیت جغرافیایی کشور ما و اهمیت ایران در حوزه جغرافیای سیاسی سبب شده تا تنها نسخه بقای یک حاکمیت در کشور ما، اتکای همه شئونات آن به مردم باشد و ما می‌بینیم که امام راحل با تیزبینی و هوشمندی خاصی که خداوند در وجود ایشان قرار داده بود، تمامی ارکان نظام ما را متکی به مردم قرار داد و قانون اساسی کشورمان نیز بر همین اساس نوشته و تصویب شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مبارزات فراوان انقلابیون و نثار هزاران خون به راه انقلاب و خروش مردمی بر علیه رژیم ستمشاهی رهین جمهوری اسلامی است و اهمیت وقوع انقلاب اسلامی نیز از آن جا مشخص و محرز شد که دشمنی وسیع و عمیقی برای ضربه زدن به آن از سوی ابرقدرت‌های شرق و غرب در همان اولین روزهای شکل‌گیری آن به جریان افتاد که آغاز جنگ تحمیلی یکی از آن توطئه‌های بزرگ و فراگیر بود.

صابری با بیان این که جز با نظام جمهوری اسلامی گذر از ۴۱ سال اخیر برای ملت ایران ممکن نبود، عنوان داشت: هر صحنه‌ای از رخدادهای منطقه‌ای و ملی در ۴ دهه اخیر را که نگاه می‌کنیم، نقش مردم در حراست از انقلاب و نظام پررنگ و مشهود است و هیچ‌گاه در توصیه‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقش مردم نادیده انگاشته نشده است.

وی وابستگی تمامی مناصب کلان در کشور به رای مستقیم یا تک واسطه به رای مردم را نشانه و جلوه دیگری از توجه به اصل جمهوریت در نظام سیاسی کشورمان برشمرد و خاطرنشان کرد: تنها چالش پیش روی جمهوری اسلامی ایران، فاصله گرفتن شماری از مسوولان از صف مردم و روی آوردن به زندگی‌های تجملاتی و بی‌خیالی آنان نسبت به وضع مردم است که بیش از هر تهدبد و دشمن خارجی می‌تواند برای حاکمیت ملی ما مضر باشد.

این دکترای علوم سیاسی اضافه کرد: انقلاب اسلامی هیچگاه از دشمن خارجی ضربه نخواهد خورد مگر آنکه دشمن خارجی از طریق عواملی خودفروخته بتواند در صف مردم خلل ایجاد کرده و با موذی‌گری، مردم را به جان هم بیاندازد که بحمدالله با هوشیاری مردم ما، این پروژه‌ها عمدتا به شکست انجامیده‌اند.

صابری گفت: بزرگ جلوه دادن مشکلات داخلی، جوسازی مسموم بر علیه جریانات انقلابی، پرداختن مستمر به نقاط ضعف، دوقطبی‌سازی جامعه، نفوذ در میان نخبگان و چهره‌های محبوب برای موضع‌گیری منفی بر علیه نظام و تشدید فشارهای اقتصادی از جمله ابزارهای دشمنان در یک دهه اخیر است که هدف اصلی آن نیز کاهش اعتماد عمومی در جامعه و البته کاهش اعتماد به حاکمیت است.

وی در همین زمینه به نقش مخرب مسوولان بی خاصیت و بی‌دغدغه در نسبت میان حاکمیت و مردم اشاره و بیان داشت: ضربه‌ای که مدیران فاسد به اسلام و انقلاب و ایران زده‌اند کمتر از ضربات دشمنان خارجی نیست و امروز یکی از پاشنه‌هتی آشیل ما در کشور، همین دست از مدیران هستند که اعتماد و احترام به مدیران پرتلاش و انقلابی را نیز کمرنگ کرده‌اند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: قوه قضاییه در دوره جدید خود عزم خوبی در برخورد با فساد از خود نشان داده است اما باید مراقب باشد که مرز درست و روشنی از مبارزه با فساد مشخص و پس از نهایی شدن آرا، اجازه بهره‌مندی از تخفیفات و امتیازات را نیز به آنان ندهد تا مبادا امید مردم ناامید نشود.

انتهای پیام/۳۲۶۴

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی علی صابری هرمزگان جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است

به گزارش قدس آنلاین، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه های اجرایی و استانها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

 مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است