Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با حضور در ستاداستانی مدیریت کرونا گزارشی از اقدامات و پیگیری های انجام شده را مطرح و مسائل و دغدغه هایی را نیز عنوان کرد که درباره آن در این جلسه تصمیم گیری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، سه شنبه(۱۲ فروردین) در نشست ستاداستانی مدیریت کرونا یکی از پیامدهای ناشی از این بیماری را تبعات اقتصادی عنوان کرد که جدای از مشکلاتی برای صاحبان بنگاه ها و فعالان اقتصادی و کسب و کارهای کوچک و متوسط و بزرگ، مشکلاتی هم برای شهروندان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، توقف دیگر اتحادیه‌ ها و اصناف(به استثنای ۱۲ صنف مشخص) را باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم و صاحبان کسب و کارها و نارضایتی اجتماعی دانست که در همین راستا طی این جلسه مقرر شد: اتاق اصناف با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، استانداری و سازمان صمت، چهارچوب استمرار فعالیت های 16 اتحادیه دیگر را با رعایت پروتکل های بهداشتی شکل بگیرد و طی 48 ساعت آینده اتاق اصناف پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه کند.

 

 

 

وی همچنین با درخواست از ستاداستانی مدیریت کرونا برای توقف فعالیت های معادن زیرزمینی زغالسنگ تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا افزود: درخواست داریم همزمان با توقف معادن زیرزمینی، امکان برداشت از معادن روباز فراهم شود.

 

 

پورابراهیمی از پیگیری برای کمک و پشتیبانی بنگاه های اقتصادی بزرگ به استان خبر داد که در فاز اول کمک های شرکت ملی مس به مبلغ 4 میلیارد تومان و گل گهر 6 میلیارد تومان و گهر زمین 5 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و گفت: طی جلسه با معاون وزیر صنعت مقرر شد شرکت های بزرگ از محل منابع حقوق دولتی خود، کمک هایی را به ستاد استانی کرونا داشته باشند که اولین واریزی شرکت ملی مس به مبلغ 4 میلیارد تومان انجام شده و کمک های گهر زمین و گل گهر نیز طی هفته آینده پرداخت می شود که این کمک ها برای موضوع مقابله با کرونا و خرید تجهیزات و لوازم پزشکی برای کادر درمانی استان کرمان هزینه خواهد شد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش موضوع آبرسانی به حاشیه شهر کرمان را مورد توجه ستاد قرار داد و که با موافقت استاندار مقرر شد برنامه جامع نحوه حل مشکل آب شرب حاشیه شهر کرمان از طریق فرماندار تا پایان هفته آینده به ستاد استانی کرونا ارسال شود.

 

 

 

قول مساعد برای حل مشکل آب آشامیدنی حاشیه شهر کرمان با توجه به تأمین منابع مالی از سوی شرکت های بزرگ برای ستاد استانی مدیریت کرونا، تشکیل شورای هماهنگی بانک های استان با حضور مدیرکل اقتصادی استانداری و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس برای بررسی وضعیت اقدامات بانک ها در ارتباط با مصوبه بانک مرکزی و ستاد استانی در خصوص پرداخت تعهدات و ارائه گزارش آن به ستاد و نیز تهیه گزارش آسیب شناسی بیماری کرونا در بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن برای طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد از دیگر موارد مطرح شده توسط دکتر پورابراهیمی و اعلام موافقت توسط استاندار بود.

 

 

 

حمید شمس الدینی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان هم از غربالگری 41 هزار و 757 نفر و برگشت دادن حدود 10 هزار و 294 خودرو در 4 روز گذشته خبر داد و افزود: در 70 نقطه از ورودی‌های استان تعداد 2 هزار و 100 نفر مسئول کنترل ورود و خروج مسافران بودند هستند.

 

 

وی همچنین از پلمپ 226 واحد صنفی، توقیف 23 خودرو و صدور جریمه  500 هزار تومانی برای 347 خودرو طی همین مدت خبر داد و اظهار داشت: در این چهار روز کاهش مصرف 60 درصدی سوخت را شاهد بودیم.

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا بنگاه های اقتصادی دکتر پورابراهیمی استانی مدیریت کرونا میلیارد تومان ستاد استانی حاشیه شهر کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار

محمود ایرانمنش با اشاره به برنامه‌ریزی لازم و هماهنگی با مدیران و نیرو‌های مربوط گفت: تمام نیرو‌های خدمات‌شهری در مناطق مختلف شهر کرمان، در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین ماشین‌آلات و ادوات موردنیاز برای مقابله با بروز هرگونه مشکل در هنگام بارش‌های احتمالی، پیش‌بینی و تمام محدوده‌هایی که احتمالا دچار آبگرفتگی می‌شود، پاک‌سازی و ساماندهی شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مسدودشدن مسیر روان‌آب‌ها خبر داد و گفت: همچنین در کنار این اقدامات، هماهنگی بین‌بخشی با ارگان‌های خارج از شهرداری و همراهی و همکاری مطلوب با تمام واحد‌های ستادی و اجرایی مشترک در مواجه با بارش‌های پیش رو و مجهزشدن مناطق به تجهیزات، صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: توصیه ما به شهروندان، پرهیز از رهاسازی زباله‌ها در معابر و کانال‌ها، برای جلوگیری از انسداد کانال‌ها و ایجاد مشکل در دفع آب‌های سطحی و نیز تسهیل فرآیند‌های اجرایی مقابله با آبگرفتگی در زمان بارندگی است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مشکل در زمان بارندگی‌های آینده با مرکز ارتباط مردمی شهرداری به شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • بارش شدید باران در روستاهای انار