Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، محمود یحیائی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اعلام این خبر گفت: از نخستین روزهای اعلام بیماری کرونا با برنامه ریزی گسترده ای در سطح دانشگاه برای مقابله با این بیماری آماده شدیم و با برگزاری فوری دوره ها و کارگاههای  آموزشی در این زمینه با حضور اساتید مجرب افزایش آگاهی انجام گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: تشکیل تیم های بحران، ثبت نام نیروهای داوطلب، سازماندهی آنها و نظارت بر تهیه و توزیع تجهیزات حفاظتی از دیگر اقدامات این حوزه بوده و حضور فعال در کمیته دانشگاهی مقابله با کرونا ویروس نیز صورت گرفت.

یحیائی افزود: با تشکیل گروه نظارت، سرکشی مداوم از مراکز ارائه دهنده خدمت نیز انجام گردید و بابررسی گزارشات مشکلات موجود رفع گردید و تلاش شد خدمات مراقبت پرستاری با بهترین کیفیت ممکن ارائه گردد که آمار بالای ۸۰ درصدی بهبود یافتگان نشانگر تلاش موثر کادر پزشکی و  پرستاری و کادر درمان این دانشگاه و ارائه مراقبت با کیفیت میباشد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه راه اندازی نقاهتگاه نیز همکاری بسیار خوبی بین معاونت آموزشی دانشگاه، دانشکده پرستاری و مامایی و اداره پرستاری دانشگاه شکل گرفت و با راه اندازی سه نقاهتگاه در شهرهای سمنان با ظرفیت ۱۰۰ تخت و دامغان و گرمسار هر کدام  با ظرفیت ۷۰ تخت از بیماران پس از ترخیص از بیمارستان مراقبت میشود.
یحیائی گفت: برای حفظ روحیه کارکنان و بویژه کادر پرستاری اقدام به انجام مشاوره های روانشناسی نموده ایم و همچنین سعی شده است اقدامات  دیگری نیز در بیمارستانهای ارائه دهنده خدمت فراهم گردد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزایش آگاهی عمومی را بعنوان یکی ازموارد بسیار مهم در امر کنترل شیوع بیماری دانست و عنوان کرد: بلافاصله اقدام به راه اندازی خطوط ویژه مشاوره تلفنی و سامانه ۱۹۰ پرداختیم و همکاران اداره پرستاری و کارشناسان ارتباطات که از گروه پرستاری میباشند در کنار نیروهای داوطلب آموزش دیده در این زمینه بصورت شبانه روزی مشغول پاسخگویی به سوالات مردم میباشند.  

یحیائی گفت: جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز نیز با همکاری معاونت توسعه بلافاصله پرستاران قبول شده در آزمون استخدامی معرفی و مشغول بکار شدند و تعداد ۲۰ نفر کادر پرستاری جدید نیز بصورت شرکتی وارد چرخه خدمت رسانی گردیدند و تعدادی بیماریار نیز از بین نیروهای داوطلب آموزش دیده در بیمارستانها بکارگیری شدند.
وی افزود: بیمارستان کوثر سمنان بصورت اختصاصی و کامل به درمان بیماران کرونا اختصاص یافته و بیمارستان معتمدی گرمسار و ولایت دامغان نیز با جداسازی و تفکیک بخشها مشغول خدمت میباشند.

مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن ادای احترام به  شهدای مدافع سلامت، از زحمات و ایثارگریهای یکایک خدمتگزاران عرصه سلامت تشکر نمود و از مردم درخواست کرد با رعایت توصیه های بهداشتی یاریگر مدافعان سلامت در حفظ سلامتی هموطنان عزیز باشند.

48

کد خبر 1371220

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : با توجه به گزارش‌های ارسالی و تبلیغات در فضای مجازی در خصوص مداخله در امور پزشکی به صورت تزریق ژل لب و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در مرکز زیبایی واقع در سمنان، کارشناسان نظارت بر امور درمان دانشگاه به همراه نماینده تعزیرات از این مرکز بازدید کردند.
سحر سعدالدین گفت: پس از بررسی و احراز صحت موضوع، این مرکز زیبایی غیر مجاز پلمب و پرونده به مراجع دیصلاح قانونی ارجاع داده شد.

شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با شماره ۰۲۳۳۱۰۵۲۲۲۶ و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه گزارش کنند

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان