Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@20:44:54 GMT

پاسخ ستاد اجرایی فرمان امام به وزارت خارجه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۳۹۳۲۱

در پی اظهارات اخیر مورگان اورتگاس در خصوص توییت وزیر خارجه ایران در اعتراض به تحریم‌های امریکا علیه مردم ایران و تکرار اتهامات قبلی مقامات امریکایی علیه ستاد اجرایی فرمان امام، یک مقام رسمی ستاد اجرایی به این موضوع واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله نیکی‌ملکی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در صفحه توییتر خود نوشت: «به دروغ گفتن، تحریم و غارت اموال مردم ایران خاتمه دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادق باشید و دلیل عصبانیت خود را بگویید، عصبانی هستید چون علیرغم تحریم‌ها نتوانستید مانعی برای تولید، تأمین و تدارک خط تولید ماسک و داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی ایرانی توسط ستاد اجرایی فرمان امام شوید، ستاد خادم مردم است.

از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا و پس از دستور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام برای بسیج تمام امکانات زیرمجموعه‌های این ستاد به منظور مقابله با کرونا و تأمین نیازهای فوری و حساس مردم، اقدامات وسیع و خدمات گسترده‌ای در حوزه های مختلف در سطح کشور ارایه شد.

تأمین داروهای نایاب و تحریمی بیماران کرونایی و تحویل آن به مراکز درمانی، تأمین و تولید بیش از 25 میلیون ماسک 3 لایه و n95 و راه‌اندازی خطوط تولید ماسک بهداشتی در کشور باظرفیت حدودی تولید 3 میلیون ماسک بهداشتی در روز از هفته آینده و علیرغم تلاش کشورهای غربی به‌ویژه امریکا برای ممانعت از دستیابی ایران به این دستگاه‌ها و خطوط تولید، تولید کیت ایرانی تشخیص کرونا توسط دانشمندان جوان کشور و تحقیق بر روی ساخت داروهای جدید ضدکرونایی، راه‌اندازی سامانه 4030 باحضور 2200 پزشک و پزشکیار برای پاسخگویی به دغدغه‌های درمانی مردم و ارایه مشاوره‌های پزشکی لازم و کاهش 80 درصدی مراجعه مردم به بیمارستانها، ساخت و تولید روزانه 50 دستگاه اکسیژن‌ساز و بای‌پپ مورد نیاز ضروری بیماران کرونایی و شکستن انحصار شرکت‌های امریکایی در دانش تولید این اقلام، تولید روزانه 400 هزار لیتر محلول و ژل ضدعفونی‌کننده، تولید ماهیانه 60 هزار لباس ایزوله پزشکان و تحویل تمام این اقلام به وزارت بهداشت، توزیع و اهدای اقلام بهداشتی در مناطق محروم و سیل زده کشور و ضدعفونی کردن معابر عمومی شهرها و روستاها توسط نیروهای جهادی و ... بخشی از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در این مدت برای مبارزه با ویروس کروناست.

احتمالا اظهارات و هجمه اخیر و غیرمستند برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران و مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه امریکا علیه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بی‌ارتباط با حجم دستاورهای کم‌نظیر ستاد و عملکرد جهادی نیروهای متخصص و جوان همکار این مجموعه در دستیابی به دانش تولید اقلام ضروری و داروهای موردنیاز بیماران کرونایی و بی‌نیاز کردن کشور از واردات و در نتیجه بی‌تأثیر شدن تحریم های ظالمانه و جنایت‌آمیز امریکا علیه ملت ایران نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام کرونا آمریکا ستاد اجرایی فرمان امام بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۳۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا اظهار داشت: «در صورت عملی کردن چنین سناریویی، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به آن پاسخ دهد و تاسیسات انگلیسی مستقر در اوکراین و خارج از مرزهای این کشور شامل تاسیسات نظامی، تسلیحات و غیره را هدف قرار دهد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن استفاده از سلاح‌های بریتانیایی برای حمله به خاک روسیه را برای رژیم کی‌یف مشروع می‌داند، «چیزی کاملاً احمقانه» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با «تاس» تصریح کرد: به یاد دارید که جنجال چگونه شکل گرفت. این بیانیه برای اولین بار در محتوای خبری یک خبرگزاری انگلیس منتشر و پس از گذشت ۲ ساعت از آنجا حذف شد.

زاخارووا افزود: ما بی‌درنگ واکنش نشان دادیم. واکنشی مناسب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به جهانیان ارائه و سفیر [لندن] احضار شد. در واقع، روسیه فقط او را برای توبیخ احضار نکرد، بلکه به وضوح به سفیر انگلیس در مورد اظهارات مورد بحث پاسخ داده شد.

کد خبر 751552

دیگر خبرها

  • رئیسی:تورم روز به روز کاهشی می‌شود/ فرآیند تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن اجرایی شده است/گشت ارشاد مدیران عملیاتی شده است
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم