Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، سس های مایونز مخصوصا آن دسته از سس‌هایی که تجارتی یا صنعتی هستند با چربی ناسالم تهیه شده‌اند  و ارزش افزوده بسیار کمی دارند،  به همین دلیل استفاده از سس های خانگی بهتر از سس های کارخانه ای یا صنعتی است زیرا دارای روغن گیاهی بوده و مقدار بسیار زیادی از امگا ۶ را برای بدن تامین می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امگا ۶ موجود در روغن‌های گیاهی در سس‌های صنعتی به نسبت امگا ۳ بسیار زیاد است و می تواند مقاومت بدن انسان را در مقابل بیماری‌های التهابی کم کند.

روغن گیاهی در سس مایونز کدام بیماری‌ها را به دنبال دارد؟

سس‌های مایونز به دلیل اینکه حاوی مقدار بسیار زیادی روغن گیاهی هستند می‌توانند باعث تشدید بیماری های گوناگونی مانند بیماری‌های قلبی_ عروقی، بعضی سرطان ها، بیماری های خود ایمنی، دیابت نوع ۲ و پوکی استخوان در افراد شوند .

روغن های گیاهی در برنامه غذایی روزانه افراد نیز مورد استفاده قرار می گیرد و متاسفانه این روغن ها به قدری ضرر دارد که می توانند سیستم ایمنی بدن را از همه جهات کم توان کرده و افراد را با مشکلات جدی رو به رو سازند.

روغن زیتون از آنجایی که امگا ۳ بسیار زیادی نسبت به بقیه روغن‌ها دارد، اما حاوی مقدار زیادی هم امگا ۶ است و بهتر است افراد در مصرف این روغن حد تعادل خود را رعایت کنند.

در یک قاشق غذا خوری سس‌های کم چرب یا معمولی یک گرم شکر و در سس های پر چرب بیش از چهار گرم شکر (یعنی معادل یک قاشق چای خوری) وجود دارد پس، افرادی که به فکر سلامتی خود هستند نباید از این ماده غذایی مضر استفاده کنند.

کارخانه ها نگهدارنده های موجود در سس های مایونز را به دلیل عمر طولانی و پیشگیری از خراب شدن به آنها اضافه می کنند و مصرف زیاد آنها سبب ایجاد حالت تهوع، سردرد و زخم های عفونی می شود.

بیشتر بخوانید: سس مایونز چه بلایی سرتان می‌آورد؟

بهترین جایگزین برای سس های مایونز استفاده از مواد غذایی سالم و کم کالری مانند ماست، لیموی تازه، نارنج تازه و مقدار بسیار کمی روغن زیتون همراه با مصرف سالاد است.

مصرف سس های مایونز به طور مکرر بر گروه های حساس و آسیب پذیر مانند خانم های باردار، شیرده یا جنین تاثیر منفی می گذارد و باعث کم شدن دریافت مواد مغذی سالم و انرژی زا در آن ها می شود.

 افزايش شديد فشارخون، بروز سنگ‌های صفرا، ناراحتی‌های کبدی، آلرژی ، چرب شدن سریع پوست و مو،  گرفتگی عروق  و چاقی از جمله عوارض استفاده مکرر از سس‌های تجاری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی سس مایونز سس های مایونز بیماری ها روغن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر مهدی انصاری با بیان اینکه اظهار نظر در مورد اینکه مصرف آب چاه فقط منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، یادآور شد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آبهای زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.

وی ادامه داد: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرآیندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد اخذ می‌شود. هر محصولی یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولید کننده در بسته‌بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش به روغن‌های خوراکی اشاره کرد و با بیان اینکه روغن‌های زیروترانس مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند، تاکید کرد: برای هر شاخص روش اندازه‌گیری وجود دارد که از دقیق‌ترین و حساس‌ترین روش‌ها استفاده می‌شود و عبارت زیرو معنی عام داشته؛ در حالی که به صورت فنی عبارت غیر قابل ردیابی (not detectable) اعلام می شود. باید اذعان نمود نمی توانیم و نباید علایق و سلایق شخصی خودمان را در رسانه‌ها عمومیت دهیم.

انصاری در خصوص کیفیت برنج‌های غیر ایرانی موجود در بازار نیز گفت: تمامی برنج های وارداتی در مبادی ورودی کشور و حتی در مبداء تولید نمونه‌برداری شده و آنالیزهای لازم بر روی آنها انجام می‌شود و تنها محصولاتی قابلیت عرضه به بازار مصرف را دارند که با ضوابط و مقررات ملی کشور مطابقت داشته باشند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، کلیه کالاهای سلامت از جمله آبهای بسته بندی مورد نظارت و پایش مستمر سازمان غذا و دارو بوده و با هر گونه عدم انطباق با ضوابط موجود به صورت قانونی برخورد می‌شود. نظرات ارائه شده از سوی افراد غیرمسئول در حوزه سلامت غذایی، جنبه شخصی دارد و موضع ارگان‌های رسمی نیست. اطلاعات ارائه شده بر اساس اطلاعات بسیار محدود و ناقص یک آزمایشگاه بخش خصوصی، فاقد عمومیت بخشی به کل جامعه است.

دیگر خبرها

  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • آشنایی با پزشکی ترمیمی
  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • هدایت سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی اشتهارد
  • پایش کیفیت روغن خوراکی از مزرعه تا سفره
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید