Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌های جهادی دانشجویی در روز‌های انتهایی سال ۹۸ هر یک به نوبه خود تلاش کرده تا برای نوروز ۹۹ بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم‌بهره‌مند که به دلیل شیوع کرونا کار خود را از دست دادند، فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سالی که گذشت برای تمام مردم ایران سالی پر از اتفاقات و حوادث نایاب و در عین حال دردناک بود، در کنار تمام این حوادث که آثار روحی روانی زیادی بر جان مردم گذاشت، آثار اقتصادی جبران ناپذیری نیز در پی داشت، تحریم‌ها از یک سو و شرایط بغرنج اقتصاد داخلی از سوی دیگر همه و همه دست در دست هم داده تا مردم روز‌هایی را سپری کنند که شاید در چندسال اخیر کمتر کسی تجربه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خیریه‌ها و گروه‌های جهادی دانشجویی که مثل همیشه دغدغه معیشت مردم را دارند در روز‌های انتهایی سال ۹۸ هریک به نوبه خود تلاش کرده تا برای نوروز ۹۹ بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم بهره‌مند که برخی به دلیل شیوع کرونا کار خود را از دست دادند و درآمدی نداشتند فراهم کنند.

جمعیت خیریه دانشجویی معین
این خیریه دانشجویی بسته‌های ارزاق به علاوه یک پک فرهنگی شامل کتاب و مواد ضدعفونی کننده برای محرومان مناطق مختلف تهران از جمله کارگرانی که این روز‌ها بیکار شده اند و زنان سرپرست خانوار تدارک دید و در روز‌های پایانی سال ۹۸ آن را بین این خانواده‌ها توزیع کرد.

خیریه دانشجویی صبح امید
این خیریه دانشجویی که متشکل از دانشجویان دانشگاه تهران است طبق رسم همیشگی خود برای خانواده‌های محروم مناطق حومه تهران و استان البرز تعداد ۲۵۰ بسته ارزاق به همراه مواد ضدعفونی کننده تهیه کرد و برای ابتدای سال نو، در واپسین روز‌های سال ۹۸ بین مردم این مناطق توزیع کرد.

گروه جهادی دانشگاه علم و صنعت
این جمعیت خیریه دانشجویی نیز با آغاز اسفندماه فراخوان جمع آوری کمک‌های مالی برای تهیه و توزیع بسته‌های ارزاق بین نیازمندان را منتشر کرد. این گروه جهادی به توزیع ۵۰ بسته ارزاق بین خانواده‌های کم توان پرداخت. همچنین در پی شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک برای ایجاد کارگاه ماسک اقدام کرد.
محتویات بسته ارزاق به این شرح است: (برنج ،رب، روغن ، چای ، ماکارونی ، تن ماهی ، سویا ، مرغ ، شکر ، مایع ظرف شویی ، دستمال کاغذی، مایع دستشویی ، صابون ، شامپو ، پودر شست‌وشوی لباس ، لوبیا ، عدس ، لپه ، نخود )

خیریه دانشجویی حضرت زهرا دانشگاه شریف
خیریه دانشجویی حضرت زهرا دانشگاه شریف نیز با توجه به شرایط معیشتی و فشار اقتصادی به اقشار محروم جامعه اقدام به تهیه ۶۰ کارت هدیه به مبلغ ۲۴ میلیون تومان کرد و این کارت‌ها را بین ۶۰ خانواده توزیع کرد.

همچنین این خیریه دانشجویی به تهیه و توزیع ۳۷۰ بسته ارزاق در مناطق کم بهره‌مند تهران (فرون آباد، یافت آباد، افسریه و ...) پرداخت و در مجموع ۷۵ میلیون تومان هزینه این ارزاق برای خانواده‌های کم بهره‌مند شد.       خیریه دانشجویی دانشگاه صدا و سیما این خیریه دانشجویی دانشگاه صدا و سیما،  پویش جمع آوری و توزیع اقلام بهداشتی برای کمک‌ به خانواده های نیازمند در منطقه گل تپه با همکاری خیریه پدر مهربان بقیع به انجام رسانید. طی این اقدام تعداد ۶۰ بسته به ارزش تقریبی ۶۰ هزار تومان به همت خیرین و دانشجویان این دانشگاه خریداری و توزیع شد. 
  محتویات هر بسته شامل: پودر، مایع ظرفشویی،  صابون، شامپو، ماسک و دستکش،  مایع دستشویی،  وایتکس و دستمال کاغذی می باشد.   گروه جهادی گفتمان ناب  گروه جهادی گفتمان ناب باتوجه به نزدیکی ایام نوروز برای خانواده‌های کمم بضاعت حومه تهران بسته‌های آجیل برای عید تهیه و میان آن‌ها توزیع کرده است. همچنین این خیریه دانشجویی به توزیع گوشت در بین این خانواده‌ها پرداخت.  
گفتنی است این دانشجویان برای ۱۱۰ خانواده بسته‌های شوینده و ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش فراهم کرده و در میان آن‌ها توزیع کردند.     خیریه دانشجویی محسنین  خیریه دانشجویی محسنین متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران و شریف با نزدیکی به ایام نوروز برای حمایت از خانواده‌های تک سرپرست یا کم بضاعت اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی جهت تهیه ۲۰۰ بسته ارزاق کرد. همچنین درکنار بسته‌های خوراکی، پوشاک نیز برای این خانواده‌ها فراهم گردید.     خیریه فردای سبز شریف  خیریه دانشجویی فردای سبز شریف که سبقه دیرینه‌ای در بین خیریه‌های دانشجویی دارد و خانواده‌هایی را نیز تحت پوشش خود دارد، برای ایام نوروز اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع ارزاق بین ۲۰۰ خانواده کم بضاعت و تحت پوشش این خیریه دانشجویی کرد.  

    همچنین این خیریه دانشجویی طی اقدامی برای فرزندان خانواده‌های تحت سرپرست خود لباس نو برای شب عید خریداری کرده و به ۴۶ فرزند ازخانواده‌های تحت سرپرست خود لباس عید اهدا کرد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خیریه دانشجویی کمک به نیازمندان توزیع ارزاق خانواده های بی سرپرست برای خانواده های کم خیریه دانشجویی کم بهره مند بسته ارزاق گروه جهادی ایام نوروز جمع آوری روز ها سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

 رییس سازمان اورژانس کشور در این مراسم از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.



 جعفر میعادفر با اشاره به اینکه در طرح سلامت نوروزی ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور فعالیت داشت، افزود: دو پایگاه بال ثابت و پایگاه دریایی نیز در ایام نوروز فعال بود و در این ایام حدود یک میلیون تماس از سوی مردم دریافت و ۲۹۶ هزار ماموریت انجام شد.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی در ایام نوروز، عنوان کرد: در این ایام ۵۰ هزار و ۸۰۰ ماموریت ترافیکی انجام و حدود ۴۳ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور از کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: همچنین اورژانس هوایی نیز ۱۹۳ سورتی پرواز داشت که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری دارد.

به گفته وی در طرح سلامت نوروزی ۲۶ هزار نیروی انسانی در حوزه اورژانس و فوریت‌های پزشکی خدمت کردند.

 
 انجام بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی در ایام نوروز

 
معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این مراسم از انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی در ایام نوروز خبر داد و بر اهمیت و لزوم مشارکت مردمی در ارتقای حوزه بهداشت و پیشگیری، تاکید کرد.

 حسین فرشیدی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

وی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی