Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت سامانه بارشی در روز سه شنبه سبب وقوع سیلاب و روان آب در شهرستان های مراوه تپه و کلاله شد.

این سیلاب خسارت هایی را به بخش دام، کشاورزی و راه ها وارد کرد و سبب رانش زمین در یک روستا شد.

فرماندار مراوه تپه در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بارش باران و تگرگ به صورت نقطه ای در بعضی نقاط شهرستان مراوه تپه، موجب خسارت تگرک زدگی به حدود دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گندم و کلزا در بخش گلیداغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانگلدی ضمیر همچنین از تلف شدن ۳۸۳ راس دام یک خانوار عشایر در محدوده روستای چناران خبرداد.

وی بیان کرد: سیلاب سبب قطع راه دسترسی سه روستا (پارچیقلی گوگلان، آلتی آغاچ و آقلر) و رانش زمین در روستای آق امام و تخریب چهار دهنه پل بین روستایی و بین محله در عرب قاری حاجی و گوندر و قطع برق ۴ روستا شد که البته با حضور اکیپ راهداری و برق، راه دسترسی بازگشایی و برق روستا تا ظهر سه شنبه وصل شد.

ضمیر توضیح داد که ۲۵ خانوار خسارت دیده از رانش در مدرسه آق امام با کمک مدیریت بحران فرمانداری، هلال احمر، دهیار و شورای روستا، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اسکان داده شدند.

خسارت ۹ میلیارد تومانی به راه ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای گلستان هم از خسارت حدود ۹ میلیارد تومانی به ۱۶۵ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان های مراوه تپه و کلاله بر اثر بارش باران خبرداد.

غلامرضا بیکی گفت: این خسارت ها به ۱۳۰ کیلومتر و ۲۳ فقره ابنیه فنی و پل از محورهای اصلی، فرعی و روستایی مراوه تپه و ۳۵ کیلومتر و ۲۵ دستگاه ابنیه فنی و تابلو، علائم و تجهیزات ایمنی راههای اصلی، فرعی و روستایی کلاله وارد شده است.

به گفته وی، عوامل راهداری بلافاصله وارد عمل شده و در حال بازگشایی و ترمیم محورهای آسیب دیده هستند.

طبق گفته وی از مجموع پنج هزار کیلومتر راه های استحفاظی گلستان ۹۵۰ کیلومتر در شهرستان های کلاله و مراوه تپه واقع شده است.

توزیع بسته های غذایی ۷۲ ساعته بین خسارت دیدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان هم خصوص جزئیات رانش به خبرنگار مهر گفت: بر اثر بارش های اخیر در گلستان ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه سه شنبه رانش زمین در محله سعدآباد روستای آق امام مراوه تپه اتفاق افتاد.

محمدعلی هروی افزود: در این حادثه منزل ۲۵ خانوار مشتمل بر ۱۰۰ نفر دچار خسارت شد.

هروی گفت که خانوارهای آسیب دیده در حال حاضر در مدرسه و دیگر خانه های روستایی اسکان یافتند.

طبق گفته هروی در این عملیات امدادرسانی دو تیم امدادی به همراه یک دستگاه آمبولامس و یک دستگاه خودروی کمکدار سبک به کار گیری شد.

دفن بهداشتی دام های تلف شده

مدیرکل دامپزشکی گلستان هم گفت: در پی بارندگی شدید در اوایل شب دوشنبه در مراتع شهرستان مراوه تپه، یکی از گله های دامداران عشایر دچار حادثه سیل شد.

غلامرضا بیکی با بیان اینکه ۳۸۳ راس گوسفند و بره در این سیل تلف شد، افزود: اکیپ اداره دامپزشکی شهرستان مراوه تپه با عزیمت به منطقه نسبت به درمان دام های آسیب دیده و جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه های گوسفندان تلف شده، اقدام کرد.

محرابی بدون اشاره به مبلغ ریالی تلفات، بیان کرد: گزارش موضوع به مسئولان ذیصلاح برای پیگیری بعدی ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته در مرحله اول بین خانواده ها توزیع شده است، اضافه کرد: خوشبختانه حادثه تلفات و خسارت جانی نداشته است.

کد خبر 4889961

منبع: مهر

کلیدواژه: سیلاب مراوه تپه دامپزشکی گلستان هلال احمر گلستان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان سال جهش تولید سیلاب طرح غربالگری بارش باران شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی تردد وسایل نقلیه ضدعفونی مراوه تپه راه ها تلف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک روز در جلسه ستاد مدیریت بحران به بارش های اخیر اشاره کرد و گفت: در پی بارش های اخیر خسارت هایی به بخش صیفی جات شهرستان های گچساران و باشت وارد شد. وی همچنین به قطع چند ساعته برق در بخش مرکزی شهرستان گچساران اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه بخشی از این مشکل رفع شده و مابقی نیز توسط اداره برق در حال رفع شدن است. نیک روز گفت: در این بارشها جاده پاتاوه به دهدشت به علت ریزش سنگ مسدود شده بود که به سرعت توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی شد. وی گفت: بخشی از جاده های روستایی شهرستان کهگیلویه نیز به علت خاکی بودن مسدود شده و تردد به سختی انجام می شود. 

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی