Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:35:04 GMT

سیزده فروردین در خانه می‌مانیم

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۳۲۲۸

سیزده فروردین در خانه می‌مانیم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،در پیام حجت الاسلام قاسمی نیا معاون سواد آموزی استان قم به مناسبت ۱۳ فروردین روز طبیعت آمده است: با آمدن میهمان ناخوانده و نامیمونی به نام کرونا ویروس از آخرین روز‌های بهمن ماه و نخستین روز‌های اسفندماه سال ۱۳۹۸که بدون گذرنامه و هرگونه ویزا یی تاکنون مرز‌های حدود۲۰۰کشور را درنوردیده و هم چنان یکه تازی می‌کند؟!

نوروز امسال یا همان روز سیزدهم فروردین از تمام سال های دهه های اخیر متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم عزیز و دوست داشتنی ایران قهرمان که همواره با طبیعت ومحیط زیست مهربان و یاور هستند، اما امسال برای حضور در دامن سبز، زیبا و فرح بخش طبیعت باهدف تلاش برای قطع زنجیره شیوع ویروس منحوس کرونا وشکستن غرور او؛ درخانه می‌مانند، چون عاشق هم هستیم و طبیعت راباهمراهی پدر؛ مادر؛ فرزندان؛ خواهران، برادران وهمسر و دوستان وبزرگان خود می‌خواهیم!


تفریح وتفرج؛ با شادی و صمیمیت، و خاطرات شیرین مانا می‌شود و آن هم بدون عزیزان و دوستانمان ممکن نیست!


روز سیزدهم نوروز سال ۱۳۹۹ به جای نشستن در کناررودخانه‌ها وآبشار‌ها و زیرسایه درختان وحضوردر جنگلل‌ها، دشت ودمن، کو ه‌ها و صحرا‌ها و فضا‌های سبزوبوستان ها، چون می‌خواهیم روز‌های سال جدید و نوروز و روز سیزده سال ۴۰۰ رابا اعضای خانواده و دوستان ور فیقان در کنارهم در طبیعت باشیم درخانه می‌مانیم!


طبیعت رنگارنگ و زیبایی‌های آن با انسان هارنگ نگه می‌دارند! و در سیزدهم نوروز سال۹۹ با ماندن درخانه ازرسیدن داغ عزیزان وهم نوعان جلوگیری می‌شود ودل نازک طبیعت را داغدار نمی‌کنیم!


پس! ماهم می‌توانیم در زمره مدافعین ومحافظین سلامت وبهداشت باشیم! تا پشت ویروس منحوس رابر زمین بزنیم وبینی اورا برخاک بمالیم! وجلو طغیانش رابگیریم! ولبخندبرلبان بشریت نقش بندد! وبگوییم:سبحان الله!


معروف است که هرسال روز سیزدهم نوروز به دل طبیعت می‌رویم، اما روز سیزدهم نوروز امسال باماندن درخانه؛ طبیعت صادق را دل تنگ خودمی سازیم تاازخداوند نابودی ورفع ودفع ویروس شوم را نجواکند وهموم وغموم از ما دور شودو طبیعت را به دل‌ها وخانه‌های خود دعوت می‌کنیم وبرای کسب شادی ونشاط وسعادت وسلامت باهم دست به دعا و توسل و توکل به خداوند متعال وحضرات معصومین علیهم السلام دراز می‌کنیم و خالصانه و خاضعانه در روزهاوشب‌های ماه شعبان برای ورود به ماه میهمانی خداوندتضرع والتجا می‌جوییم! و سلامتی وتندرستی همگان را با وساطت بندگان صالح و طبیعت سالم؛ از خداوند مهربان وقادرمتعال درخواست داریم! تا با فضل واحسان ورحمت وکرم خداوند؛ دوباره گشایش و زندگی نو باآسایش وآرامش به ما برگردد!


الهنا عاملنا بفضلک ولاتعاملنا بعدلک یاکریم!
یاغیاث المستغیثین!
وانت القادر علی کشف مامنیت به ودفع ماوقعت فیه!

درخانه می مانیم!و با لطف و یاری خداوندوباهمت واراده مردم کروناراشکست می دهیم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 99 ویروس کرونا کرونا ویروس سیزدهم نوروز روز سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • پست معنادار و پیش‌بینی سعید حجاریان با تداوم دولت سیزده
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری