Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بخشی از برنامه‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سال ۹۹ را برشمرد و گفت: امید است تا همکاری‌های بین کشورها در سال جدید برای فعالیت‌های پژوهشی تقویت شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد شکرچی‌زاده جزئیات برنامه‌های این مرکز را در سال جدید، اعلام و اظهار کرد: پژوهش‌هایی که در مرکز انجام می‌شود، پشتوانه تصمیم‌گیری‌هایی است که در مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تهیه پیش‌نویس نحوه همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با دستگاه‌های مختلف برای افزایش تاب‌آوری و مدیریت بحران‌های مختلف بر اساس قانون جدید مدیریت بحران که در دی ۹۸ به مرکز ابلاغ شد خبر داد و تصریح کرد: این پیش‌نویس برای نخستین بار با رویکرد پیشگیرانه تهیه و تدوین شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران توضیح داد: پیش‌نویس تهیه و ارائه شده به سازمان برنامه و بودجه، نحوه همکاری مرکز را با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های کشور، نفت، ارتباطات، و سازمان‌هایی از جمله زمین شناسی، نقشه برداری، پژوهشگاه بین‌المللی زلزله، سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان مدیریت بحران شهرداری، مشخص کرده است و بر ضرورت همکاری بین دستگاهی تاکید دارد.

شکرچی زاده خاطرنشان کرد: پیش‌نویس مقدماتی با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی وزارتخانه و معاونت حمل و نقل تهیه شده است و با تأیید وزیر راه و شهرسازی، جزو برنامه‌ها و دستور کارهای آتی وزارتخانه در سال جدید است.

وی قانون جدید مدیریت بحران را فصل جدیدی برای فعالیت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با تأمین منابع مالی، بتوان وظایف مهم مصرح در قانون مدیریت بحران را عملیاتی و اجرایی کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تهیه دستورالعمل‌های مناسب را لازمه تحقق اهداف کلان قانون جدید مدیریت بحران عنوان کرد.

شکرچی زاده بهره‌مندی از ظرفیت‌های متعدد مرکز، همچون مطالعات مرکز در خصوص مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر آتش، و تعمیم آن به مدهای مختلف حمل و نقل را ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد تا این مهم با همراهی معاونت‌های مختلف حمل و نقل، اجرایی و عملیاتی شود.

کد خبر 417069

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تاب آوری شهر وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی مدیریت بحران پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود

دستیار ویژه رئیس جمهور با تحسین الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی گفت: تحقق این الگو زمانی رخ می‌دهد که دولت اسلامی شکل بگیرد و کارگزار و شیوه اداره آن اسلامی و مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و باید در تمام شهرهای استان و کشور اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیداحمد عبودتیان امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، اظهار کرد: امروز مدیریت شهری رفسنجان در ادامه اراده خداوند برای خلقت انسان و تعیین جانشینی خدا روی زمین، جمعی از نوجوانان را مسئول کرده است تا اختیار بیشتری به آن‌ها بدهد و ثابت کند آرمان جمهوری اسلامی تحقق وعده الهی و هدف خلقت انسان است.

وی اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان را در راستای فطرت انسان توصیف کرد و افزود: آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است؛ در جنگ اتفاق بزرگی رخ داد و کل دنیا علیه ما جمع شد تا ما نباشیم اما امام (ره) تهدید را به فرصت تبدیل کرد و وعده داد که کاری می‌کند تا قدرت برتر نظامی دنیا شویم و این امر محقق شد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به وعده صادق جمهوری اسلامی، تصریح کرد: آن روز ما سیم خاردار هم نداشتیم و اولین مایحتاج خود را باید از سایر کشورها می‌گرفتیم و به ما نمی‌دادند، اما امروز به تولید موشک و پهباد روی آورده‌ایم و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی داعش در منطقه یکی دیگر از اقدامات ضد اسلامی برای جمع کردن تفکر اسلام بود که با تدبیر مقام معظم رهبری و ورود حاج قاسم به میدان و حضور لشکریان دفاع از حرم مسیحی و مسلمانان شیعه و سنی متوقف شد، گفت: یک روزی می‌خواستند ما نباشیم، اما اکنون ما سردمدار فرهنگی منطقه هستیم.

عبودتیان توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری را موجب تبدیل تهدید به فرصت دانست و افزود: قرار بود دهه هشتادی‌ها نسل برانداز شوند، اما امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران شده‌اند؛ لذا اگر براساس دستور خدا و الگوی امام و اسلام عمل کنیم، می‌توانیم به عنوان خلیفه و جانشین خدا روی زمین مسیر رشد را به خوبی طی کنیم.

وی در ادامه شکل‌گیری الگوی حکمرانی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان را تبریک گفت و افزود: این طرح جوان محور و نوجوان محور و شگفتی‌ساز است و توجه به حضور بانوان و استفاده از تجربه بزرگترها و قرار دادن آن‌ها در رأس حلقه اصلی و محله محوری و مسجدمحوری را می‌توان از امتیازات آن برشمرد.

دستیار رئیس جمهور ادامه داد: تحقق این الگو زمانی رخ می‌دهد که دولت اسلامی شکل بگیرد و کارگزار و شیوه اداره آن اسلامی و مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و این الگو را که در جهت مسیر انبیای الهی است، امروز در بخشی از اداره شهر پیاده می‌کنیم و باید در تمام شهرهای استان و کشور اجرا شود.

کد خبر 748908

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور