Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:26:12 GMT

نوروز کرونایی رییس مجلس شورای اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۴۷۳۱۹

نوروز کرونایی رییس مجلس شورای اسلامی

رئیس مجلس  که در روزهای اوج شیوع این بیماری در قم، در شورای تامین این استان حضور یافته بود، در نخستین روز عید و در  دیدار  وزیر بهداشت بررسی تصمیمات ستاد مقابله با کرونا را در دستور کار قرار داد.

علی لاریجانی در آغازین روزهای نوروز  با حضور در مجتمع بیمارستانی امام خمینی از این مجتمع و بیمارستان در حال تجهیز" کلینیک مهدی"  بازدید و در رزمایش دفاع بیولوژیک شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس در همین روزها  بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی سپاه را افتتاح کرد و با فرماندهان قرارگاه های نیروی زمینی سپاه در ۱۰ منطقه کشور گفت و گوهایی جداگانه داشت تا آخرین راهکارهای مقابله با کرونا را بررسی کند.

لاریجانی علاوه بر این جلسه ای با رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی و برخی دیگر از مدیران ارشد نظام بانکی داشت تا وضعیت عملکرد بانک ها را در بحران کرونا ارزیابی و با خانواده های جانباختگان بانک ها اظهار همدردی کند. 

رییس مجلس همچنین  در دفتر کار خود در بهارستان میزبان  معاون وزیر بهداشت و پژوهشگران حوزه سلامت شد تا حمایت مجلس و مرکز پژوهش های آن را از آخرین تحقیقات پزشکی  برای مهار کرونا سازمان دهد.

لاریجانی  افزون بر این جلسات، برای پیگیری تامین تجهیزات  پزشکی، کالاهای اساسی و اقدامات و تدابیر مورد نیاز تماس‌هایی روزانه با وزرا، فرماندهان نظامی و انتظامی، استانداران و مسئولان و مدیران بیمارستان های استان‌های درگیر داشت. 

در جریان این پیگیری ها گفت و گوی او  با رییس کل بانک مرکزی، نویدی برای صاحبان کسب و کار به همراه داشت و آن تعهد بانک مرکزی به اجرای قانون تسهیل بازپرداخت بدهی صاحبان مشاغل و تمدید فرصت این عده تا خرداد ماه برای مراجعه به شعب بانک ها بود.

مجلس شورای اسلامی البته با فعال کردن ظرفیت‌های دیگر نیز پای کار بود به طوری که در همان روزهای نخست سال با افتتاح سامانه مجلس یار به برگزاری جلسات مجلس به ریاست دکتر لاریجانی پرداخت تا آخرین تحولات مرتبط با کرونا را به سمع و نظر نمایندگان برساند.

هیات رئیسه مجلس هم در نوروز کرونایی ۹۹ با برگزاری بیش از ۸ جلسه به ریاست رییس مجلس به رصد و تدبیر اوضاع پرداخت.

در بحبوحه مقابله با کرونا و در دومین روز از ایام  نوروز رییس مجلس اولویت های" جهش تولید" را نیز به رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و مرکز پژوهش های مجلس ابلاغ کرد که موجب شد هر کدام از این دو نهاد تا کنون چندین جلسه و یک گزارش جامع از نحوه تحقق این مطالبه بحق ملی در کشور داشته باشند.

رئیس مجلس اما علاوه بر ظرفیت‌های داخلی با استفاده از دیپلماسی پارلمانی تلاش‌هایی برای جذب کمک‌های خارجی در دستورکار قرارداد. لاریجانی در تماس‌هایی با روسای مجالس روسیه و ترکیه به رایزنی برای مقابله با کرونا پرداخت.

لاریجانی علاوه بر این با ارسال نامه‌ های مجزا به رییس اتحادیه بین‌المجالس و روسای مجالس جهان خواستار لغو تحریم ها در شرایط خاص شیوع کرونا شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا مقابله با کرونا رییس مجلس بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۴۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین با اشاره به آمادگی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اظهار داشت: عوامل برگزاری انتخابات در کشور روی انتخاب اعضای شعب و هیات اجرایی دقت لازم را رعایت کنند که هیچ شائبه وجود نداشته باشد.

معاون وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: وعده صادق اتفاق بی نظیری بود و هنوز زوایای این عملیات مشخص نشده است و اخیرا برخی از تحلیلگران آنها به عظمت این عملیات اعتراف می‌کنند و این عملیات با قدرت ایمان انجام گرفت و جامعه استکباری با همه تمهیدات پیش بینی کرده شکست سختی خورد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که عملیات وعده صادق را عملی کرد پشتیبانی مردم بود و با همین پشتیبانی همه مشکلات را حل می‌کنیم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

هفتم خرداد شروع به کار مجلس دوازدهم اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است