Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@03:54:51 GMT

اوج بارش‌ها در کدام استان‌های کشور است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۰۹۹۱

اوج بارش‌ها در کدام استان‌های کشور است؟

کارشناس هواشناسی گفت: این هفته و هفته آینده، بارش‌ها در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر متمرکز خواهد بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد اصغری، افزود: این هفته و هفته آینده، بارش‌ها در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر متمرکز خواهد بود و اوج بارش‌ها در شمال شرق پیش بینی می‌شود.

وی گفت: روز‌های گذشته در خیلی از مناطق کشور بارندگی ثبت شد و استان‌های شمال غربی مانند آذربایجان‌های شرقی و غربی، سواحل دریای خزر مانند گیلان، مازندران، گلستان و استان‌های مرتبط با زاگرس مرکزی مثل زنجان، قزوین، البرز مرکزی، تهران، سمنان و همین طور استان‌های مرتبط با کوه‌های زاگرس مرکزی مثل چهارمحال و بختیاری، لرستان و بخش‌هایی از همدان، کهگیلویه و بویراحمد و حتی فارس از این بارش‌ها بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغری ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم این شرایط امروز نیز با شدت و ضعف ادامه داشته باشد و البته شدت بارندگی‌ها از این به بعد در شمال شرق قابل توجه است و در خراسان شمالی، رضوی و حتی بخش‌های شمالی خراسان جنوبی و شرق سمنان و گلستان احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر نیز وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با توجه به ریزش هوای سرد در سواحل دریای خزر کاهش دما اتفاق می‌افتد و آب‌های شمالی کشور و حتی تنگه هرمز مواج خواهد بود و ارتفاع موج به ۲.۵ متر می‌رسد.

اصغری گفت: در شرق کشور نیز با توجه به شکل گیری چشمه‌های گرد و خاک در عراق و عربستان؛ استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه باید پذیرای این پدیده ناخوانده باشند.

وی افزود: هفته بعد نیز بارش‌ها ادامه دارد و اوج بارش‌ها در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود، بارش‌ها در حد هشدار خواهد بود و هموطنان باید از اتراق در اطراف رودخانه و مسیل‌ها خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای تهران نیز در ساعات بعد از ظهر با رعد و برق همراه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش باران هواشناسی بارش استانها بارش ها در شمال شرق سواحل دریای خزر شرق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصف کم‌بارشی‌های کشور با بارش های امسال جبران شد

به گزارش قدس آنلاین، صادق ضیائیان افزود: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز -جمعه- نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا -شنبه- شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار 1403 تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالیکه برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تشدید بارش‌ها در شمال و شمال شرق کشور تا ۱۵ اردیبهشت
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!
  • رگبار باران در ۲۱ استان ؛ امروز کدام مناطق بارش دارند؟
  • نصف کم‌بارشی‌های کشور با بارش های امسال جبران شد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور | کدام استان‌ها تحت تاثیر هستند؟
  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • هشدار تشدید بارش‌ها و سیل به ۱۶ استان کشور+ فیلم
  • آسمان کشور روز یکشنبه آرام می‌ شود
  • تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان
  • تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها