Web Analytics Made Easy - Statcounter

معرفی بانک‌های اطلاعاتی فاقد امنیت به مقام قضایی، اعلام اقدامات و تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا در وزارت جهاد کشاورزی، ۵۸۰ کیلومتر آزادراه در سال ۹۹ افزوده می‌شود، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۰۴ هزار و ۸۲۷ تومان برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه ۱۴ فروردین ماه شبستان به شرح زیر است:

سرمایه بانک کشاورزی ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت

«شاهرخ شجری» گفت: سرمایه بانک کشاورزی با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، ۲۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اجرای بند (و) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور و بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده بانک کشاورزی، با افزایش ۲۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک کشاورزی موافقت شد و به این ترتیب سرمایه پایه این بانک به ۱۱۱ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تقویت پایه سرمایه بانک کشاورزی، نویدبخش افزایش توان بالقوه مالی و اعتباری این بانک برای حمایت بیشتر از بخش کشاورزی در سال «جهش تولید» خواهد بود.

 

اقدامات و تصمیمات ستاد مدیریت بیماری کرونا در وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد

به منظور ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل رفاه و پشتیبانی و ستاد مدیریت بیماری کرونا در وزارت جهاد کشاورزی، نشستی با حضور معاونین توسعه و مدیریت منابع و امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، در محل سالن توسعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست، مدیرعامل مرکز پزشکی شهید شوریده و رئیس ستاد مبارزه با کرونا در وزارت جهاد کشاورزی و مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دبیر این ستاد، گزارش اقدامات مقابله و مدیریت بیماری کرونا از بدو شیوع این ویروس ارائه دادند.

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست با بیان این که مراقبت از سلامت همکاران در اولویت این معاونت است، اظهار کرد: کارکنانی که به هر دلیلی در ایام تعطیلات نوروزی به مسافرت برون شهری رفته‌اند، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این کارکنان قبل از حضور در محل کار خود، برای پایش سلامت و گرفتن تأییدیه پزشکی به مرکز پزشکی شهید شوریده یا مراکز معتبر مراجعه کنند.

در این نشست، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به لزوم حمایت از کشاورزان و باغداران در این ایام، مشکلات تردد کامیون‌ها و وانت‌های حمل بذر، شالی و نهاده‌های دامی را آفت فعالیت آنان و دغدغه کشاورزان و دامداران دانست و گفت: رفع این معضل، هماهنگی‌های لازم با نهادهای ذی‌ربط را می‌طلبد.

همچنین در این نشست، با توجه به اهمیت امنیت غذایی کشور و جلوگیری از کاهش تولید و مصرف محصولات کشاورزی، مطالعه بیشتر و تهیه دستورالعمل‌های جدید توسط ستاد مدیریت بیماری کرونا در وزارت جهاد کشاورزی و ارایه به ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور مورد تأکید قرار گرفت.

 

۵۸۰ کیلومتر آزادراه جدید به آزادراه‌های کشور در سال ۹۹ افزوده می‌شود

«محمد اسلامی» در گفتگوی تلفنی با برنامه «بدون انقضاء» رادیو گفت و گو با اشاره به برگزاری جلسه جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه، به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سال 1399 برای شعار سال -جهش تولید- پرداخت و گفت: در برنامه ای که به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم سه محور اصلی و 85 سر فصل را برای جهش تولید تدوین کرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی به این سه محور اشاره و عنوان کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام و سرعت بخشیدن به پروژه هایی که زیرساخت های حمل و نقل را تکمیل می کند و اثرات قابل ملاحظه اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت، اولین محور اصلی ما است. این پروژه ها مثل راه آهن رشت - بندر و یا چابهار – زاهدان و راه آهن اقلید – یزد و بستان آباد – میانه است.

اسلامی افزود: در حوزه اتوبان ها نیز حدود 580 کیلومتر آزادراه جدید در سال 1399 به آزادراه های کشور افزوده خواهد شد و این یک رکورد در افزایش آزادراه ها در یک و نیم دهه گذشته است که در یکسال این اتفاق می افتد. همچنین حدود 800 کیلومتر بزرگراه اضافه خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای اینکه سرعت راه آهن را بالا ببریم و یا ایمنی آن را افزایش دهیم و یا راه آهن را به مراکز بار متصل کنیم حدودا 1300 کیلومتر خط دوم راه آهن را احداث خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه محور دوم در رابطه با توسعه سامانه ها است، توضیح داد: هم در بحث جاده ای و هم در بحث ریلی و هم در بحث شناوری ما در سال 1398 که با عنوان «رونق تولید» بود یک رکورد برای تولید واگن و لوکوموتیو داشتیم که ساخت داخل حدود 78 دستگاه اضافه شد. برای سال 99 برنامه مان را به 2 هزار تا افزایش دادیم که این یک رکورد جدید و متفاوت خواهد بود.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۰۴ هزار و ۸۲۷ تومان/ دلار ۱۴ هزار و ۹۰۳ تومان

امروز (پنجشنبه 14 فروردین) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۰۴ هزار و ۸۲۷ تومان و قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی یک هزار و ۵۶۶ دلار و ۲۴ سنت است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۶ میلیون و ۲۰۰هزار تومان، نیم سکه ۳  میلیون و ۱۷۰ هزار  تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه گرمی  ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد.

 

بنابراین گزارش، امروز (14 فروردین) در بازار آزاد ارز دلار 14 هزار و 903 تومان، یورو 6 هزار و 903 تومان، پوند 19 هزار و 866 تومان، دلار استرالیا 9814 تومان، دلار کانادا 11385 تومان، یوان چین 2268 تومان، لیر ترکیه 2406 تومان ارزشگذاری شده است.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز (پنجشنبه 14 فروردین) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز کاهش و قیمت ۱۴ واحد پولی دیگر افزایش یافت. نرخ دلار و ۶ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

بانک‌های اطلاعاتی فاقد امنیت به مقام قضایی معرفی می‌شوند

در هفته جاری اطلاعات خصوصی افراد عضو در یک اپلیکیشن ایرانی مورد تعرض قرار گرفت. اطلاعات ۵ میلیون عضو اپلیکیشن "سیب‌اپ" در معرض فروش و افشا قرار گرفتند. اطلاعات این اپلیکیشن که راه‌حلی برای دریافت برنامه‌های اپ استور است، به دلیل ضعفی که در بانک اطلاعاتی آن‌ها وجود داشت در معرض تهدید قرار گرفت.  اخباری نیز حکایت از لو رفتن اطلاعات دو دستگاه دولتی داد که هنوز تایید نشده‌اند.

به همین دلیل و دلایل مشابهی که هر از گاهی شاهد آن هستیم مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای) که زیرمجموعه سازمان فناوری اطلاعات به حساب می‌آید، با صدور بیانیه‌ای برای دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و صاحبان کسب‌وکارها از آن‌ها خواست ضعف‌های بانک‌های اطلاعاتی خود را از بین ببرند، چرا که در صورت رصد ضعف‌های امنیتی و برطرف نشدن آن‌ها ظرف ۴۸ ساعت، آن‌ها به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

در این بیانیه آمده است: با توجه به گسترش استفاده از فناوری اطلاعات در دوران کرونا و همچنین در ادامه درز گسترده و تاسف‌بار اطلاعات کاربران و شهروندان ایرانی و نقض حریم خصوصی آنها که متاسفانه تاکنون بارها اتفاق افتاده است؛ در این ایام نیز بانک اطلاعاتی حاوی اطلاعات میلیون‌ها کاربر ایرانی تلگرام و سپس حجم بزرگی از کاربران یکی از بازارهای ایرانی نرم‌افزارهای آیفون افشا شده و در فضای مجازی در حال فروش است. این موضوع و امثال آن علاوه بر نقض حریم خصوصی شهروندان، منجر به بروز تهدیدات مختلفی علیه افراد، سازمان‌ها، کسب و کارها و ... می‌شود.

 

قیمت آپارتمان در تهران

براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه  به  امکانات اطراف منزل و موقعیت آن  قیمت‌های مختلفی را می بینیم در این گزارش سعی کردیم  از هر منطقه ۲۲ گانه تهران یک مورد  قیمت مسکن را با عمر بنای متوسط ۸ سال و متراژ متوسط ۸۰ متر گردآوری کنیم.

 قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان، امکانات، خیابان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

لیست قیمت واحد مسکونی در مناطق مختلف تهران به شرح زیر است:

منطقه  آدرس  متراژ پارکینگ قیمت هر متر مربع (تومان ) تعداد اتاق  امکانات مسکن 1 رستم آباد،خیابان سنبل  79 دارد 34.000.000 2 سرایدار ،لابی، دوربین مدار بسته ،حیاط 2 کوهسار ، خیابان اقاقیا 81 دارد 34.211.000 2 الکن، حیاط،سرایدار ،لابی، دوربین مدار بسته ، استخر 3 سید خندان ، پارک شریعتی  79 دارد 23.000.000 2 بالکن ، انبای ، آسانسور 4 لویزان - شیان 75 دارد 22.149.000 2 انباری و بالکن و نورگیر 5 شهر زیبا ، بلوار تعاون  80 دارد 17.000.000 1 بالکن ، انباری، آسانسور   6 ساعی، آرژانتین 80 دارد 20.000.000 2 بالکن ، انباری و آسانسور  7 عباس آباد- اندیشه 81 دارد 21.553.000 2 بالکن ، انباری و آسانسور ، تراس 8 تسلیحات،زرکش 76 دارد 8.289.000 2. بالکن ، انباری و آسانسور  9 استاد معین،برج استاد معین 77 ندارد 11.000.000 1 انباری ، نگهبان  10 سلسبیل ، سلسبیل جنوبی  75 دارد 11.867.000 2 بالکن ، انباری و آسانسور  11 اسکندری ، خیابان طوسی  75 دارد 18.000.000 2 انباری 12 15 خرداد ، بازار  80 دارد 10.750.000 2 بالکن ، انباری و آسانسور  13 تهران نو ، خیابان مهرآباد 78 دارد 14.103.000 2 انباری و آسانسور  14 نبرد ، نبرد جنوبی  79 دارد 13.671.000 2 انباری و آسانسور  15 ابوذر، آهنگ 80 ندارد 13.750.000 2 نزدیک ایستگاه مترو نبرد 16 جوادیه ، خیابان شهید کرمی  75 دارد 12.000.000 2 انباری و آسانسور  17 زهتابی ، خیابان زمزم  75 دارد 6.410.000 2 انباری و آسانسور  18 شاد آباد ، بر خیابان اصلی  76 دارد 7.132.000 2 کف سرامیک ، پکیج رادیاتور  19 عبدل آباد شکوفه  77 دارد 8.442.000 2 گاز رومیز ، کف سرامیک  20 شهر ری ، شیخ اکبری  78 دارد 7.454.000 2 بالکن ، انباری و آسانسور  21 تهرانسر ، بلوار گلها 75 دارد 11.600.000 1 بالکن ، انباری و آسانسور  22 چیتگر ، شهرک صدف  75 دارد 10.000.000 2 نورگیر ،بالکن ، انباری و آسانسور 

 

نحوه فعالیت و ساعت کاری بانک آینده از ۱۶ تا ۲۱ فروردین

بانک آینده همگام با آخرین تصمیمات مراقبت از سلامتی سرمایه انسانی فعال در شعب و نیز مشتریان محترم به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، ساعات کاری شعب و ادارات مرکزی خود را اعلام کرد. بر این اساس شعب بانک، شنبه ۱۳۹۹.۰۱.۱۶ تا پنج‌شنبه ۱۳۹۹.۰۱.۲۱ از ساعت ۰۸:۳۰تا ۱۲:۳۰ آماده خدمت‌رسانی به مشتریان گرامی خواهد بود. همچنین ساعت حضور همکاران ادارت مرکزی و شعب نیز از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰ با حداقل حضور نیروی انسانی می‌باشد.

ضمناً تمامی شعب و ادارات مرکزی در روز پنج‌شنبه ۱۳۹۹.۰۱.۲۱ تعطیل خواهند بود./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار سرمایه بانک کشاورزی 000 2 انباری و آسانسور بانک های اطلاعاتی کیلومتر آزادراه هزار میلیارد هزار تومان جهش تولید 000 2 بالکن راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار

 سردار مهدی کرمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مبارزه با جرائم اقتصادی و کلاهبرداری در شهرستان، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در شهر فردوسیه شهریار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران قرار گرفت.

مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی، دفتر شرکت‌های هرمی را شناسایی و با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و ۲۸ نفر از اعضای این شرکت را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه برخی اقلام شامل کامپیوتر، لپ‌تاپ و جزوات و کتابچه‌های آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: این افراد که عمدتاً از اتباع بیگانه بودند با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

کرمی با اشاره به اینکه سرگروه‌های شرکت‌های هرمی با وعده‌های پوشالی برای کسب درآمد و اشتغال به جذب افراد به‌ویژه جوانان در این شبکه‌ها و شرکت‌های خیالی اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: این‌گونه اقدامات مجرمانه با تولید و کارآفرینی در تضاد بوده و اشتغال و حرکت اقتصادی جامعه را مختل می‌کند که حل این معضل هوشیاری بیشتر افراد را می‌طلبد.

منبع: رکنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟