Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه‌ای که مخصوص نوجوانان است، پستی را برگرفته از سخنان رهبر انقلاب در خصوص زندگی شیرین منتشر کرد.

خواندنی/ زندگی شیرین
اگر به دنبال حیات طیبه باشیم، چه دستاوردی خواهیم داشت؟

دقت کرده‌اید وقتی قرار است خانه‌ای بازسازی شود، هرکدام از اعضای خانواده و نزدیکان ما اظهارنظر‌های مختلفی می‌کنند و گاهی نظرات، حسابی متفاوت و گیج‌کننده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلاً یکی می‌گوید کابینت‌ها را عوض کنیم و به‌جای موکت، کف‌پوش‌های چوبی کار کنیم. دیگری معتقد است قدری از فضای پذیرایی ساختمان کم شود و هرطور شده تعداد اتاق‌ها بیشتر شود. دیگری سیستم گرمایش خانه برایش مهم است و ایده عبور لوله‌های آب گرم را از کف ساختمان دارد. یکی می‌گوید به حیاط دست نزنید و مساحتش همین‌قدر بماند، ولی نفر بعدی معتقد است افزایش زیربنای خانه از هر چیزی مهم‌تر است. خلاصه هرکسی برای بهترشدن این خانه ایده خاص خودش را دارد. هرکدام فکر می‌کنند اگر فکر و برنامه آن‌ها اجرا شود این خانه بهترین خانه ممکن خواهد بود. آن‌ها در ذهن خود خانه‌ای طراحی کرده‌اند و دنبال آن هستند که آنچه در ذهن دارند را محقق کنند.

البته حالا دیگر بحث یک‌خانه، ساختمان و حتی شهر نیست. حرف از زندگی آدم‌هاست. زندگی‌ای که قرار است بهتر و شیرین‌تر باشد. بنای انقلاب‌های دنیا از بین رفتن ظلم و ستم و بهتر شدن شرایط زندگی مردم بوده است. البته تعدادی از این انقلاب‌ها در ادامه راه از مسیر اصلی خودشان منحرف شدند. اما انقلاب اسلامی مردم ایران از ابتدای تأسیس تلاش داشته است به آرمان‌ها و اهداف خود پایبند باشد. آرمان‌های مهم و حیاتی که سرچشمه‌اش اسلام ناب است. آقا دراین‌باره می‌گویند: «کاری که انقلاب در آغاز انجام می‌دهد، ترسیم آرمان‌ها است» ۹۴/۶/۲۵

پرسش اینجاست ایده و آرمانی که ما برای آن انقلاب کردیم چیست؟

در بیانات نوروزی‌شان درباره زندگی شیرین حاصل از حیات طیبه فرمودند: «حیات طیّبه یعنی چه؟ یعنی زندگی شیرین و پُرفایده و مطلوب، حیات پاکیزه؛ پاکیزه بودنش به این است که مطلوب باشد، شیرین باشد، انسان را در صراط کمال کمک کند به حرکت و برخوردار از همه زیبایی‌ها و نیکویی‌ها باشد، هم در دنیا و هم در آخرت. این حیات طیّبه است. اگر دل‌ها به این معارف، به این حقایق آشنا بشوند، به آن بگروند و بر لوازم آن پایبند باشند، حیات طیّبه قطعاً در انتظار آن‌ها است» ۹۹/۱/۳
در مسیر تحقق اهداف البته آرمان‌های بسیار بیشتری برای انقلاب می‌توانیم بنویسیم، اما «اگر بخواهیم در یک کلمه بگوییم و یک تعبیر قرآنی برایش بیاوریم، «حیات طیّبه» است» ۹۴/۶/۲۵ یعنی ما فکر می‌کنیم حیات طیبه بهترین نوع زندگی کردن است و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.


⁦دنیا برای آن‌که حیات طیبه فراهم کند چیزی کم دارد. آدم‌ها باید تغییری در زندگی فردی و اجتماعی‌شان ایجاد کنند. ولی چه تغییری در خودمان و دنیای اطرافمان ایجاد کنیم تا به حیات طیبه برسیم؟ آقا جواب این پرسش را داده‌اند: «حیات طیبه همین زندگی است درحالی‌که با ایمان باشد».

۱۳۹۶/۶/۶
بعد توضیح می‌دهند که: «زندگی احتیاج دارد به آب و به هوا و به خوراک و به علم و به فنّاوری و به همه‌چیز؛ زندگی به همه این‌ها احتیاج دارد، منتها اگرچنان‌چه بدون ایمان شد، این حیات نیست؛ مرده است».۱۳۹۶/۶/۶
حیات طیبه وقتی محقق می‌شود که: «دل‌ها به معارف بعثت و وحی الهی آشنا شده، گرایش یابند و به لوازم آن پایبند شود.» ۱۳۹۹/۱/۳
«یکی از چیز‌هایی که حیات طیّبه را تأمین می‌کند، پیش‌رانی در علم و تمدّن جهانی است». ۱۳۹۴/۶/۲۵
راه‌حل دیگر آقا نماز است، ایشان فرمودند: «حیات طیبه هر جامعه نیز تنها با اقامه نماز در آن تحقق می‌یابد».
۱۳۹۵/۹/۱۷‌


«حیات طیبه همه آن چیزهایی‌ست که بشر برای سعادتمند شدن به آن احتیاج دارد». ۱۳۹۴/۶/۲۵
‌مثل رفاه، عدالت، نشاط، شوق کار، علم و فناوری، معنویت، عزت ملی، استقلال، از بین رفتن فقر و عقب‌افتادگی‌ها، امنیت و عزت و افتخار، صفا و محبت و روشن‌بینی بر فضای زندگی، باز بودن میدان کار و تلاش و پیشرفت، از بین رفتن احساس پوچی، توجه به هدف روحی و معنوی و والایی که در دل هر انسانی وجود دارد و بتواند آن را اشباع کند. می‌بینید با تحقق این آرمان چه قدر همه‌چیز خوب می‌شود؟ انگار از وسط یک ظهر سخت تابستانی که کنار خیابان منتظر اتوبوس هستیم و نمی‌آید، مستقیم پرت شویم وسط یک عصر بهاری که باران‌زده و بوی برگ‌های خیس در مشاممان می‌دود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب رهبر انقلاب رهبری زندگی شیرین حیات طی حیات طیبه آرمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اُمّ علاء» نوشته سمیه خردمند توسط انتشارات شهید کاظمی به زودی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. این کتاب روایت زندگی اُمُّ¬الشهداء فخرالسادات طباطبایی تبریزی، بانویی که هفت نفر از اعضای خانواده اش را تقدیم اسلام کرد، است.

پدر و مادر فخرالسادات در جوانی به بهانه تعلیم در حوزه علمیه نجف، از تبریز به نجف اشرف هجرت می‌کنند و همان جا ماندگار می‌شوند. فخرالسادات در سن سیزده سالگی با آیت الله سید حسن قبانچی که یکی از شاگردان ممتاز پدرش سید محمد جواد طباطبایی تبریزی بود ازدواج می‌کند. آنها در خانه وقفی کوچکی در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع) زندگی شأن را با عشق آغاز می‌کنند.

خانه‌ای که هر وقت پنجره اش را باز می‌کرد؛ چشمانش به گنبد مطهر حرم حضرت علی (ع) گره می‌خورد و نسیم رأفت جناب ابوتراب وارد خانه و زندگی شأن می‌شد. حاصل ازدواج آنها می‌شود هجده فرزند، نه پسر و نه دختر. فرندانی که برخی‌هایشان شاگرد کلاس استادی چون آیت الله سید محمدباقر صدر می‌شوند و علوم اسلامی را فرا می‌گیرند.

همسرش، چهار پسر، برادر و دامادش در راه اسلام به شهادت می رسند و چند سال آخر عمرش را، در حالیکه دست و پای چپش به خاطر یک سال و نیم اسارت در زندان‌های رژیم بعث از کار افتاده بود، راهی ایران و شهر قم می‌شود و سرانجام در جوار بانوی کریمه حضرت معصومه (س) برای همیشه آرام می‌گیرد.

همیشه در طول عمرش فرزندانش را به پشتیبانی از حضرت امام خمینی (ره) و پیروی از ایشان توصیه می‌کرد. به آنها می‌گفت: اگر همه شما هم فدای اسلام شوید ناراحت نمی‌شوم؛ بلکه افتخار می‌کنم و بدانید خون فرزندان من رنگین‌تر از خون فرزندان اباعبدالله نیست.

کد خبر 6087386 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • قالیباف: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • ضرب‌الاجل قالیباف برای دولت/ رئیس مجلس: تا یکشنبه برنامه ارزی خود را ارائه نکنید خودمان موضوع را دنبال خواهیم کرد!
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • اخاذی با مهریه سنگین!
  • سخنگوی شاخه نظامی حماس: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد/ احتمالا اسرای دشمن در غزه به سرنوشت رون آراد گرفتار شوند!
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است