Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج مصطفوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با ادامه فعالیت امواج ناپایدار و سامانه بارشی در استان سمنان، بارش باران، رگبار و رعد و برق شدید موقتی، احتمال تگرگ، وزش باد شدید در سراسر استان سمنان و با شدت بیشتر بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی شرقی دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب، آبگرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان به ویژه گردنه‌ها ، کاهش دید افقی ناشی از مه‌گرفتگی به ویژه در نواحی کوهستانی و خسارات ناشی از وزش باد شدید وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کاهش شدت بارش‌ها و وزش باد از روز جمعه در این استان، تاکید کرد: با توجه به شرایط فصلی و متغیر بودن الگوهای بارشی، هرگونه تغییر در شرایط جوی و نحوه فعالیت سامانه بارشی اطلاع رسانی می‌شود.

سرعت باد در دامغان به ۷۲ کیومتر بر ساعت رسید

مصطفوی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به دامغان با ۷۲ کیلومتر بر ساعت بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت، شهمیرزاد با چهار درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمسار و ایوانکی با ۲۲ درجه سانتیگراد گرم ترین نقاط استان سمنان بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان ۹ درجه و بیشینه دما ۱۹ درجه سانتیگراد بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بارش باران رعد و برق ماهواره محورهای مواصلاتی استان وزش باد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استان سمنان وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو استان

علی محمد زورآوند مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از فردا (دوشنبه) وارد جو استان می‌شود، گفت : این موج ناپایدار تا روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارندگی، وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار تگرگ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این موج ناپایدار طی فردا و پس‌فردا بارش چندان زیادی برای استان به همراه ندارد، پیک بارش‌ها را مربوط به بعدازظهر سه‌شنبه تا روز جمعه دانست که در نوار مرزی استان و منطقه اورامانات نمود بیشتری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: چنانچه این سامانه بارشی تضعیف نشود، بارش‌های بسیار خوبی برای استان و همچنین شهر کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

زورآوند درباره احتمال آبگرفتگی معابر، رواناب، سیلاب محلی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های حاصل از این موج هشدار داد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به تدریج از روز سه‌شنبه (یازدهم اردیبهشت) باعث کاهش دمای هوای روزانه می‌شود که این کاهش محسوس و حدود هشت درجه سانتی‌گراد است، اما باعث بروز مشکل و یا خسارتی نخواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار هواشناسی حداقل در سطح نارنجی برای این سامانه بارشی خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صدور هشدار جدی به رنگ نارنجی برای ۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی به این ۵ استان جدی است
  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان