Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@08:08:26 GMT

بسته های بهداشتی و غذایی بین اتباع گلستانی توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۱۸۸

بسته های بهداشتی و غذایی بین اتباع گلستانی توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دهرویه بعدازظهر پنجشنبه در خصوص حمایت از اتباع در برابر کرونا، اظهارکرد: در اوج بحران بیماری کرونا وظیفه شرعی انسانی و سازمانی ماست که در کنار جامعه پناهندگان و اتباع خارجی استان گلستان باشیم.

وی ادامه داد: به همین منظور پیگیری و رصد جامعه پناهنده استان و دریافت آمار و اطلاعات آنها، در دستور کار اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان بیان کرد: در همین ارتباط و طی یک ماه اخیر تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته بهداشتی به ارزش یک میلیون ریال شامل مایع دستشویی، شامپو، صابون، وایتکس، پودر لباسشویی، محلول ضدعفونی، دستکش لاتکس، دستکش کار، پد بهداشتی و همچنین تهیه و توزیع ۵۰۰ بسته مواد غذایی به ارزش دو میلیون ریال در مناطق حاشیه شهر گرگان، گنبد کاووس و شهر فاضل آباد، صورت گرفته است.

دهرویه تصریح کرد: توزیع بروشورهای اطلاع رسانی در خصوص نحوه پیشگیری و برخورد با بیماری کرونا در میان جامعه پناهندگان استان از دیگر اقدامات این اداره کل در این ایام بوده است.

کد خبر 4890880

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان استانداری گلستان اتباع خارجی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام طرح غربالگری گرگان سیلاب فاصله گذاری اجتماعی سال جهش تولید بارش باران شهرکرد روز طبیعت تردد وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی بهداشتی بیش از ۳ هزار مرکز غرب اهواز در طرح ملی بسیج سلامت نوروزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امراله مردانی گفت: با آغاز بسیج ملی سلامت نوروزی از ۱۵ اسفندماه، ۴۰ کارشناس و کاردان سلامت محیط مرکز بهداشت غرب اهواز کار نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی را از ۸ صبح تا ۲۰ و در صورت لزوم تا ساعت ۲۴ انجام می‌دهند.

 

وی افزود: شهر اهواز در نوروز، پذیرای مهمانان نوروزی از جمله کاروان راهیان نور است؛ بنابراین تأمین، حفظ و ارتقای سلامت عمومی و پیشگیری از بیماری‌های منتقله از عوامل محیطی به ویژه بیماری‌های منتقله از آب و غذا از وظایف اصلی بهداشت است.

 

مردانی ادامه داد: در این زمینه ۲۱ تیم به صورت روزانه صبح و ۵ تیم در نوبت عصر بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی مانند رستوران‌ها، قنادی‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها، اماکن عمومی مانند فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بازارها، پاساژها، مراکز و اماکن اقامتی و تفریحی و مساجد و رستوران‌های در مسیر راه‌ها، نظارت دارند.

 

سرپرست مرمز بهداشت غرب اهواز اضافه کرد: همچنین کیفیت عرضه مواد غذایی و آب مصرفی و رعایت موازین و معیار‌های بهداشتی در ترمینال‌های مسافربری، ایستگاه‌های راه‌آهن، اتوبوس‌ها و قطار‌های مسافربری، نظافت عمومی سرویس‌های بهداشتی و جایگاه‌های اسکان موقت مسافران نوروزی بررسی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این طرح تا ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، می‌گوید: از زمان آغاز اجرای برنامه تاکنون ۳ هزار و ۶۲۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن، یک هزار و ۷۴۸ مورد کلرسنجی، ۱۷۵ نمونه‌برداری از آب، ۱۱۸ نمونه‌برداری از نان و غذا و ۳ هزار و ۶۳۰ مورد سنجش پرتال انجام شده است.

 

مردانی افزود: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۱۶۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده و ۳۵۷ اخطاریه آنی نیز صادر و ۴۳ مورد پلمب انجام شده است که ۳۶ مورد از این تعداد به مقام قضایی ارجاع داده شده‌اند.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۶۰بسته معیشتی و۷۰۰بسته بهداشتی درمناطق کم برخوردار چهارمحال وبختیاری
  • بازرسی بهداشتی بیش از ۱۶ هزار مرکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی در خوزستان
  • بازرسی بهداشتی بیش از ۳ هزار مرکز غرب اهواز در طرح ملی بسیج سلامت نوروزی
  • جلوگیری از فعالیت ۹۶ واحد متخلف بهداشتی در اصفهان
  • انجام بیش از ۳ هزار بازرسی بهداشتی از مراکز و اماکن غرب اهواز
  • انجام بازرسی‌های بهداشتی در آستانه نوروز/ کشف مواد غذایی فاسد
  • توزیع بسته های معیشتی به اتباع خارجی آسیب پذیر در گلستان
  • ارسال کمک های اهدایی بانک سپه به هموطنان سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳ هزار بسته غذایی به نیازمندان در ۵ روز
  • توزیع ۴۵ هزار بسته بهداشتی میان مددجویان تهرانی / سلامت جامعه هدف در تمام ابعاد مد نظر است