Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@09:25:13 GMT

بدرقه نوروز از خانه

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۸۲۰

بدرقه نوروز از خانه

نوروز همانطور که بی سروصدا آمده بود، بی سروصدا هم رفت. مردم ایران روز گذشته در خانه‌های خود ماندند تا به جای بدر کردن 13، کرونا را بدر کنند و نحوست کوید19 را هر چه زودتر از تن و جان مردم و کشورمان بیرون برانند.

 روز گذشته، تهران و سایر شهرهای کشور چهره متفاوتی از 13 بدرهای مرسوم داشت؛ در بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها بسته بود و خیابان‌ها ‌خلوت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران، یکی از کم‌ترددترین روزهایش را گذراند و دیگر نه از دود و دم کباب در پارک‌های کوچک و بزرگ خبری بود و نه از کودکانی که در آغوش طبیعت بدوند و بازی کنند. برخی خانواده‌ها البته با حضور در بالکن‌ها یا پشت بام یا حیاط خانه‌شان سیزده‌شان را بدر کردند و برخی ترجیح دادند سبزه‌ها را در خانه گره بزنند تا همانند چهارشنبه‌سوری و عیددیدنی و تمام سنت‌های خاص این ایام، روز طبیعت هم متفاوت از هر سال برگزار شود. بنا به گزارشی که مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرده است، حجم تردد در محورهای برون‌شهری در روز 13 فرودین نسبت‌ به روز قبل، ۳۸.۹ درصد کاهش داشت. آماری که به خوبی گویای آن است که مردم دیروز حتی از شهرهای خود هم خارج نشدند. اگرچه نمی توان سهم تدابیری چون ممنوعیت تردد خودروها با پلاک غیر بومی و همچنین جریمه نقدی در قالب طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» را نادیده گرفت، اما به گواه شاهدان و مسئولان، خویشتنداری مردم و رعایت خودقرنطینگی در تصویر متفاوت 13بدر امسال نقش اساسی داشت.  موضوعی که باعث شد امروز علاوه بر مسئولانی چون وزیر کشور، تقدیر و تشکر مسئولان استانی را به دنبال داشته باشد. طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» حداقل تا بیستم فروردین میهمان ایران است و آنگونه که از شواهد امر برمی‌آید احتمال تمدید آن با اعمال تغییرات یا به همین سیاق، وجود دارد. البته آن‌گونه که رئیس جمهوری امروز خبر داد، درباره تمدید آن روز یکشنبه تصمیم‌گیری خواهد شد. طرحی که به رغم تحمیل دشواری‌‌ها به مردم، بخش اقتصادی و مسئولان، فعلا بهترین راه برای گسستن زنجیره شیوع بیماری‌ای است که تا کنون بیش از 50 هزارنفر در کشور را مبتلا و 3160 نفر را به کام مرگ فرستاده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، در حاشیه بازدید اعضای منطقه ۶ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان از خط تولید فولاد مبارکه... - اخبار بازار -

به گزارش خبرنگار فولاد، غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، در حاشیه بازدید اعضای منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان از خط تولید فولاد مبارکه اظهار کرد: بازدیدها قطعاً ثمرات و منافع بسیاری برای کشور و صنعت دارد و مقوله تولید با توجه به نام‌گذاری چندین‌ساله آن باید بیش‌ازپیش موردتوجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه ادامه داد: تمام دغدغه شرکت فولاد مبارکه این است که تولید را در ابعاد مختلفِ کمیت، کیفیت و پارامترهای مرتبط رشد دهد و بخشی از این تلاش به کمک مسئولان در خارج از مجموعه بستگی دارد؛ ازاین‌رو حضور و بازدیدها از خط تولید و آشنایی نزدیک با مشکلات و ظرفیت‌ها ثمربخش خواهد بود.

وی افزود: راه برون‌رفت کشور از مشکلات، رشد تولید است و قطعاً دغدغه مسئولان کشور و استان، رفع موانع تولید و تحقق شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری است.

سلیمی یادآور شد: محدودیت منابع انرژی یکی از مشکلات شرکت فولاد مبارکه است که بازرسان در جریان آن قرار گرفتند و امیدواریم تصمیمات فنی و منطقی‌تری در این زمینه گرفته شود.

سازمان بازرسی در رفع مشکلات صنعت فولاد اعلام آمادگی کرده است

به گزارش خبرنگار فولاد، حمید شاه‌محمدی، رئیس بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان، پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه، در حاشیه بازدید از فولاد مبارکه با اشاره به شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و لزوم حمایت از تولید، اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه و سازمان بازرسی بر حمایت از تولید، بازدید از فولاد مبارکه انجام شد.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه به‌لحاظ تولید در خط مقدم صنعت فولاد قرار دارد و با توجه به این ظرفیت، بازدید حضوری بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور از فولاد مبارکه نتیجه‌بخش خواهد بود، زیرا موجب می‌شود ایشان از نزدیک با مشکلات و دغدغه‌های تولید آشنا شوند.

رئیس بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان گفت: سازمان بازرسی در راستای وظایف، حوزه کاری و صلاحیت خود، تا جایی که بتواند جهت حل مشکلات صنعت فولاد و تولید کشور ورود پیدا می‌کند و برای رفع این مشکلات اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود فولاد مبارکه و محدودیت‌های انرژی تصریح کرد: در رفع محدودیت‌های انرژی دو دیدگاه کشوری وجود دارد و تصمیمات کشوری به مصلحت کل کشور است و البته مسئولان استان دغدغه رفع مشکلات تولید را دارد و سازمان بازرسی نیز در این مسیر همکاری و همراهی خواهند کرد.

شایان‌ذکر است بازرسان کل منطقه 6 سازمان بازرسی کل کشور ازجمله استان‌های کرمان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و یزد،  از خطوط تولید شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • بدرقه صدای خاطره‌انگیز رادیو به خانه ابدی
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه