Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا انصافداران عصر پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا اعلام کرد: تفاهم‌نامه ارایه خدمات مشاوره‌ای و وکالتی به جامعه کارگری و کارفرمایی بین مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به عنوان مجری و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور منعقد گردید. 

وی افزود: هدف این تفاهم نامه ارایه خدمات مشاوره‌ای و وکالتی است و سعی شده با ایجاد بستر مناسب و تعیین چارچوب کلی، از ظرفیت علمی و اجرایی مرکز  وکلای قوه قضاییه در زمینه ارایه خدمات حقوقی و کارشناسی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خدمات حقوقی و کارشناسی ارایه شده توسط وکلا و کارشناسان مرکز می تواند در جهت حل و فصل اختلافات و پیگیری پرونده های حقوقی و کیفری جامعه کارگران و کارفرمایان و خانواده آنها راهگشا باشد.

وی ادامه داد: بالابردن فرهنگ صلح و سازش و کمک به کاهش ورودی پرونده های قضایی مطابق مقررات، از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت حقوقی از کارگران و کارفرمایان و تشکل‌های مرتبط، بهره‌مندی از خدمات مشاوره در زمینه تنظیم اساسنامه‌ها و قراردادها، همکاری در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی در زمینه های حقوقی ،اقتصادی، تولیدی و مشارکت در برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدیران و اعضای جامعه کارگری و کارفرمایی و خانواده آنها، توسط وکلا و کارشناسان مرکز از جمله دیگر خدماتی است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

وی تصریح کرد: نظر به اینکه جامعه هدف این تفاهم نامه قشر عظیمی از شهروندان شریف و زحمتکش است. این تفاهم‌نامه می‌تواند در تحقق یکی از اهداف قوه قضاییه که همان کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و احقاق حقوق عموم افراد است موثر واقع شود و موجب بهره مندی کارگران و کارفرمایان از این خدمات گردد.

انصافداران با اشاره به اینکه مشاوره حقوقی، وکالت، استفاده از خدمات داوری در قراردادها و اختلافات و آموزش از موضوعات دیگر این تفاهم نامه است گفت: یکی از اهداف تاسیس مرکز وکلا قوه قضاییه ایجاد زمینه بهره مندی اقشار کم درآمد از خدمات حقوقی و وکالت و تسهیل دسترسی شهروندان به این خدمات است که این تفاهم نامه زمینه ساز گام مهمی در جهت تحقق هرچه بیشتر این رسالت مقدس است.

وی تاکید کرد: ستاد اجرایی این تفاهم نامه در استان در اواخر سال گذشته چندین مرتبه تشکیل جلسه داد و امید است با رفع مشکل بیماری کرونا و تعامل و همکاری نهادهای مرتبط با مرکز وکلا قوه قضاییه، با ابلاغ شیوه نامه اجرایی، این تفاهم‌نامه هرچه سریعتر اجرایی شود و منشاء خیر وبرکات فراوانی برای طرفین گردد.

بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ وکیل دادگستری در مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان فعالیت دارند.

اواخر آذر ماه سال گذشته، از استان اصفهان پنج هزار و ۸۶۱ نفر شامل ۲ هزار و ۷۴۹ زن و ۲ هزار و ۱۱۲ نفر مرد در آزمون وکالت این مرکز شرکت کردند که نتایج نهایی آن هنوز اعلام نشده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حقوق درآمد دستگاه قضایی قوه قضاییه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تفاهم نامه قوه قضاییه مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی یکی از برنامه‌های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

به گزارش ایسنا، طی سال های گذشته مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با ارتباط گیری مستقیم با مردم در قالب طرح «وکلا در مساجد» و رسیدگی به مشکلات حقوقی آنها با حضور در مرکز ملاقات مردمی قوه قضائیه؛ با پرونده‌هایی در سطح کشوری و کثیرالشاکی مواجه شد که بعضاً بیش از چند هزار نفر و چندین وزارتخانه و نهاد و سازمان رسمی در آن درگیر بوده‌اند.

درهمین راستا بنابر دستور حسن عبدلیان پور ریاست مرکز، جلسات تخصصی با حضور وکلا و کارشناسان زبده و نخبه مرکز برای رسیدگی به این پرونده‌های کثیرالشاکی برگزار و روند حقوقی و آرای صادره در این پرونده‌ها مورد بازخوانی و راهکارهای قانونی و راهنمایی‌های حقوقی به نمایندگان شکات ارائه می گردد.

دریکی از این پرونده‌های کثیرالشاکی با توجه به پیچیدگی‌های حقوقی و صدور آرای متعدد، که مربوط به اعضای «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی» با بیش از ۷ هزار نفر عضو است، تاکنون چند نشست تخصصی برگزار و در هر نوبت وکلای تخصصی و کارشناسان مربوطه اوراق پرونده را بررسی و راهکارهای لازم را برای پیشبرد مسیر حقوقی و رضایت مردم در راستای قانون را در دستور کار قرار دادند.

بر اساس گزارش مرکز وکلای قوه قضاییه، رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی یکی از برنامه‌های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود