Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد دلق پوش جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا و احساس نیاز استان و کشور به محصولات بهداشتی برای مقابله با این بیماری مدیران پرتلاش واحدهای صنعتی پای کار آمدند و با تغییر در خطوط تولید ۱۴ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی و نیز هشت شرکت در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی برای تامین اقلام بهداشتی استان همه توان خود را به کار بستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این راستا با تمام ظرفیت و تولید این حجم اقلام بهداشتی توانستند بخش عمده نیاز استان را در این رابطه تامین کنند که این عزم و همراهی آنان ستودنی و قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه تعامل مدیران واحدهای صنفی و صنعتی در شرایط بحرانی شیوع کرونا تاکنون بسیار ارزنده بوده است، عنوان کرد : قبل از این بحران فقط دو واحد صنعتی در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک در گیلان فعال بود ولی بلافاصله پس از شیوع این ویروس با توجه به نیاز و شرایط ایجاد شده با تغییر در خطوط تولید تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان،  این تعداد افزایش یافت.

اهدای بیش از ۸۵۷هزار ماسک به دانشگاه علوم پزشکی

دلق پوش در ادامه از اهدای ۸۵۷ هزار و ۸۰۰ ماسک n۹۵ و سه لایه و سایر اقلام بهداشتی در دو مرحله به دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: با پیگیری و مطالبه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان این تعداد ماسک جهت استفاده کادر درمانی و مراکز بیمارستانی برای پیشگیری از کرونا به صورت رایگان تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق منابع داخلی اقدام به خرید تعدادی ماسک و اقلام بهداشتی برای استان های درگیر ویروس ازجمله گیلان کرده بود که ما توانستیم این اقلام اختصاصی را جذب و به دانشگاه علوم پزشکی اهداء نماییم.

وی با قدردانی از مدیران این واحدها، از اهدای اقلام بهداشتی دیگر در این روزها توسط واحدهای صنعتی بزرگ به بیمارستانهای گیلان اشاره و بیان کرد: اغلب صاحبان صنایع و صنوف در این شرایط با جامعه و نیز کادر درمانی همراه و همگام شدند و برخی با اهدای بیش از ۱۵۰ گان و اقلام پزشکی و محصولات ضدعفونی کننده وارد عرصه خدمت رسانی به مردم شدند.

 دلق پوش به کمک های سازمان یافته و خودجوش واحدهای تولیدی نیز اشاره و تصریح کرد: از زمان شروع کرونا با هماهنگی روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها و مشارکت اتاق های اصناف اقدام به توزیع رایگان بیش از ۳۲ هزار انواع ماسک و اسپری و مواد ضدعفونی کننده در بین مردم و مراکز درمانی شده است.

وی افزود: هریک از این واحدها به نحوی با مشارکت خویش سعی در کاهش شیوع و سرایت این بیماری  نموده اند که امیدواریم هرچه زودتر با همدلی همگانی این ویروس هرچه زودتر از این مرز و بوم ریشه کن شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت ماسک مراکز درمانی وزارت صنعت معدن و تجارت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اقلام بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند

تردد بیش از ۱۳ میلیون خودروی فرسوده در کشور که در روز بیش از ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند یکی از چالش‌های بزرگ حوزه انرژی است که در شرایط ناترازی بنزین، خسارات شدیدی به بدنه اقتصاد کشور وارد می‌کند.

به گزارش برنا، فرسودگی خودرو به تنهایی می‌تواند مصرف سوخت آن را بالا ببرد و البته که خودرو‌های تولید داخل در صورتی که فرسوده هم نباشند، ۲ برابر استاندارد جهانی سوخت مصرف می‌کنند.

در حال حاضر که مسأله ناترازی بنزین به یک معضل بزرگ تبدیل شده و ایران را در جایگاه کشور واردکننده بنزین قرار داده، بد نیست نگاهی به آمار و ارقام خودرو‌های فرسوده بیندازیم:

براساس تازه‌ترین آمار، ۹۰ درصد از موتورسیکلت‌ها، ۴۸ درصد تاکسی‌ها، ۸۶ درصد مینی‌بوس‌ها، ۸۲ درصد اتوبوس‌های درون شهری و بیش از ۵۲ درصد از خودرو‌های برون شهری کشور فرسوده هستند.

در حالی که کشور با چالش ناترازی بنزین دست و پنجه نرم می‌کند، همچنان شاهد تردد خودرو‌های فرسوده‌ای هستیم که عملاً بنزین را هدر و هوا را آلوده می‌کنند؛ بر اساس محاسبات سازمان نوسازی ناوگان حمل و نقل، خودرو‌های فرسوده اعم از سواری، تاکسی، کامیون و کامیونت به ترتیب روزانه، ۱۲.۵، ۲۱، ۱۵ لیتر بنزین و تجاری سنگین ۱۷۵ لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند. همچنین موتورسیکلت‌های فرسوده ۲ برابر سایر موتورسیکلت‌ها بنزین مصرف می‌کنند.

همچنین مصرف سوخت در خودرو‌های تجاری سنگین که فرسوده شده اند سرسام آور است؛ تازه‌ترین آمار ستاد نوسازی حمل و نقل نشان می‌دهد که خودرو‌های تجاری سنگین که فرسوده شده اند در روز بیش از ۱۷۵ لیتر گازوییل مصرف می‌کنند و این در حالی است که خودرو‌های استاندارد ۹۰ لیتر در روز مصرف گازوییل دارند.

فرسودگی خودرو‌ها تنها به اقتصاد ضربه نمی‌زند بلکه نقشی اساسی در آلودگی هوا نیز ایفا می‌کنند به گونه‌ای که ۶۰ درصد آلودگی در تهران ناشی از ذرات معلق که حاصل سوخت غیراستاندارد و خودرو‌های فرسوده است. سهم خودرو‌ها در آلودگی هوا بین ۴۰ تا ۷۳ درصد است که در کنار آن، انتشار گاز‌های آلاینده را هم باید در نظر گرفت که سهمی ۸۲ تا ۸۳ درصدی در آلودگی هوا دارد.

از سوی دیگر نقش خودرو‌های فرسوده در تصادفات رانندگی را نیز نباید نادیده گرفت. همه این موضوعات نشان می‌دهد که اسقاط خودرو‌های فرسوده تا چه حد و از هر لحاظ می‌تواند به نفع کشور باشد.

خودرو‌های فرسوده به تنهایی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور می‌زنند و این خسارت به اندازه‌ای بالاست که نمیتوان آن را نادیده گرفت؛ اگر هر لیتر بنزین و گازوییل را با مبلغ ۷۰ سنت حساب کنیم، می‌بینیم که خودرو‌های فرسوده، به طور سالیانه، ۹ میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می‌کنند و بیش از ۱۳ میلیارد لیتر بنزینی را هدر می‌دهند که میتواند در شرایط مطلوب، برای کشور ارزآوری داشته باشد.

با یک نگاه کلی به این آمار و ارقام و صدمات خودرو‌های فرسوده، هیچ گونه توجیه منطقی برای عدم اسقاط خودرو‌های فرسوده وجود ندارد و این مسأله نیازمند یک اقدام جدی و ضربتی است تا خودرو‌های فرسوده از رده خارج شوند که این اتفاق می‌تواند تا حد بسیار بالایی در رفع ناترازی بنزین موثر باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی