Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانداران ایالت‌های آمریکا و یک متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در این کشور از سیاست‌های ناهماهنگ و چندپاره این کشور برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده‌اند. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سیاست‌های ناهماهنگ و چندپاره دولت فدرال و ایالت‌های آمریکا در بحبوحه شیوع بیماری «کووید-19» در این کشور مورد انتقاد متخصصان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آنتونی فوچی»، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت هنوز درک نمی‌کند چرا در همه ایالت‌های آمریکا دستور ماندن در منزل صادر نشده است. 

فوچی در گفت‌وگو با این شبکه خبری گفت: «نمی‌دانم چرا این اتفاق نمی‌افتد.»

بیش از 30 ایالت و ناحیه کلمبیا (واشنگتن دی.سی) به شهروندانشان دستور داده‌اند در منزل بمانند. فوچی گفت ایالت‌هایی که این دستور را صادر نکرده‌اند باید در تصمیم خودشان تجدید نظر کنند. 

فوچی گفت: «می‌دانید، اختلاف‌های بین دولت فدرال و ایالت‌ها بر سر اینکه هر کدام چه کاری می‌خواهند انجام دهند چیزی است که نمی‌خواهم وارد آن شوم. اما اگر نگاهی به آنچه در این کشور اتفاق می‌افتد بیندازید من درک نمی‌کنم چرا ما این کار را انجام نمی‌دهیم.»

سخنان فوچی با سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در تعارض است. او بارها گفته فکر می‌کند صدور دستور قرنطینه سراسری را لازم نمی‌داند. 

سی‌ان‌ان نوشته شمار بسیار زیادی از فرمانداران ایالت‌ها خواستار آن شده‌اند که ایالت‌ها موضع متحدی اتخاذ کرده و به منظور جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کووید-19 دستور منع خروج از منزل برای ساکنان صادر کنند. 

  گاوین نیوسوم، فرماندار کالیفرنیا در پاسخ به سوال مجری سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه چرا برخی ایالت‌ها چنین دستوری صادر نکرده‌اند گفت: «پیام ما این است، منتظر چه هستید؟ چه شواهد بیشتری می‌خواهید؟ اگر فکر می‌کنید این بیماری کاری به شما ندارد، این همه شواهد برای اثبات در سراسر این کشور و حتی در سراسر جهان وجود دارد.»

فرماندار ایالت میشیگان هم اظهارات مشابهی مطرح کرد و گفت ایالات متحده باید به جای داشتن «سیاست‌های چهل‌تکه» باید یک راهبرد ملی داشته باشد.

کرونا و بحران سرمایه‌داری


انتهای پیام/  

R36444/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونای جدید ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونای جدید ویروس کرونا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به سرکوب شدید دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی افزود: ‏این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تأکید کرد: ‏در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: ‏کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا