Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@00:07:32 GMT

چاق و چله شدن مرغ‌های مازندران با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۹۹۹۲

چاق و چله شدن مرغ‌های مازندران با کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  برخی از مرغداران مازندرانی با بیان اینکه کاهش مصرف مرغ به دلیل شیوع کرونا سبب انباشت مرغ در واحد‌های پرورش طیور و افزایش وزن آن‌ها به ۳ تا ۴ و نیم کیلوگرم رسیده است اعلام کردند کشتارگاه‌های استان نیز به تعداد محدود مرغ را به قیمت هر کیلوگرم ۵۵۰۰ تا ۶ هزار تومان از تولید کننده می‌خرند که این ضرر هنگفتی به پرورش دهندگان زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سویی دیگر تعطیلی رستوران ها، لغو مراسم و مجالس و کاهش سفر‌های نوروزی سبب کاهش میزان خرید مرغ شده که این موضوع نیز نگرانی‌هایی را برای تولیدکنندگان مرغ استان فراهم کرده است.

شهیدی فر مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: شیوع کرونا به بسیاری از واحد‌های صنعتی، تجاری و اقتصادی کشور خسارت زد، اما بخش کشاورزی بجز در بخش طیور و پرورش مرغ تاکنون خسارت چندانی از شیوع کرونا ندیده است.

او با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مازندران برای ساماندهی و تنظیم بازار داخلی، خرید مرغ را از هفته گذشته از کشتارگاه‌ها آغاز کرده است، افزود: ۱۳۰۰ تن مرغ تاکنون از کشتارگاه‌های استان به قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تا ۱۳ هزار تومان خریداری شده است.

شهیدی فر گفت: خرید مرغ مازاد مرغداران ادامه دارد و شرکت پشتیبانی امور دام کشور هیچ محدودیتی در این خصوص ندارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران در خصوص مشکل کنونی مرغداران مازندرانی گفت: بر اساس قانون  شرکت پشتیبانی امور دام مرغ‌ها را باید از کشتارگاه‌ها خریداری کند اما با توجه به شرائط پیش آمده برنامه خرید مرغ از مرغداران نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: بر اساس این برنامه که احتمالا فردا در کارگروه تخصصی استانی مصوب می‌شود شرکت پشتیبانی امور دام استان موظف است ۵۰ درصد خرید روزانه خود را از تولیدکننده مرغ و ۵۰ درصد را از کشتارگاه‌ها انجام دهد.

شهیدی فر گفت: روزانه تا ۲۰۰ تن مرغ مازاد  اکنون  از کشتارگاه های استان خریداری می‌شود که با تصویب این برنامه ۱۰۰ تن سهم مرغداران و ۱۰۰ تن نیز سهم کشتارگاه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا قیمت مرغ خرید تضمینی مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشتارگاه ها خرید مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • آمادگی ذخیره‌سازی مرغ مازاد در لرستان وجود دارد
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه