Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@18:35:20 GMT

مردی از جنس حاج قاسم پر کشید

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۰۱۸

مردی از جنس حاج قاسم پر کشید

داستان زندگی میرزا محمد سلگی در همه زمان ها خصوصا این ایام کرونایی می‌تواند برای همه ما درس عبرت باشد، زیرا زندگی‌اش سراسر مقاومت و ایستادگی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علیرضا تقدیری، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نی‌ریز در پی شهادت "حاج میرزا محمد سلگی" از فرماندهان دلاور و با اخلاص دفاع مقدس، در توصیف شخصیت این شهید والا مقام می‌نویسد:

در اخبار، خبر شهادت حاج میرزا محمد سلگی را شنیدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خبر شاید برای من که چند روزی است خاطرات او را در کتاب «آب هرگز نمی میرد» می‌خوانم، بیشتر از بقیه شوکه کننده بود.

داستان زندگی میرزا محمد سلگی در همه زمان ها خصوصا این ایام کرونایی می‌تواند برای همه ما درس عبرت باشد، زیرا زندگی اش سراسر مقاومت و ایستادگی بود.

حاج میرزا رزمنده همدانی با این که سوادش پنجم ابتدایی بود، در سال های اول جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده گردانی به نام گردان حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین (ع) همدان منصوب می‌شود و با این تحصیلات، به خاطر آشناییش با معارف اهل بیت و این که همیشه در ابتدای سخنرانی با ذکر و سخن اهل بیت شروع میکرد به شیخ فرماندهان مشهور می‌شود.

اما شهرت میرزا تنها به خاطر سخنرانی هایش نبود. اخلاص، حضور همیشه در صحنه، انقلابی بودن، شب و روز نشناختن، دلسوزی، ایثار، پیش‌قدم شدن در خطرات، شجاعت بالا و وجود ویژگی هایی از جنس صفات حاج قاسم، از او مردی ساخته بود که بسیجیان گردانش او را همچون پدرشان دوست بدارند و به او عشق بورزند.

میرزا محمد در اکثر عملیات های دفاع مقدس حضور داشت و بعد از هر عملیات، آنقدر در خط مقدم و در کنار بسیجیانش می ماند که او را با تنی پر از زخم بر گردانده و مدتی در بیمارستان بستری می کردند.

در خاطراتش میخوانیم که او به همراه چهار برادرش، عمویش، پنج پسر عمویش و برادر همسرش در جبهه ها حضور پیدا می‌کرد و علاوه بر پنج شهید از خانواده سلگی، پدر و برادر همسرش نیز از شهدای دفاع مقدس هستند.

میرزا محمد در سال ۶۴ در عملیات والفجر ۸ شیمیایی و زخمی شد، در سال ۶۵ نیز دو پایش را در شلمچه از دست داد اما باز هم بر زمین ننشست و در سال ۶۷ در آخرین روزهای دفاع مقدس در عملیات مرصاد مقابل منافقین و دشمنان اسلام و ایران ایستاد.

با خواندن خاطراتش فرهنگی که از دفاع مقدس تاکنون برای همه مسائل کشور ما به عنوان کلید فتح به کار رفته است را بیش از پیش لمس خواهید کرد. فرهنگی که کاراییش را امروز در مقابل مبارزه با بیماری کرونا در جامعه ایران به عینه مشاهده کرده و بر آن می بالیم.

از عظمت حاج میرزا محمد سلگی همین بس که مقام معظم رهبری چندی پیش بعد از این که ایشان را شهید زنده نامیدند در دیداری گفتند اگر امکانش بود من جهت دیدار با ایشان به همدان می رفتم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میرزا محمد سلگی دفاع مقدس حاج میرزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، محور‌های هشتمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در گلستان نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس، نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، مدافعان حرم و امنیت و راهیان نور است.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را در بخش‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، رادیویی و دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

افراد تا ۱۵ خرداد می‌توانند آثار خود را از طریق برنامه‌های سروش، ایتا، بله و شاد به شماره ۰۹۱۱۷۰۴۰۰۳ ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد