Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:37:58 GMT

کاهش ۸۸ درصدی تصادفات درون و برون شهری در گلپایگان

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۱۰۹

کاهش ۸۸ درصدی تصادفات درون و برون شهری در گلپایگان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی سبحانی در حاشیه بازدید میدانی از سطح شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن قدردانی از مردم در همکاری با پلیس در رعایت قانون منع تردد اظهار داشت: در سطح شهرستان و جاده‌ها شاهد کاهش ترددها هستیم که نشان دهنده فرهنگ مردم است.

وی گفت: از ۲۸ اسفند سال ۹۸ تا ۱۴ فروردین ماه سال ۹۹ با کاهش ۸۸ درصدی تصادفات و تلفات درون و برون شهری در شهرستان گلپایگان مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان ضمن قدردانی از کادر پزشکی و درمانی و مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا، گفت: نیروهای انتظامی بپس از کادر درمانی در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند اما بر اساس وظایف ذاتی با ایثار و ازخودگذشتگی با تمام قوت همگام با کادر درمانی در خدمت به مردم و تأمین امنیت و سلامت جامعه تلاش می‌کند.

وی بیان داشت: با رصدهای صورت گرفته از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک مرکز فرماندهی و دریافت گزارش‌ها از سطح شهر در هیچ نقطه‌ای از گلپایگان تجمعی وجود ندارد.

تردد در جاده‌ها کاهش چشمگیری دارد

سرهنگ سبحانی افزود: ترددها در سطح شهر و جاده‌های گلپایگان به طور چشمگیری کاهش داشته است که امیدواریم این روند تا پایان تعطیلات و حتی روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی گفت: در طرح نوروزی پلیس از ۲۸ اسفند سال ۹۸ تا ۱۳ فروردین ماه خوشبختانه شاهد هیچ گونه تلفات و تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در گلپایگان نبودیم به طوری که حدود ۷۵ درصد تصادفات خسارتی و ۱۳ درصد تصادفات جرحی نسبت به مشابه سال گذشته در گلپایگان کاهش یافته است که نشان دهنده رعایت و اهتمام مردم به توصیه‌های پلیس است.

۵۰۰ هزار تومان جریمه در انتظار افرادی که قانون منع تردد را رعایت نکنند

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان تأکید کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا علی رغم میل باطنی برای افرادی که قانون منع تردد را رعایت نکنند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی لحاظ می شود و درصورتی که به تذکرات پلیس توجه نکنند خودروی آن‌ها یک ماه توقیف خواهد شد.

وی گفت: پلیس در عرصه نظم و امنیت و کنترل ترافیک و خبرنگاران با پوشش خبری به موقع و دقیق، نسبت به اطلاع رسانی به اقشار مختلف مردم در حفظ سلامتی نقش بسزایی در شکستن زنجیره انتقال کرونا ایفا می‌کنند.

سرهنگ سبحانی تأکید کرد: طرح زوج و فرد تا زمان محدودیت‌ها که توسط ستاد مقابله با کرونا و پلیس و دوربین‌های ترافیک شهری اجرا می‌شود و با متخلفین با کد ۲۱۲۶ اعمال قانون صورت خواهد گرفت.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تصادفات جاده ای تعطیلات دوربین فرمانده انتظامی شهرستان قانون بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۷ درصد فوتی‌های تصادفات استان بوشهر موتورسواران هستند
  • پرترددترین جاده کشور کدام است؟
  • کاهش ۸۰۰ درصدی آسیب های اجتماعی با مناسب سازی زیرساخت ها | ۵۰ خودرو در خدمت گشت فوریت های اجتماعی
  • کاهش ۶ درصدی تلفات جاده‌ای
  • رصد وانت‌بارهای میوه‌فروش در سنندج
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد