Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:54:39 GMT

بوشهری‌ها با وجود کرونا نیازمندان خون را تنها نگذاشتند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۱۲۸۱

بوشهری‌ها با وجود کرونا نیازمندان خون را تنها نگذاشتند

نرگس عبیدی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براثر شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم مراجعه اهداکنندگان خون به پایگاه‌ها و ذخایرخونی در این استان بتدریج کاهش یافت.

وی با تاکید براینکه اهدا خون باعث ابتلا به کرونا نمی‌شود، بیان کرد: در11 فروردین ماه جاری ذخایر خون بسیار پایین آمد که با توجه به فراخوان منتشر شده و تلاش فعالان اجتماعی و مجازی و استمداد از مردم نوع دوست استان با همت قشرهای مختلف از جمله ورزشکاران، هنرمندان و اهدا کنندگان میزان ذخایر خونی استان تقویت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیدی اضافه کرد: با حضور بموقع مردم در پایگاه‌های انتقال خون و خونگیری از آنان میزان ذخایر این استان افزایش یافت و توانستیم پاسخگوی نیاز بیمارستانی باشیم اما از آنجایی که عمر فرآورده‌های خونی کم است هفته آینده هم این نیاز تکرار خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون همیشگی و عمر خون و فرآورده‌های آن کوتاه است از هم استانی‌ها انتظار می‌رود در روزهای آینده با رعایت توصیه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی با حضور در پایگاه‌های انتقال خون استان در کنار ما باشند و اجازه ندهند ذخایر خونی استان کاهش یابد تا از این روزهای سخت همچون گذشته با سربلندی عبور کنیم. 

مدیرانتقال خون استان بوشهر گفت: از 11 تا 14 فروردین ماه جاری 600 نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها این استان مراجعه و از این شمار 510 نفر موفق به اهدا شدند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر در کنار 500 بیمار تالاسمی و کم خونی داسی شکل در استان بوشهر بیماران سرطانی در حال درمان، هموفیلی، زنان بارداری که در زمان زایمان نیاز به خون دارند و افرادی که دچار سانحه می‌شوند به طور مستمر نیاز به خون احساس می‌شود.

عبیدی از همه افرادی که اهدای خون کردند، کسانی که امکان اهدا نداشتند و همیار ما در اطلاع رسانی بودند و کسانی که با اهدای کمک‌های بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و سایر اقلام ما را یاری رساندند قدردانی کرد.

وی با اشاره به فعالیت صورت گرفته برای اطمینان مردم از رعایت نکات بهداشتی در این پایگاه‌ها گفت: با ایجاد میز سلامت در پایگاه‌های انتقال خون، اهدا کنندگان و همراهان آنها به محض ورود تب سنجی می‌شوند، سپس اهدا کننده ثبت نام و پس از آن پزشک مستقر در پایگاه، شاخص‎های سلامت او را بررسی می‌کند.

عبیدی افزود: از سوی دیگر برای پیشگیری از معطلی و تجمع، نوبت دهی اینترنتی صورت می‌گیرد و اهدا کنندگان با مراجعه به پایگاه http://nobatdehi.ibto.ir زمان و مکان اهدا خون را تعیین کنند.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر تاکید کرد: به طور کلی با توجه به حساسیت‌ها، پایگاه‌های انتقال خون از پاکیزه‌ترین مکان‌ها هستند و در شرایط حاضر روزانه دوبار سطوح پایگاه‌ها ضدعفونی می‌شود تا آلودگی به صفر برسد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران بوشهر ویروس کرونا سازمان انتقال خون ایران پایگاه های انتقال خون پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • نیاز مبرم به تأسیس ۵ پایگاه امداد دریایی در بوشهر
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • معلم‌های سیروان و سرمشق دستگیری از نیازمندان
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود