Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات کانادایی از دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به منظور ممانعت از صادرات ماسک تنفسی N۹۵ شرکت ۳M به کانادا برای استفاده پزشکان و پرستاران انتقاد کردند. پیش‌بینی می‌شود کروناویروس در پرجمعیت‌ترین مناطق این کشور بیشتر گسترش یابد.

مقامات نهاد بهداشتی ایالت انتاریو کانادا با ادامه‌ی اقدامات فعلی جهت مبارزه با کرونا پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان ماه ۸۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و یک هزار و ۶۰۰ کشته خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها از مردم خواسته‌اند که در خانه بمانند و رفت‌وآمد‌های خود را به حداقل برسانند.

ایالت انتاریو تاکنون ۳ هزار و ۲۵۵ مورد مبتلا تأیید شده و ۶۷ مورد مرگ را گزارش کرده است.

ترامپ پس از استناد به قانون تولیدات دفاعی در توئیتر خود به تندی از شرکت‌های این حوزه انتقاد و شرکت ۳M را ملزم به تولید ماسک تنفسی N۹۵ کرد. ایالات متحده با کمبود ماسک‌های N۹۵ که برای محافظت از کرونا برای متخصصان مراقبت‌های ویژه ضروری هستند، روبرو است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در این خصوص گفته است که جلوگیری از صادرات تجهیزات پزشکی و محافظتی «یک اشتباه» است.

وی هم‌چنین گفت که چنین حرکتی می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و خاطرنشان کرد که متخصصان بهداشت و درمان کانادایی هر روز برای کمک به ایالت دیترویت اعزام می‌شوند. در اوایل این ماه کانادا و ایالات متحده مرز‌های مشترک خود را بسته بودند.

کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر کانادا در پاسخ به این سؤال که آیا کانادا در صورت ادامه لغو صادرات آمریکا اقدامی تلافی‌جویانه خواهد کرد، گفت: ما برای دفاع از منافع ملی کانادا هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

بر اساس آخرین آمار‌ها شمار قربانیان کرونا در کانادا به ۲۰۸ تن افزایش یافته و موارد مبتلا به این ویروس به ۱۲ هزار و ۳۷۵ تن رسیده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر آمریکا صادرات ماسک کانادا کرونا ویروس مبارزه با کرونا ممنوعیت صادرات ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. 

به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به آمریکا اجازه نمی‌دهد از پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی به یمن و عراق حملات هوایی انجام دهد.

گفته می‌شود که ایالات متحده این تجهیزات را به پایگاه هوایی العدید در قطر منتقل می‌کند، جایی که استفاده از آن محدودیتی نخواهد داشت. 

به گفته این مقامات امارات از بیم آنکه به همکاری با آمریکا در حمله fه عراق و یمن متهم نشود و هدف حمله نیرو‌های مقاومت قرار نگیرد، از آمریکا خواسته جنگنده‌های خود را به پایگاه دیگری منتقل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • قیمت طلا افزایش یافت