Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شنبه رویترز، «دیوید مالپاس» گفت: ما قصد داریم از طریق برنامه‌های حمایتی به ویژه برای کشورهای فقیر، با قاطعیت به شیوع این ویروس پاسخ بدهیم.  

نظرسنجی رویترز از ۵۰ اقتصاددان در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌ها حاکی از تأثیر شدیدتر کرونا بر اقتصاد جهانی است.  

این اقتصاددانان معتقدند که رکود جهانی از آنچه که پیش‌تر تصور می‌شد عمیق‌تر خواهد بود اما خروج از آن بسرعت انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا به مرز یک میلیون و ۹۸ هزار نفر رسیده است که ۵۹ هزار و ۱۳۱ نفر از این بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از کرونا روند رشد اقتصاد جهانی کُند شده بود اما شیوع این ویروس این روند را تشدید کرد. کرونا باعث شده است که فقط بازارهای سهام دنیا حدود ۱۵ تریلیون دلار ضرر کنند.

در همین حال، «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و «کریستالینا جورجیوا» مدیر صندوق بین‌المللی پول در مقاله مشترکی که روز جمعه در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف منتشر شد، تأکید کردند که برای احیای فعالیت‌های اقتصادی لازم است که ابتدا شیوع کرونا تحت کنترل قرار بگیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد

سازمان دهندگان «ناوگان آزادی ۲» اعلام کردند که اعزام این ناوگان پس از برنامه ریزی برای حرکتش به سمت غزه در روز جمعه ۲۶ آوریل برای چند روز به تعویق افتاده است.

به گزارش ایسنا، این ناوگان قرار بود روز جمعه از بندر توزلا در سمت آسیایی استانبول به سمت نوار غزه حرکت کند تا «محاصره اعمال شده بر این باریکه که سال‌هاست ادامه دارد و اکنون تحت جنگ همه جانبه اسرائیل برای حدود هفت ماه است، بشکند».

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هدف این ناوگان شکستن محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

داوطلبانی از سازمان‌های مدنی از ۱۲ کشور از سراسر جهان برای شرکت در این ناوگان آماده شده‌اند. بنیاد امداد بشردوستانه ترکیه (İHH) بر این ناوگان نظارت می‌کند که شامل کمیته بین‌المللی شکست محاصره غزه به همراه گروه زیادی از داوطلبان است.

بنیاد امداد بشردوستانه ترکیه «İHH» همان سازمانی است که اولین ناوگان آزادی را با کشتی معروف خود مرمره آبی در ماه مه ۲۰۱۰ راه اندازی کرد که توسط نیروی دریایی اسرائیل مورد حمله قرار گرفت و ۱۰ شرکت کننده ترکیه‌ای که در آن بودند، کشته شدند و این مساله باعث ایجاد بحران شدید دیپلماتیک بین ترکیه و اشغالگران شد.

فلیپ لوپز هماهنگ کننده این ناوگان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: ما تضمین می‌کنیم که تمام استانداردهای فنی و تجهیزات لازم برای حرکت ناوگان آزادی به سمت غزه را فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: امروز داوطلبان جدیدی در حال آموزش اقدامات صلح آمیز هستند تا برای ماموریتی مهم آماده شوند.

ناوگان آزادی حامل بیش از ۵ هزار تُن کمک‌های غذایی، دارویی و آب آشامیدنی است تا از بحران انسانی در نوار غزه کاسته شود.

لوپز گفت: هم اکنون برای انتقال قایق‌ها به بندری در استانبول اقدام می‌شود تا تمام اقدامات رسمی لازم انجام شده و تسهیل روند سوار شدن داوطلبان به قایق‌ها انجام شود.

همچنین زاهر بیراوی رئیس کمیته بین‌المللی شکست محاصره نوار غزه و عضو موسس ناوگان آزادی اعلام کرد این اولین قدم برای راه اندازی این ناوگان از کشورهای مختلف است.

وی افزود کشتی‌ها به جدیدترین تجهیزات پشتیبانی مجهز شده تا سلامت داوطلبان و کمک‌های بشردوستانه تامین گردد و برای هر درگیری احتمالی با نیروهای اشغالگر صهیونیست آمادگی داشته باشند.

بیراوی ادامه داد: ناوگان آزادی همبستگی بین‌المللی کشورهای مختلف را به عرصه دریا منتقل کرده و تلاشی برای توقف جنگ و کمک رسانی به مردم غزه است و امیدواریم در تحقق اهداف اعلامی و شکستن محاصره این منطقه موفق عمل کند.

وی تاکید کرد تلاش‌های دیپلماتیک و امنیتی مداوم برخی کشورهای برای توقف این حرکت وجود دارد اما فعالان و روسای نهادهای بشردوستانه از عزمی راسخ در این عرصه برخوردار هستند.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از تمرینات زیاد ارتش برای احتمال درگیری با ناوگان آزادی خبر داد.

این شبکه افزود رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تعاملات دیپلماتیک زیادی با کشورهای مختلف داشته و همزمان آمادگی امنیتی مختلفی ایجاد کرده که از جمله آنها احتمال تصرف مسلحانه کشتی مرمره ۲ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعزام «ناوگان آزادی ۲» به نوار غزه به دلیل تاخیر در روند کار به تعویق افتاد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ایران اسلامی در حال اجرای طرح های بزرگ در 20 کشور جهان است
  • رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • خبر خوش بانک جهانی برای ایران
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • بیمارستان رازی قائم شهر به دستگاه ام. آر. آی پیشرفته تجهیز شد
  • پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم | انتقال دانش ایرانی به سریلانکا
  • تجهیز بیمارستان رازی قائم شهربه دستگاه ام. آر. آی پیشرفته
  • رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌ آبی را در۲۰ کشور اجرایی می‌کنیم/ انتقال دانش ایرانی به سریلانکا