Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@07:10:05 GMT

خطر ابتلاء به کرونا همچنان در کمین است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۶۷۹۱۸

خطر ابتلاء به کرونا همچنان در کمین است

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمود‌رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : اقدامات اولیه در رابطه با شیوع کرونا در استان از بهمن ماه با انجام اقدامات پیشگیرانه و حساس زایی عمومی آغاز شد

او به اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای همه‌گیرشناسی یا اپیدمیولوژی بیماری ویروس کرونا در استان به راه اندازی استودیو سلامت با همکاری صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت : در راستای هدف آموزش و پیشگیری با ۲ بار پخش زنده در ساعت‌های ۱۰ صبح و ساعت ۲۰ شب با دعوت از کارشناسان مختلف جوابگوی سئوالات مردمی هستیم و همچنین آموزش‌های لازم در این زمینه به هم استانی‌های عزیز داده می‌شود

او گفت: از اوایل اسفندماه ۲ بیمارستان، گلستان و فارابی با ظرفیت ۳۸۰ تخت و ۴۰ تخت آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی. یو مختص بیماران کرونایی در کرمانشاه راه‌اندازی شد و همچنین با راه‌اندازی ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته در اقصی نقاط استان تلاش کردیم بار مراجعه به بیمارستان‌ها را تا حدممکن کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به آخرین وضعیت کرمانشاه در مواجه با این ویروس افزود: از روز سوم اسفندماه که اولین مورد بستری را در بیمارستان‌های کرمانشاه داشتیم تا ظهر روز گذشته یک‌هزار و ۲۹۷ مورد بیمار حاد تنفسی بستری بوده که از این تعداد یک‌هزار و ۱۴۷ مورد ترخیص و در حال حاضر ۱۲۰ مورد بستری داریم و از لحاظ پی. سی. آر، ۲۶۸ مورد مثبت بوده است.

او افزود: البته از طریق یافته‌های بالینی و سی. تی. اسکن تعداد بیماران کرونایی تقریبا به بیش از ۷۰۰ مورد می‌رسد که خوشبختانه اکثریت آن‌ها ترخیص شده‌اند و متاسفانه ۳۰ مورد هم تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

مرادی افزود: از لحاظ پراکندگی بیماری در بعضی از شهرستان‌های استان متاسفانه آلودگی بیشتر است، در شهرستان‌های سنقرو کلیایی و کنگاور تعداد آلودگی نسبت به جمعیت از بقیه مناطق استان بیشتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی همگان را به «در خانه ماندن» توصیه کرد و گفت: با توجه به فصل بهار و زیبایی‌های طبیعت و تمایل مردم برای گشت و گذار در فضای باز، پیک این بیماری به همکاری مردم بستگی دارد. مردم همچنان برای کنترل چرخه انتقال بیماری اصل در خانه ماندن را رعایت کنند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام از برگزاری راهپیمایی مردم استان در تداوم حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت استمرار جنایات رژیم صهیونیستی خبر داد.
حجت الاسلام چراغی پور سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: این مراسم امروز، جمعه ١۴ اردیبهشت ١۴٠٣ و بعد از اقامه نماز دشمن شکن و وحدت بخش جمعه برگزار می‌شود.
به گفته وی این راهپیمایی در مرکز استان با حضور اقشار مختلف مردم در محل مصلای بزرگ امام خمینی شهر ایلام برگزار خواهد شد.
وی ضمن تقدیر از حضور همیشگی مردم در صحنه‌های دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب از عموم مردم دعوت کرد تا با حضور گسترده در این راهپیمایی بار دیگر حمایت خود را از مظلومان جهان به ویژه مردم ستم دیده غزه اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی کرمانشاه برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم