Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی انتشار برخی اخبار در خصوص تدفین متوفیان مبتلا به بیماری کرونا روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) شهرداری تهران طی اطلاعیه‌ای برای تنویر افکار عموم، جزئیاتی از شرایط انجام امورات و احکام شرعی این متوفیان را اعلام نمود.

در این اطلاعیه آمده است:
پس از مشاهده اولین متوفیان مبتلا به بیماری کرونا، سازمان بهشت زهرای (س) شهرداری تهران با استعلام از مراجع ذیربط سریعا نسبت به تجهیز امکانات و منابع انسانی لازم برای خدمت رسانی به شهروندان تهرانی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلافاصله با ارتباطات و مشاوره با دفتر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید پس از تعیین ترتیبات شرعی لازم و رعایت کلیه موارد بهداشتی ضروری با اتکا به خداوند و خودگذشتگی و تلاش فراوان پرسنل خدوم این سازمان، نسبت به انجام این واجب کفایی اقدام کرد.

به گونه‌ای که شاهد بودیم بحمدالله هیچ گونه خللی در رسیدگی به اموات مسلمین رخ نداده است و بار‌ها جمع کثیری از مسئولین بلند پایه لشگری و کشوری از زحمات و تلاش‌های رخ داده تشکر نموده اند.

این در حالیست که بسیاری از کشور‌های پیشرفته و طراز اول جهان در حالیکه هیچیک از ملاحظات ایران اسلامی را هم ندارند در مدیریت اجساد دچار ناتوانی و بحران شدید شده اند.

گفتنی است آنچه امروز برای کلیه مراحل تدفین متوفیان انجام میشود منطبق با فتاوای مقام معظم رهبری و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و نظرات کارشناسی متخصصان بهداشتی و درمانی کشور به عنوان بالاترین مراجع تصمیم گیری در این خصوص بوده و خواهد بود؛ لذا پس از این نیز شهرداری تهران یقینا با تکریم و تعظیم کامل خانواده‌های داغدار و شئونات آنان همراه با اجرای کامل ضوابط بهداشتی و رعایت کلیه امورات شرعی کمافی‌السابق با قوت تا پایان بحران به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

امید است مردم عزیز پرسنل تلاشگر و گمنام سازمان بهشت زهرا را از دعای خیر خود فراموش ننمایند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شهرداری تهران متوفیان کرونا پارسی خبر شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۶۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین

حمیدرضا ململی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه امسال، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده تعداد ۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بود و بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور ثبت شده است.

ململی اضافه کرد: در ماموریت‌های انجام شده با کمک نیرو‌های آتش نشان خوشبختانه ۱۱۲ نفر نجات یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین یادآورشد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق در ماه گذشته حضور داشتند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متاسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

وی گفت: رعایت توصیه‌های ایمنی در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر است لذا توصیه می‌شود به هشدار‌ها و توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و نسبت به قطع کردن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل اقدام کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: همچنین داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از سمنان
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • انتقال آرادکوه در دستور کار شهرداری تهران