Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از صدور ۱۸مجوز سرمایه‌گذاری غیرصنعتی طی سال گذشته در این منطقه خبر داد.

محمدرضا عبدالرحیمی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو، بر اقدامات حوزه جذب سرمایه‌گذاری نیز اشاره کرد و گفت: صدور ۱۸مجوز سرمایه‌گذاری غیرصنعتی با مجموع سرمایه‌گذاری ۲۷۰۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و ۴۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در طول سال‌۹۸ در منطقه آزاد ماکو صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: در طول سال گذشته، ۱۵کمیسیون سرمایه‌گذاری برگزار و به ۲۱۹درخواست سرمایه‌گذاری رسیدگی شد که از سرمایه‌گذاری‌های بزرگی که در منطقه رقم خورده است، می‌توان به سرمایه‌گذاری ۴۰میلیون دلاری سرمایه‌گذاران چینی در زمینه استخراج رمز ارز، مرکز داده‌پردازی و سرورهای اینترنتی بین‌المللی با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو، احداث گاوداری ۱۰۰۰۰راسی با سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰میلیارد ریال در فاز اول و اشتغال ۳۰۰نفر، احداث مجتمع سردخانه و کشتارگاه، واحد پرورش بز سانن، مجتمع تفریحی و زیپ‌لاین و غیره اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه به استناد مجوزهای سرمایه‌گذاری غیر صنعتی صادر شده، پیش‌بینی می‌شود، برای ۱۰۴۶نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود، ادامه داد: از اقدامات خوبی که طی سال گذشته در معاونت اقتصادی سازمان صورت گرفته، می‌توان به تشکیل کمیته پویش، احصاء و فرصت‌آفرینی اشاره کرد درحالیکه وظیفه این کمیته شناسایی پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری منطقه، انجام مطالعات امکان‌سنجی، اولویت‌بندی طرح‌ها و در نهایت برگزاری فراخوان‌های جذب سرمایه‌گذاری است که طی سال گذشته، ۵۰فرصت جدید سرمایه‌گذاری تعریف شد و برای انجام مطالعات به مشاور ذی‌صلاح واگذار شده است. همچنین اقدامات لازم برای برگزاری فراخوان برای ۱۰فرصت سرمایه‌گذاری جدید انجام شد که از بین آنها، فراخوان جذب برای ۴طرح، برگزار گردید.
 
عبدالرحیمی بر بازنگری شیوه‌نامه‌های سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اشاره و تاکید کرد: به منظور کاهش بروکراسی اداری و کوتاه نمودن فرآیند سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار، شیوه‌نامه‌های سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در روزهای پایانی سال بازنگری شده و به تصویب هیات مدیره رسید.

وی در تشریح اقدامات بخش کشاورزی منطقه نیز گفت: از ابتدای سال‌۹۸ در بخش کشاورزی بیش از ۷۰ درخواست سرمایه‌گذاری دریافت شده است که پس از بررسی این درخواست‌ها، ۲۲۱هکتار از اراضی ملی منطقه به سرمایه‌گذاران واجد شرایط واگذار شده است، که این میزان واگذاری باعث جذب ۱۴۵۰میلیارد ریال سرمایه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف شده و برای بیش از ۲۳۴نفر به صورت مستقیم اشتغال صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، واگذاری زمین برای احداث کشتارگاه صنعتی توسط شرکتی با سرمایه‌گذاری ۱۳۰میلیارد ریال است.

عبدالرحیمی افزود: مهم‌ترین تفاهم‌نامه‌های این مدیریت، تفاهم‌نامه احیا و بهسازی قنوات با جهاد کشاورزی شوط با مساعدت مالی ۵ میلیارد ریال، تفاهم‌نامه احداث گلخانه هیدروپونیک در ۱۰۰هکتار از اراضی ملی پلدشت با شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی (بانک زمین) با سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰میلیارد ریال و امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف با اداراتی همچون منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شیلات، دامپزشکی و سایر ادارات و مشاورین جهت انجام کمک‌های مالی به اجرای طرح‌های تحقیقاتی و بهداشتی و عملیاتی و نظارت بر اجرای آنها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه آزاد ماكو سرمایه گذاری خارجی سازمان منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری تفاهم نامه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، نخستین دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی شد.

سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، این اقدام را بر اساس نیازسنجی انجام شده و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار عنوان کرد و گفت: مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار