Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول گروه جهادی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روزانه حدود یک هزار شیلد بیمارستانی توسط این گروه جهادی تولید می‌شود و برای استان‌های همدان و فارس هرکدام حدود ۵۰۰ شیلد بیمارستانی ارسال شده است. ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، این روزها با وجود افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور و شرایط سخت اما مدافعان سلامت برای خدمت‌رسانی به مردم و بیماران مبتلا به کرونا در صف نخست مقابله با این ویروس حاضر شدند و روزهای بسیاری دور از خانواده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تا ریشه‌کنی این بیماری سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکان، پرستاران و کادر درمان با وجود شرایط سخت پوشش طولانی‌مدت لباس مخصوص و تجهیزات حفاظت شخصی برای مقابله با این ویروس منحوس و حفظ سلامت مردم خدمت می‌کنند به همین سبب ایثارگری و فداکاری آنها امری ستودنی است.

با اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور توسط وزارت بهداشت و اطلاع‌رسانی به مردم در راستای رعایت بهداشت و پیشگیری از شیوع این ویروس در جامعه گروه‌های جهادی نیز در کنار مسئولان و دستگاه‌ها به میدان آمده و دست به کار شدند به همین سبب گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی اراک در کنار مدافعان سلامت و کادر درمان برای مقابله با این ویروس منحوس تلاش می‌کنند.

یکی از اقدامات مهم این گروه جهادی تولید شیلد بیمارستانی و دستکش مورد نیاز برای کادر درمان است که علاوه‌ بر این کار تعدادی از نیروهای جهادگر این گروه جهادی در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان به صورت شیفت‌بندی و برنامه‌ریزی شده حضور می‌یابند.

تولید ماسک در چهارمحال و بختیاری توسط دستگاه تمام اتوماتیک انجام می‌شودبسیجیان خرم‌آباد در نبرد با کرونا؛ از ضدعفونی شهر تا غربالگری و تولید ماسککارگاه‌های تولید ماسک‌ در شهرهای مختلف چهارمحال و بختیاری؛ گروه‌های جهادی که آتش به اختیار عمل کردند

شیلدهای بیمارستانی تولیدشده علاوه بر استان مرکزی به استان‌های همدان و فارس هم ارسال می‌شود

مسئول گروه جهادی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اقدامات این گروه جهادی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس در جامعه گفت: اکنون در مرحله تولید دستکش مورد نیاز کادر درمان در مراکز درمانی هستیم که پس از تولید تعداد مورد نیاز در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع می‌شود.

 صادق میقانی افزود: تاکنون 2 هزار و 600 شیلد بیمارستانی تولید شده که تعدادی برای استان‌های همدان و فارس ارسال می‌شود و تعدادی در استان مرکزی، شهرستان‌های کمیجان، فراهان و غیره و بیمارستان‌های آیت الله خوانساری، حضرت ولی‌عصر(عج) و امیرکبیر توزیع شده است.

وی ادامه داد: روزانه حدود یک هزار شیلد بیمارستانی توسط این گروه جهادی تولید می‌شود و برای استان‌های همدان و فارس هرکدام حدود 500 شیلد بیمارستانی ارسال شده است، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی نخستین گروه جهادی بود که از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در بیمارستان آیت‌الله خوانساری و حضرت ولی‌عصر(عج) در کنار کادر درمان حضور داشت.

انتهای پیام/713/ ع

R7980/P1494/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک استان های همدان و فارس گروه جهادی بیمارستان ها کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌‌های بهداشت انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  30 سال مراجعه کننده 30 درصد مبتلا به فشار خون (از هر 3 نفر یک نفر)، 13 درصد مبتلا به دیابت (از هر 7 نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان  قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به 30 دقیقه ورزش سبک و 7 هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی 50 تا 70 سال، بالای 30 سال و 30 تا 60 سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در 3 تا 5 روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور 98 درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین 2 درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین میزان مبتلاها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان بوده و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین