Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@05:00:00 GMT

پساکرونا را دریابید!

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۷۱۵۸

خرداد: مدیرکل بهزیستی استان کرمان در تشریح رویکرد عمومی که بهزیستی باید در پسا کرونا به آن بپردازد، تصریح کرد: خانه نشینی و فاصله گذاری اجتماعی به لحاظ روحی و روانی پی آمدهای ناخوشایندی چون افسردگی، پرخاشگری، ناامیدی و خشونت را افزایش می دهد که این پی آمدها در بین همه سطوح و طبقات خانوادگی و اجتماعی فراگیر خواهد شد بنابراین باید مهارت های زندگی را از طریق فضای مجازی به درون خانه ها ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد ،"عباس صادق زاده" در شانزدهمین جلسه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، با تاکید بر ادامه کنترل و نظارت دقیق بر مراکز شبانه روزی زیرمجموعه اداره کل بهزیستی استان کرمان گفت: با توجه به اعلام مراجع علمی و تخصصی شیوع ویروس کرونا اگر رشد نداشته باشد، سیل نزولی هم پیدا نکرده است بنابراین باید با دقت و حساسیت همچون گذشته مراکز شبانه روزی مراقبت شود.
وی با بیان اینکه پی آمدهای اقتصادی و اجتماعی کرونا بسیار گسترده است، اظهار کرد: بهزیستی باید در حوزه مسائل اجتماعی با ۲ رویکرد عمومی و خاص برای این مسائل برنامه و طرح داشته باشد و از هم اکنون باید برای پسا کرونا برنامه های عملیاتی طراحی کرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در تشریح رویکرد عمومی که بهزیستی باید در پسا کرونا به آن بپردازد، تصریح کرد: خانه نشینی و فاصله گذاری اجتماعی به لحاظ روحی و روانی پی آمدهای ناخوشایندی چون افسردگی، پرخاشگری، ناامیدی و خشونت را افزایش می دهد که این پی آمدها در بین همه سطوح و طبقات خانوادگی و اجتماعی فراگیر خواهد شد بنابراین باید مهارت های زندگی را از طریق فضای مجازی به درون خانه ها ببریم.
صادق زاده طراحی برنامه های خاص برای گروه های هدف را از دیگر ضروریات دانست و افزود: جمعیت هدف تحت حمایت چه در خانه و چه در مراکز نیز به طراحی برنامه های خاص نیاز دارند؛ چراکه این قشر آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان برگزاری برنامه های شاد و متنوع برای افراد مقیم مراکز را از دیگر ضروریات نام برد و بر تهیه و تنظیم برنامه های کاربردی و اصولی توسط اعضاء کمیته پیشگیری و کنترل ویروس کرونا برای مراکز و خروج کارکنان و افراد مقیم از روزمرگی و افسردگی تاکید کرد.
صادق زاده در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سیل اخیر در شهرستان های جنوبی و شرق استان از پرداخت ۳میلیارد ریال از اعتبارات بهزیستی و مشارکت های مردمی به این مددجویان تحت حمایت خبر داد و گفت: جبران خسارات وارده شده به مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت حمایت در این مناطق از جمله خسارت به مسکن، دام باید مانند سایر شهروندان از سایر بخش های دولتی مطالبه گری شود و این مهم بر عهده بهزیستی است . برچسب ها: پساکرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: پساکرونا بهزیستی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی