Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@13:54:58 GMT

کمک کردنتان پیش کش، به آزادی ملت ها احترام بگذارید!

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۸۴۷

کمک کردنتان پیش کش، به آزادی ملت ها احترام بگذارید!

با کنار هم قرار دادن ادعای آمریکا برای کمک به ملت ها برای مبارزه با کرونا و از طرفی اصرار آنها برای اشغال کشور ها می توان این چنین گفت که شما به آزادی ملت ها احترام بگذارید، کمک کردن پیش کش.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ در زمانه همه گیری ویروس کرونا در جهان آن چه که این بیماری را در ایران خاص تر و ویژه تر جلوه داد هم زمانی این همه گیری با تحریم های ظالمانه و تمام عیار ایالات متحده و هم پیمانان اروپایی و منطقه‌ای اش بود؛ چرا که مقابله با این ویروس در حال حاضر و عواقب اقتصادی و اجتماعی آن در آینده نیازمند منابع قابل توجهی است که با توجه به شرایط تحریمی تحمیل شده به کشور، تامین این منابع با مشکلات بسیار زیادی روبه رو ست و خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا بود که از همان ابتدا دولت آمریکا در جهت کاهش نگاه های روانی و رسانه ای نسبت به خود تصمیم به اجرای یک شوی رسانه ای گرفت و از کمک های دارویی و غذایی به ایران گفت البته این بماند که این مهم یا در حد یک جریان سازی رسانه ای باقی ماند و یا اینکه در یک روند دیپلماتیک ناقص جهت تکمیل همان پروژه رسانه ای گرفتار و این موضوع تنها به یک خبر و البته خوراک برای بنگاه های خبر پراکنی تبدیل شد.

ادعای کمک رسانی آمریکا به ایران درحالی بود که از یک سو بر اساس گمان های موجود، آمریکا، خود یکی از مظنونین این اپیدمی بزرگ جهانی است و از سویی دیگر گذشته پر خباثت آمریکایی ها خود هر عقل سلیمی را به این سمت گرایش می دهد که دشمنان در هر شرایطی آماده وارد کردن ضربات متعدد اقتصادی، جانی و اجتماعی هستند. از طرفی ناتوانی ایالات متحده در تامین لوازم مورد نیاز برای مقابله با این ویروس در کشور خود و عملکرد ضعیف دولت ترامپ در مدیریت این بحران و افزایش روز به روز شمار مبتلایان و فوت شدگان به این دلیل، آن هم در کشوری که مدعی ابر قدرتی است خود فلسفه کمک آنان به جمهوری اسلامی در راستای مبارزه با این بیماری را زیر سوال برد.

آن چه که قابل توجه است روند بیماری آمریکا و اروپا به شکلی پیش رفت که حتی کادر درمانی نیز به صدا درآمدند و پزشکان و پرستارانِ بسیاری اعتراضات پی در پی به علت کمبود لوازم مورد نیاز در بیمارستان ها را در رسانه های شخصی خود مطرح کردند که همین موضوع منجر شد تا بنا به اعلام رسانه های آمریکایی و پزشکان مستقر در بیمارستان ها مقامات ایالات متحده پزشکان و پرستاران را از اظهار نظر در خصوص کمبودهای موجود منع کنند و یا حتی پزشکان و پرستارانی که از کمبود بگویند را اخراج کنند.

از سویی دیگر میزان بحران در آمریکا به حدی رسید که در خبرهای متعدد منتشر شد که به دلیل کمبود امکانات و تخت های ویژه، بیماران آلزایمری و سندرم داون که به بیماری کرونا مبتلا شوند، رها خواهند شد تا بمیرند.

در کنار بحران کرونا که مدعیان آمریکایی نا توان از مدیریت آن بودند فعالیت های منطقه ای آمریکا در عراق و خلیج فارس شدت گرفت تا اهالی کاخ سفید بتوانند برداشت های داخلی و خارجی مورد نظر خود را داشته باشند. از طرفی راهکاری برای کاهش اعتماد عمومی نسبت به ترامپ آن هم درست قبل از انتخاباتات ۲۰۲۰ بیابند و از طرفی نیز از تمرکز جهان بر کرونا استفاده کنند و بتوانند سیاست های منطقه ای خود و دخالت در امور کشورها را ادامه دهند. در همین راستا بود که دونالد ترامپ که فرصت نیروهای مردمی حشدالشعبی به آمریکا برای ترک عراق را رو به پایان دید با یک چینش تدافعی و از طرفی تهاجمی برای مواقع خاص در نحوه قرار گیری نیرو ها و تجهیزات در عراق بر حضور خود در این کشور اصرار ورزید و حتی در توییتی نیروهای مردمی حشد و ایران را تهدید نظامی کرد.

باید گفت که گویا آمریکایی ها هنوز هم در توهم ابر قدرتی خود قرار دارند و به این باور نرسیده اند که دنیای ابر قدرت ها برای آنها به پایان رسیده است. شیوه برخورد آنان با بیماری خاص و شیوه برخورد با دیگر کشورها نشان می دهد که آمریکا در بحرانی ترین وضعیت سال های گذشته خود قرار دارد. از طرفی با دولتی روبه روست که متوهمانه تصمیم می گیرد و از طرفی دیگر آرام آرام قدرت منطقه ای خود را نیز رو به زوال می بیند و در تلاش است تا با قیل و قال های رسانه ای خود را همچنان در اوج نشان دهد.

جالب توجه اینجاست امروز آمریکایی که مدعی کمک به جمهوری اسلامی برای مقابله با کروناست خود در باتلاق آن گرفتار شده است. همچنین این آمریکا در حالی که پارلمان عراق به خروج نظامیان آمریکایی از عراق رأی داده اند اما همچنان بر ماندن خود در این کشور اصرار دارد. حال با کنار هم قرار دادن این موارد می توان به بزرگترین تناقضات تاریخ بشریت دست یافت و باید خطاب به آمریکایی ها گفت لطفا به انسانیت و آزادی ملت ها احترام بگذارید، کمک کردنتان پیش کش.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: منطقه ای رسانه ای ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است

سایت رسمی طالبان در واکنش به خیزش دانشجویی در آمریکا اظهار داشت بازداشت گسترده دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه، نشانه سرکوب دموکراسی در آمریکا است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سایت رسمی طالبان با انتشار یادداشتی در حمایت از دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه، بازداشت گسترده آنان را توسط پلیس نشانه سرکوب دموکراسی در آمریکا دانست.

در بخشی از این یادداشت آمده است: در پی نسل‌کشی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که دست آمریکا پشت این جنایات بوده و کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا بدون وقفه به رژیم اشغال‌گر، وحشی و متجاوز جریان دارد، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تظاهرات و اعتراضات گسترده برای محکوم‌کردن این نسل‌کشی زده‌اند، اما تا به حال صدها نفر‌شان توسط پلیس دستگیر و با آن‌ها بر خورد خشن صورت گرفته است، زنان و دخترانی نیز در میان معترضان بودند که با بدترین رفتار پلیس مواجه شدند.

طالبان تاکید کرد: آمریکا به بهانه تحکیم دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان به چندین کشور لشکرکشی کرده و دهها کشور دیگر را نیز تحریم و تحت فشارهای سنگین قرار داده است، آیا این کشور پرمدعا، آن را در جامعه خودش عملی کرده است؟

بررسی یک سازمان آمریکایی از وضعیت آزادی و دموکراسی در افغانستاندیدبان حقوق بشر: نیروهای آمریکایی در افغانستان مرتکب جنایت شده‌اندبیش از 157 هزار کشته به بهانه برقراری دموکراسی آمریکایی در افغانستان

نویسنده رفتار آمریکا را بیانگر بی‌حیثیت‌بودن دموکراسی و آزادی بیان در این کشور می‌داند و به صراحت می‌نویسد: «طی چند روز اخیر صدها تن، در دانشگاه‌های مختلف آمریکا به جرم اعتراض علیه نسل‌کشی در غزه بازداشت شده‌اند و مورد شکنجه‌ پلیس قرار گرفته‌اند. این عملکرد نشان‌دهنده بی‌حیثیت‌بودن دموکراسی و آزادی بیان در این کشور است که حتی خودشان نیز پای این ادعای حضور ندارند».

الاماره اظهار داشت: «سرکوب اساتید و دانشجویانی که خواستار پایان جنایات در غزه هستند، در آمریکا که خود را مهد دموکراسی جلوه می‌دهد، بی‌نهایت شرم‌آور است. آمریکا با این رویکرد، صدای دموکراسی و آزادی بیان را در گلو خفه کرده است».

این نوشته همچنین با اشاره به مطلب «العربیه» خاطرنشان کرد: بازداشت 2100 نفر از دانشجویان معترض، نمایانگر اوج برخورد نامتناسب نیرو‌های پلیس آمریکا با آن‌هایی است که می‌خواهند صدای خود را از طریق دموکراسی و آزادی بیان، بلند کنند.

این سایت وابسته به طالبان تصریح کرد: جهانیان دورویی آمریکا در قبال آزادی بیان و دموکراسی را درک کند، آنها به قانون خودشان نیز پایبند نیستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران عملکرد جنگ‌افزارهایش را مقابل سلاح‌های آمریکایی ارزیابی می‌کند!
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • نکونام: بازیکنان پرسپولیس را کنار تیم ما بگذارید بعد قضاوت کنید
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • تعطیلی شبکه الجزیره نقض آزادی بیان است
  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند