Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:31:31 GMT

تولیدات فرهنگی قزوین نیازمند افزایش است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۰۰۹۴

تولیدات فرهنگی قزوین نیازمند افزایش است

محمد حسین اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: بدون توسعه فرهنگ و هنر نمی توانیم در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی به شاخص های هدف گذاری شده دست پیدا کنیم بنابراین تقویت این حوزه را نیز باید با جدیت دنبال و پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در همین راستا دستگاه های اجرایی باید برای فعالیت ها و برنامه های خود یک پیوست فرهنگی داشته باشند.

این مسوول با تاکید بر تقویت ساختارهای فرهنگی و هنری جامعه اظهار داشت: فرهنگ‌زیر بنای توسعه در جوامع محسوب می شود و برای جهش و رونق تولید باید به بهبود زیرساخت های فرهنگی توجه جدی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در ادامه با اشاره به برنامه ها و سیاست های فرهنگی استان در سال جدید، افزود: بر اساس سیاست های کلان فرهنگی و برنامه های بالادستی نظام ، در سال ۹۹ توسعه و تقویت مشارکت عمومی در حوزه فرهنگ از طریق ساماندهی، ارتقا شوراها و انجمن های فرهنگی و هنری با قدرت و قوت بیشتری باید ادامه پیدا کند و امور اجرایی و تخصصی در این حوزه به طور کامل به مردم و هنرمندان تشکل های تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر واگذار شود. 

این مدیر فرهنگی ادامه داد: امسال ساماندهی امور زیربنایی مربوط به بخش فرهنگ، کیفی سازی و محتوابخشی به برنامه های فرهنگی و هنری و رسانه ای در راستای نهضت تولید محتوا، پرهیز از تکرار و موازی کاری در برنامه های، واگذاری امور اجرایی به هنرمندان و انجمن های هنری، تمرکززدایی و توجه بیشتر به شهرستانها در راستای عدالت فرهنگی مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: تعامل تمامی نهادهای فرهنگی در جهت هم افزایی فرهنگی و ارائه برنامه های بدیع و خلاقانه و جریان ساز، توجه جدی به ظرفیت فضای مجازی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، تقویت سرمایه اجتماعی، توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی از سیاست های اصلی فرهنگی استان قزوین در سال ۹۹ به شمار می رود.

اسماعیلی تاکید کرد: در سالج اری با توجه به شعار سال با عنوان جهش تولید، علاوه بر برنامه های جشنواره ای به موضوع حمایت از آموزش و تولیدات فرهنگی و هنری و تقویت اقتصاد فرهنگ به طور جدی توجه داریم و امیدواریم در این راستا بتوانیم گام های موثری برداریم. 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در هر فصل یک تا ۲ برنامه شاخص فرهنگی و هنری و سینمایی با حضور هنرمندان و اساتید و مسوولین استانی و ملی برگزار خواهد شد و علاوه بر این، برنامه های ویژه ای نیز به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همچنین برنامه هایی متناسب با شعار سال(جهش تولید) تدارک دیده شده است.

به گفته اسماعیلی، تدوین طرح سند توسعه فرهنگی استان، طرح پژوهشی رصد سرمایه اجتماعی استان، تکریم و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان، برگزاری نشست های دائمی با هنرمندان و انجمن ها و تشکل ها و شوراهای هنری، هشتمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی با رویکر بین المللی،  جشنواره تئاتر استان قزوین، جایزه ملی عارف در حوزه تصنیف و ترانه ایرانی، نشان دبیر سیاقی در حوزه زبان و ادبیات فارسی، جشنواره ملی فیلم یادگار در حوزه فیلم مستند و با موضوع میراث فرهنگی و تاریخی، جشنواره هنرهای تجسمی و هفته فرهنگی استان قزوین در تهران نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: همچنین پاتوق های فرهنگی و ادبی و هنری و سینمایی، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی در حوزه های فرهنگی و هنری و سینمایی، جشن روز سینما،راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا، جشنواره مطبوعات و رسانه های استان قزوین، نمایشگاه بزرگ کتاب، نمایشگاه قرآن و عترت، دو سالانه ملی خوشنویسی و ... از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری و سینمایی قزوین در سال جاری خواهد بود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهش تولید استان قزوین پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهش تولید استان قزوین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهش تولید استان قزوین فرهنگی و هنری هنری و سینمایی فرهنگی و هنری فرهنگی استان استان قزوین برنامه ها جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه شناسنامه ملی برای همه پروژه‌های فرهنگی - هنری در سطح کشور با اولویت پروژه‌های نیمه‌تمام، فعال، غیرفعال و بهره‌برداری شده خبر داد. 

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود اسلامی در نشست صمیمی با کارکنان این معاونت، از تشکیل «کمیته زیرساخت» خبر داد و اظهار کرد: این کمیته با هدف تسریع در رسیدگی به امور پروژه‌های نیمه‌تمام تشکیل شده است.

وی از وظایف این کمیته به مطالعه تخصصی برای روند تجاری‌سازی اشاره کرد و افزود: بررسی قابلیت تجاری‌سازی مجتمع‌های فرهنگی و هنری از دیگر مواردی است که در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ این اقدام با هدف درآمدزایی مستمر برای مجتمع‌های فرهنگی و هنری بهره‌برداری شده و تأمین اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های نیمه‌تمام انجام می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر این‌که زیرساخت‌های فرهنگی - هنری کشور تقویت می‌شوند، گفت: بنا داریم در آخرین سال از خدمت دولت سیزدهم، مصوبات با شتاب بیشتری عملیاتی شوند. مقام عالی وزارت تاکید ویژه‌ای درباره این موضوع دارند و مأموریت‌های جدیدی برای سال ۱۴۰۳ تدوین کرده‌اند.

کد خبر 747307

دیگر خبرها

  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین