Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:40:36 GMT

«فریاد در سکوت» خواندنی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۳۹۴

«فریاد در سکوت» خواندنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مختاری شاعر ضمن اعلام این خبر گفت: «فریاد در سکوت» عنوان اولین مجموعه‌ای از اشعارم است که قرار است به چاپ برسد و در دسترس مخاطبان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این کتاب، دربرگیرنده دو بخش مثنوی و غزل است که اشعارشان بین سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۸ سروده شده‌اند. این کتاب حدود شصت شعر را در حجم ۱۱۶ صفحه در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاعر مجموعه «فریاد در سکوت» به هریک از دفترهای این مجموعه اشاره کرد و گفت: دفتر نخست در برگیرنده ۴۰ غزل عاشقانه و عاطفی است. دفتر دوم ۱۰ مثنوی بلند با نگاه اجتماعی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه شعر برای کسی که شعر می‌گوید یک الهام است و گفت: در دفتر شعر «فریاد در سکوت» احساساتی که قابل بیان کردن نیستند و نمی‌توانیم آنها را با کسی در میان بگذاریم را در قالب شعر سرودهام.

مختاری ادامه داد: «فریاد در سکوت» حرف‌های ناگفته‌ای است که گوشی برای شنیدن آن وجود ندارد اما در قالب شعر نمود پیدا می‌کند.

مختاری اسامی غزل‌ها و مثنوی‌های دفتر شعرش را نام برد و گفت: دل شیدا، باده‌ی عشق، شرار عشق، دل غمگین، کوچ‌دل، طلب، توبه، شوق وصال، اندوه بی‌پایان، مسیر زندگی، آخر پاییز، جمعه‌های بی‌قرار، دلبرشیرین و داغ دل از جمله غزلیات این دفتر شعر است. همچنین در بخش مثنوی شعرهایی با عنوان‌های آزمون زندگی، عالم رؤیا، جسم و جان، شکر انعام خدا، عقل و دل، سبوی غم، داغ فراق، آئین حق، اسیر و لوح سپید سروده‌ام.

در یکی از شعرهای این کتاب با عنوان «آخر پاییز» می‌خوانیم:

دوستت دارم و این جمله غم‌انگیز شده

آخر قصه‌ی ما وصل به پاییز شده

رفتی و یک چمدان خاطره‌ات جا مانده

مانده‌ام با دلی از خاطره لبریز شده

رفتی و دیده‌ام از رفتن تو خونبار است

کاسه‌ی دیده‌ام از اشک تو سرریز شده

عکس روی مه تو در دل من جا مانده

قاب عکس رُخ تو بر دلم آویز شده

رفتی از کوی من و با دگَری دمسازی

رفتنت با دگَری مسئله آمیز شده

عقل هرگز نشود همره و همراه دلم

عقل با دل، سر تو باز گلاویز شده

این چه سری است که پاییز به غم مأنوس است

باز هم آخر خط آخر پاییز شده

محمد مختاری متولد ۱۳۵۸ در تهران است و «فریاد در سکوت» عنوان اولین مجموعه شعری اوست که به‌زودی از سوی انتشارات سیب سرخ راهی پیشخوان کتابفروشی‌ها می‌شود.

کد خبر 4892487 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی شعر ادبیات ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ادبیات گردشگری ادبیات جهان خبرگزاری مهر شیوع کرونا ترجمه عید نوروز معماری میراث فرهنگی نوروز صنایع فرهنگی رایزنی فرهنگی فریاد در سکوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جمیله علم الهدی به اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمیله علم الهدی، همسر رئیس دولت سیزدهم در سفر به پاکستان گفت که به دلیل سکوت ما، اسرائیل به ادامه خشونت تشویق شد.

به گزارش عصر ایران، همسر رئیس دولت سیزدهم گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آن‌ها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.

علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.

وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.

همسر رئیس دولت سیزدهم ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آن‌ها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسل کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.

جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.

وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899832

دیگر خبرها

  • سکوت پرسپولیسی‌ها بعد از شکست دوباره در اراک
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • واکنش جمیله علم الهدی به اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران
  • جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • ای وای از عشق ؛ عرفان طهماسبی
  • فریاد و لبخند سردار سوژه رم شد (عکس)
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • فیلم| فریاد‌های این زن به خاطر ۴۰۰ هزار تومان، مشهد را لرزاند
  • سکوت گل‌محمدی درباره مذاکره با تراکتور شکست
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!