Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@22:05:38 GMT

اموات کرونایی مانند انسان‌های عادی غسل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۵۴۱

اموات کرونایی مانند انسان‌های عادی غسل می‌شوند

کریمی نیا با بیان اینکه ۴ روزی است در امر جهادی شست‌وشو و غسل متوفیان کرونا فعالیت می‌کند، گفت: غسل و کفن میت کرونایی همچون انسان‌های معمولی انجام می‌شود.

«محسن کریمی نیا»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: مرگ حاصل از کرونا یکی از درناک‌ترین مرگ‌ها است چرا که عزیزان درگذشته جرئت نزدیکی شدن به او را نداریک از جهادگران فعال در عرصه غسل فوتیان کرونایی در آرامستان همدان با بیان اینکه 4 روزی است در این امر جهادی فعالیت می‌کند افزود: غسل و کفن میت کرونایی همچون انسان‌های معمولی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاتب قرآن  اضافه کرد: وقتی جسد فرد کرونایی را به غسالخانه می‌آورند تمام لباس‌های او و حتی چسب‌های حاصل از سرم و دستگاه‌های بیمارستانی بر تن او همه را از جدا می‌کنیم.

وی  ادامه داد: پس از آن، بدن میت کامل با آب شسته و تمام بدنش با آب، لیف و کف شسته می شود، سپس با ترکیب آب و صدر غسل انجام می‌شود که ابتدا سر میت، سپس سمت راست و بعد هم سمت چپ کامل با این ترکیب غسل داده می‌شود.

این غسال ابراز کرد: پس از انجام این کار، آب و کافور را ترکیب و دوباره بر همان منوال غسل انجام می‌شود، و برای اطمینان از انجام کامل مراحل، بار دیکر با آب تمام بدن میت شسته می‌شود.

کریمی نیا گفت: در ادامه کافور رو به سجده گاه میت یعنی پیشانی و کف دو دست و دو زانو و دو انگشت شست پای وی زده مالیده می‌شود و در نهایت داخل کفن گذاشته می شود تنها تفاوت کفن این درگذشتگان با انسان‌های عادی، گذاشتن آنها در کاور‌های مخصوص است.

وی با اشاره به اینکه طی مدت کار 4 روزه 15 الی 16 کرونایی را غسل داده است گفت: در امر غسل تمام نکات بهداشتی طبق پروتکل انجام می‌شود، لباس محصوص (کاور شمعی)، ماسک، دستکش، عینک و چکمه استفاده می‌شود.

کریمی‌نیا با اشاره به اینکه برخی می‌گویند امکان غسل این اموات وجود ندارد، اشتباه است، اضافه کرد: با رعایت نکات بهداشتی و به همت جهادگران و طلاب غسل این اموات بر طبق اصول شرعی در حال انجام است.

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: غسل اموات کرونایی باغ بهشت همدان کاتب قرآن انجام می شود کریمی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار

ربات‌های انسان‌نما نسل جدید و مورد انتظاری از ربات‌ها هستند که با استقبال خوبی از جانب مردم و تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان مواجه شده‌اند. درحالی‌که شاید در گذشته این نوع ربات‌ها فقط در داستان‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی حضور داشتند و کسی فکرش را نمی‌کرد که به همین شکل به زندگی روزمره ما وارد شوند، اما به نظر می‌رسد این امر در حال وقوع است.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد شرکت تسلا در توسعه ربات انسان‌نمای اپتیموس (Optimus) پیشرفت جدیدی داشته است و طبق اعلام «ایلان ماسک»، کارآفرین معروف و مدیرعامل تسلا، فروش این ربات می‌تواند تا سال میلادی آینده آغاز شود.

ایلان ماسک البته پیش‌بینی جسورانه‌ای در مورد ربات‌های انسان‌نما کرده است. وی ضمن افشای تاریخ احتمالی عرضه اپتیموس ادعا کرد که این ربات‌ها می‌توانند به ارزشمندترین دارایی شرکت تسلا تبدیل شوند: «من فکر می‌کنم اپتیموس از هر چیز دیگر ارزشمندتر خواهد بود».

ربات اپتیموس در حال حاضر کارهای ساده‌ای را در کارخانه‌های این شرکت انجام می‌دهد. همچنین خبری که چند ماه پیش منتشر شد نشان داد که ربات‌های اپتیموس به کارخانه‌های بزرگ در سراسر ایالات‌متحده ارسال شده یا خواهند شد. با توجه به اطلاعات منتشرشده به نظر می‌رسد که ماسک، رقمی بین ۲۰هزار تا ۲۵هزار دلار را برای فروش این ربات‌ها در نظر خواهد داشت.

ایلان ماسک به‌تازگی گفته است: «ما قادریم کارهای ساده کارخانه‌ای یا حداقل این‌طور بگویم، کارهای کارخانه‌ای را در آزمایشگاه انجام دهیم. ما فکر می‌کنیم اپتیموس را در تولید محدود در کارخانه خود خواهیم داشت و تا قبل از پایان سال جاری خواهد توانست وظایف مفیدی را انجام دهد. سپس فکر می‌کنم ممکن است بتوانیم آن را تا پایان سال آینده به فروش برسانیم. این‌ها فقط حدس و گمان است. اگر یک ربات انسان‌نما دارید که قادر به حرکت در واقعیت و انجام وظایف در صورت درخواست است، هیچ محدودیت معناداری برای اندازه اقتصادی آن وجود ندارد».

شواهد حاکی از آن است که شرکت تسلا به‌طور کامل توسعه هوش مصنوعی را به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت خود پذیرفته است، اما ایلان ماسک فکر می‌کند که تسلا باید به‌عنوان یک شرکت هوش مصنوعی یا یک شرکت رباتیک شناخته شود: «اگر شرکت تسلا را یک شرکت خودروسازی صرف می‌دانید، اساساً این اشتباه است و اگر سؤال اشتباهی بپرسید، پاسخ درست به آن غیرممکن است؛ بنابراین منظورم این است که اگر کسی باور ندارد که تسلا می‌خواهد خودمختاری را حل کند، فکر می‌کنم نباید در شرکت سرمایه‌گذاری کند».

ماسک مطمئن است که تسلا مسئله فناوری خودران خودروها را با یا بدون او حل خواهد کرد. بااین‌حال، توسعه ربات انسان‌نمای اپتیموس موضوع دیگری است، زیرا خطرات خاص خود را دارد. در اوایل سال جاری ایلان ماسک گفته بود که می‌خواهد ۲۵ درصد کنترل رأی را در تسلا به دست آورد تا ببیند آیا توسعه اپتیموس ایمن است و به‌درستی انجام می‌شود؟

خبر جدید ماسک در زمانی اعلام شده است که تعداد زیادی از شرکت‌ها روی توسعه ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند. چندین شرکت ازجمله هوندا، هیوندای، بوستون داینامیکس و فیگور، فعالانه در حال توسعه انواع ربات‌های انسان‌نمای خود هستند.

بااین‌حال ماسک بر این باور است که تسلا به‌طور منحصربه‌فردی در جایگاه رهبری تولید تجاری چنین ربات‌هایی قرار دارد. همان‌طور که گفته شد به گفته ماسک، نمونه اولیه اپتیموس در حال حاضر وظایف ساده‌ای را در کارخانه‌های تسلا انجام می‌دهد.

چشم‌انداز بزرگ‌تر برای تسلا

با توجه به کاهش فروش خودروهای برقی تسلا، این اطلاعیه در مورد ربات اپتیموس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این شرکت اخیراً کاهش ۹ درصدی سالانه درآمد سه‌ماهه را گزارش کرده است که بزرگ‌ترین کاهش آن از سال ۲۰۱۲ است. علاوه بر این، فروش خودروهای تسلا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۰ درصد نسبت به سه‌ماهه قبل کاهش یافته است.

شاید به همین دلیل است که ایلان ماسک در مورد برنامه جاه‌طلبانه رباتیک خود برای اطمینان بخشیدن به سرمایه‌گذاران چنین خبرهایی را اعلام می‌کند. تأکید او بر ربات‌های انسان‌نما نشان‌دهنده تلاش حساب‌شده برای تغییر موقعیت تسلا در بازار است؛ شاید او تصور می‌کند که فروش ربات‌ها درنهایت به بخش بزرگی از تجارت تسلا تبدیل می‌شود.

درعین‌حال، ربات اپتیموس به شکل غیرقابل‌انکاری با سرعتی ثابت در حال پیشرفت است. ویدیویی که به‌تازگی منتشر شده، نسخه جدیدی از آن را نشان داد که وظایفی مانند تا کردن یک لباس را در تأسیسات تسلا انجام می‌دهد.

بااین‌حال، اظهارات ماسک را باید کمی خوش‌بینانه تلقی کرد، زیرا او در گذشته نیز چندین بار وعده‌های پیش از موعد داده است. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که تسلا تا سال ۲۰۲۰ یک‌میلیون ربوتاکسی در جاده‌ها خواهد داشت، اتفاقی که هنوز در سال ۲۰۲۴ رخ نداده است.

رقابت شدید

تسلا در این زمینه رو به رشد با رقابت شدیدی روبرو است. شرکت فیگور که با شرکت‌های بزرگ مایکروسافت و انویدیا پشتیبانی می‌شود، اخیراً همکاری خود با خودروساز آلمانی ب‌ام‌و را برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تأسیسات این شرکت در آمریکا اعلام کرده است. ویدیویی که توسط فیگور در ماه فوریه منتشر شد، ربات آن موسوم به «فیگور ۰۱» را نشان می‌دهد که وظایفی مانند درست کردن قهوه را انجام می‌دهد.به‌طور مشابه، شرکت بوستون داینامیکس هفته گذشته از ربات انسان‌نمای اطلس (Atlas) در یک ویدیو رونمایی کرد که در آن مشاهده می‌شود که در حال انجام مانورهای آکروباتیک، از حالت درازکش به ایستاده و راه رفتن است.

رقابت برای دستیابی به ربات‌های انسان‌نمای تجاری بادوام در حال داغ شدن است. ورود تسلا با آخرین پیش‌بینی‌های جسورانه ایلان ماسک، بُعد جدیدی به این چشم‌انداز فناوری که به‌سرعت در حال تحول است، داده است.

درحالی‌که سال ۲۰۲۵ برای ورود اپتیموس به بازار ممکن است خیلی بلندپروازانه به نظر برسد، تأثیر آن‌ها در آینده نزدیک برای متحول کردن نحوه کار و زندگی انسان‌ها برجسته خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • (ویدئو) این سکانس از افعی تهران، داغ خیلی‌ها را تازه کرد
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد