Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@08:00:25 GMT

نقش بانک ها در " جهش تولید" بسیار موثر است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۳۷۷۸

نقش بانک ها در ' جهش تولید' بسیار موثر است

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به نقش بانک‌ها در حمایت از تولید ملی در سال "جهش تولید" اظهار کرد: سیاست های بانک شهر در سال های اخیر همواره برپایه حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تلاش برای کمک به توسعه شهرها تدوین شده است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، احمد درخشنده با بیان اینکه نرخ سود بانکی تأثیر بسیار زیادی در تولید و حمایت از تولیدکننده دارد، گفت: اما دریافت نرخ سود پایین‌تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مشروط به این است که دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده، مابه التفاوت آن را به نحوی تأمین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل بانک شهر ادامه داد: بانک‌ها آمادگی این را دارند که از تولید ملی و تولیدکنندگان حمایت کنند و نیز این آمادگی را دارند که با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار، تسهیلات لازم را به تولیدکنندگان ارائه دهند.


درخشنده خاطرنشان کرد: اگر همه منابع بانک‌ها به سمت ایفای نقش مؤثر در حمایت از تولید و بازار کالاهای تولید داخل حرکت کنند، حتماً در جهش تولید مؤثر خواهند بود.


وی با بیان اینکه قطعا سال جاری، سال خوبی برای بخش تولید خواهد بود، اظهار امیدواری کرد: با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال شاهد شکوفایی بخش تولید داخلی خواهیم بود.


مدیرعامل بانک شهر با اشاره به ضرورت تلاش ها در رفع مشکلات اقتصادی پس از مهار ویروس "کرونا"، گفت : در این زمینه باید سیاست‌گذاری مناسب و هماهنگی خوبی میان دستگاه‌ها و بانک‌ها صورت گیرد تا بتوان به مشکلات و آسیب‌های اقتصادی غلبه کرد؛ در غیر اینصورت بانک‌ها به تنهایی قادر به حل و فصل مشکلات اقتصادی نخواهند بود.


به گفته درخشنده؛ همه دستگاه‌های تأثیرگذار باید به صورت هماهنگ، سیاست‌هایی را اعمال کنند تا تولیدکنندگان در سال جهش تولید، احساس امنیت داشته باشند و با احساس امنیت به تولید بپردازند.


وی در پایان تاکید کرد: قطعا همانند گذشته بانک شهر در سال جهش تولید نیز به کمک بخش تولیدی کشور خواهد شتافت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک شهر جهش تولید پول نیوز ویروس کرونا نرخ سود بانکی حمایت از تولید جهش تولید بانک شهر بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره روند ساخت مسکن در کشور گفت: یک مقداری با آن تعدادی که برای ساخت مسکن در کشور مطرح شده فاصله داریم البته فوت وزیر سابق راه و شهرسازی هم در این زمینه بی‌تاثیر نبود همچنین یک مقداری هم بر روی شیوه کار مسئله پیش آمد که الان حل شده، اما تنها چیزی که باقی مانده، همکاری بانک‌ها است.

وی اظهار کرد: اگر بانک‌ها بیایند و سهم خود را بدهند جهش خیلی خوبی در ساخت مسکن به‌وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: بانک مرکزی و شورای عالی مسکن گام‌هایی را برداشته‌اند و میزان وامشان قبلا صفر بود، اما الان وامشان بین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ درصد است البته بانک‌های خصوصی میزان وامشان صفر است و در این زمینه باید کاری انجام شود، چون اگر وامی نباشد اصلا کاری انجام نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس تصریح کرد: می‌توان تا آنجایی که امکان‌پذیر است زمین را به مردم بدهیم و به‌جای آن وام ندهیم البته قبلا هم این کار انجام می‌شده است لذا از این سیاست وزارت راه استقبال می‌کنیم تا در شهرهایی که امکانش وجود دارد زمین رایگان بدهند تا مردم خود خانه بسازند و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم.

شاکری اظهار کرد: زمین اگر برای فرد باشد مردم شده باشد که ماشین و طلای خود را بفروشند این کار را می‌کنند تا خانه خود را بسازند و در آن زندگی کنند بنابراین باید این امر در اولویت اول باشد، چون در همکاری نکردن بانک‌ها دادن زمین رایگان به مردم برای اینکه خودشان ذیل نظارت شهرداری‌ها و نظام مهندسی اقدام به ساخت‌وساز کنند بهترین کار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان‌کرد: فاصله آورده مردم و تسهیلات بانکی با قیمت تمام شده معنادار است و اگر فکری برای آن نکنیم مردم باز گرفتار می‌شوند یعنی یک جایی می‌گویند برویم آن را به دلال‌ها بفروشیم یا اینکه نرخ سود را در ۱۸ درصد نگه داریم، چون تعدادی از مردم نمی‌توانند از آن استفاده کنند بنابراین اهدای زمین رایگان به مردم و آمدن بانک‌ها برای انجام کار سرعت ساخت‌وساز را بالا می‌برد.

وی تاکید کرد: به نظرم تصمیمات درستی اتخاذ شده و باید با سرعت کار را جلو ببریم همچنین به ازای تخریب یک واحد فرسوده حداقل می‌توان سه واحد ساخت لذا باید برای بافت‌های فرسوده فکری کرد تا بخشی از مشکلات شهرهای بزرگ حل شود.

کد خبر 847870 برچسب‌ها نهضت ملی مسکن قیمت مسکن و زمین خبر ویژه مسکن - وام مسکن مسکن اجاره مسکن - مصالح ساختمانی مسکن - آپارتمان‌ نشینی

دیگر خبرها

  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • بازگشت ۴۴۹ طرح راکد و غیرفعال به چرخه تولید با حمایت بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند