Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@02:56:22 GMT

ارزآوری ۸۲ میلیون دلاری صادرات کیوی ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۷۶۳۶

ارزآوری ۸۲ میلیون دلاری صادرات کیوی ایران

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ۱۰ماه ابتدای سال گذشته حدود ۱۱۲ هزار تن کیوی به ارزش بیش از ۸۲ میلیون دلار به سایر کشورها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، « زهرا جلیلی‌مقدم » با اشاره به پیش بینی اصلاح و نوسازی دو هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات کیوی در برنامه ششم توسعه، گفت: در سال ۹۸ این مهم در  بیش از ۵۰۰ هکتار از باغت کیوی اجرایی شده و یا در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار رسمی میزان تولید کیوی در کشور حدود ۳۶۰ هزار تن است، اظهارداشت:  این میزان تولید در سطح زیرکشت حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه استان‌های تولیدکننده این محصول مازندران، گیلان و گلستان است، تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم کیوی  ۷۰ سنت خریداری شده است.

وی ادامه داد: امروزه کیوی یک کالای کاملا اقتصادی تلقی می‌شود و در مقایسه با کشت سایر محصولات کشاورزی با آب و هوای مشابه، بازده اقتصادی بالایی دارد.

جلیلی‌مقدم افزود: در حال حاضر کشورهای چین، ایتالیا، نیوزلند، ایران و شیلی از عمده ترین تولید کنندگان این میوه هستند.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه  این میوه در ایران نسبت به سایر کشورها از طعم خوبی برخوردار است گفت: به لحاظ استفاده کم از سموم شیمیایی و همچنین از نظر زمان برداشت محصول در صورت رعایت استانداردهای بسته‌بندی و افزایش توان حمل‌ و نقل کشور می‌تواند جایگاه خود را در بازارهای جهانی به دست آورد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی وزارت جهاد کیوی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و سایت ملی دیم گچساران با مساحت بیش از ۱۴۰ هکتار آغاز به کار کرد.
حیدرپور بیان کرد: این سایت به عنوان سایت اصلی به نژادی، معرفی و تکثیر ارقام مختلف گیاهان زراعی شامل گندم نان، گندم دوروم، جو، عدس و نخود، گیاهان روغنی، علوفه و ... برای کاشت در دیمزار‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور است.
نصرت اله حیدرپور افزود: این پردیس تاکنون با مشارکت سایر ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی کشور بیش از ۵۰ رقم مختلف محصولات زراعی را معرفی و در حال حاضر ۱۳ رقم گندم نان و دوروم، ۱۲ رقم جو، دو رقم عدس، دو رقم نخود، یک رقم کلزا، یک رقم خلر، یک رقم ماشک علوفه‌ای در طبقات مختلف بذری تکثیر و بذر پرورشی دو و سه برای تکثیر گسترده به ۱۷ استان کشور منتقل می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵ لاین در حال معرفی در این پردیس وجود دارد که پس از طی مراحل مربوط به عنوان ا رقام جدید معر فی خواهند شوند.
حیدرپور ادامه داد: ویژگی ارقام معرفی شده در این پردیس نیاز آبی کمتر در مقایسه با ارقام آبی و تحمل بیشتر به شرایط تنش گرمایی انتهای فصل است و با یک تا سه آبیاری تکمیلی می‌توانند عملکردی برابر و گا‌ها بیشتر از ارقام آبی داشته باشند.
وی اضافه کرد: سطح نفوذ بالای ارقام معرفی شده این پردیس به دلیل استقبال کشاورزان در دیمزار‌ها و حتی در اراضی آبی شده و این پردیس به عنوان یکی از سایت‌های اصلی تولید بذور هیبرید ذرت در جنوب کشور است و هرساله بخش قابل توجهی از نیاز بذری ذرت کاران در جنوب کشور از بذر تولید شده از این پردیس تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ