Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:07:31 GMT

بازگشت ۴۰۰۰ خودروی غیر پلاک گیلان از ورودی‌های آستارا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۲۵۰

بازگشت ۴۰۰۰ خودروی غیر پلاک گیلان از ورودی‌های آستارا

حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار کرد: عوامل پلیس راه، نیروی انتظامی، سپاه، مرزبانی و هلال احمر از هفتم فروردین ماه فقط به خودروهای پلاک بومی و کامیون های مواد غذایی و سوخت، اجازه ورود به شهرستان آستارا داده اند.

وی ادامه داد: درصد بالایی از مردم با خود مراقبتی و ماندن در خانه، مانع گسترش ویروس شدند و شمار بیماران مشکوک به کرونا در این شهرستان رو به کاهش و ۴۰ تخت بخش قرنطینه بیمارستان خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ۱۰۰ درصد مردم آستارا در بیماریابی کرونا غربالگری شدند و به علت کاهش ترددها، مصرف بنزین در فروردین ماه امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش یافته است.

فرماندار آستارا گفت: دستگاه های اجرایی به وظایف خود در مقابله با کرونا به خوبی عمل کردند و تولید آب ژاول یا ماده ضدعفونی در شرکت آب و فاضلاب شهری آستارا نمونه بارز عمل به شعار سال است و دانشگاه ها تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و روانی کرونا را بررسی کنند.

رستم زاد بیان کرد: تا بیستم فروردین ماه واحدهای صنفی غیرضرور تعطیل و اجرای فاصله گذاری اجتماعی دایر خواهد بود و آموزش و پرورش، مدارس را قبل از بازگشایی ضذعفونی کند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به بیش از ۱۹۰ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا به اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا آستارا حمل و نقل مسافری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا آستارا حمل و نقل مسافری بهداشت و سلامت کرونا ویروس کرونا آستارا حمل و نقل مسافری بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

دریافت 22 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از بانوان و خانواده‌های آستارایی به منظور قدردانی از پلیس به عنوان مجریان طرح نور فراجا، طرح صیانت از عفاف و حجاب با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان آستارا، ضمن دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان از اجرای طرح نور در شهرستان آستارا در حوزه تحکیم مبانی حجاب و عفاف اعلام حمایت کردند.

«سرهنگ عبدالعلی شعبانی» فرمانده انتظامی آستارا در این مراسم ضمن تشکر از مردم شهرستان، به ویژه بانوان برای همکاری و همراهی در اجرای طرح نور اظهار کرد: خوشبختانه شاهد همکاری وصف‌ناپذیر مردم عزیز شهرستان به ویژه بانوان فهیم و قانون‌مدار شهرمان با پلیس هستیم.

وی افزود: قاطبه زنان و دختران شهرستان مرزی آستارا، ارزش وجودی خود را دانسته و نسبت به رعایت قوانین عرصه عفاف و حجاب تمکین دارند که این حاکی از فهم و شعور نهفته در زنان این مرز و بوم است.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با بیان اینکه تمام تلاش پلیس بر این است که زنان کشورمان در امنیت و آرامش لازم در جامعه، فعالیت‌های خود را انجام دهند، افزود: نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است و از همه شهروندان محترم، به‌ویژه دختران و بانوان گرامی، درخواست می‌شود به‌منظور رعایت قانون و حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را آن‌گونه که شایسته است رعایت کنند.

کد خبر 6088347

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک