Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در حال حاضر ۳۸۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل عصر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: ۱۶ بیمارستان استان در این مدت درگیر کرونا بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ بیمارستان درگیر خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند و در حال حاضر ۱۰۳ بیمار  در بیمارستان صیاد شیرازی بستری هستند و این در شرایطی است که در مقطعی این تعداد ۳۶۰ بیمار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۸۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، خاطرنشان کرد: اکثر بیمارستان‌های استان فقط چند تخت محدود درگیر بیماران کرونایی است و حتی در شهری مثل آزادشهر سه بیمار‌کرونایی بستری است.

فاضل بیان کرد: در راستای کاهش شیوع این بیماری و مراجعه بی مورد به بیمارستان‌های استان مرکز تلفن ۳۱۶۳۶۳ بسیار‌موثر بوده و سطح آگاهی مردم را بالا برده است.

وی اضافه کرد: در ابتدای شیوع این بیماری در استان گلستان به شدت با مشکل کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده روبرو بودیم که خوشبختانه با ورود جهادی بسیج و مردم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳ کارخانه تولیدکننده مواد ضدعفونی در استان فعال است، تصریح کرد: طرح غربالگری با مشارکت سپاه و بسیج به نحو احسن اجرا شده و تقریبا ۹۹ درصد مردم استان غربالگری شده‌اند و بر اساس این غربالگری تنها یک هزار و ۹۰۰ نفر با علائم شناسایی شده است.

فاضل گفت: در حالی که بر اساس پیش‌بینی‌ها ممکن بود ۷۰ درصد مردم استان مبتلا شوند اما این آمار نشان می‌دهد چنین اتفاقی نیافتاده و اقدامات موثر بوده است.

وی تاکید کرد: یا هنوز به پیک بالای بیماری نرسیده‌ایم یا ویروس ماهیتش را در استان تغییر داده و در صورت احتمال اول نشان می‌دهد اقدامات پیشگیرانه و در خانه ماندن بسیار موثر و راهگشا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: در روزهای نخست از هر ۱۰۰ سی‌تی اسکن ۸۰ مورد مثبت نشان داده می‌شد اما امروز این آمار در استان به کمتر از ۲۰ مود رسیده است.

فاضل گفت: اگر مردم همین روند رعایت را پیش بگیرند تا انتهای اردیبهشت می‌توانیم بگوییم دیگر تهدید این بیماری را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان گرگان کرونا گلستان رییس دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد

ایسنا/یزد با ایثار یک هموطن، ششمین اهدای عضو سال جاری در یزد رقم خورد.

دکتر «سید کاظم رضوی» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این باره تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه با ایثار و فداکاری خانواده مصطفی سلطانی ۶۳ ساله که به علت ‌خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد به وقوع پیوست.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، این مسئول عنوان کرد: کبد این ایثارگر حیات در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان یک بیمار نیازمند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • حس خوب حمایت
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان