Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@11:24:21 GMT

عدنان الزرفی از نخست‌وزیری خود دفاع کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۱۸۰۰

عدنان الزرفی از نخست‌وزیری خود دفاع کرد

آفتاب‌‌نیوز :

«عدنان الزُرفی»، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید در عراق با افزایش مخالفت‌‌ها با نخست‌وزیری‌اش، از خود دفاع کرد و مدعی شد که معرفی او «قانونی» بوده است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) یکشنبه (۱۷ فروردین) گزارش داد که الزرفی گفته است مأمور شدن او برای تشکیل دولت جدید از سوی رئیس جمهور این کشور «مطابق قانون اساسی» و نتیجه اعتماد فراکسیون‌های پارلمانی و احزاب سیاسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که منتظر است تا موعد جلسه فوق‌العاده پارلمان عراق برای رأی به برنامه دولت و کابینه وزیران او مشخص شود. الزرفی نیز گفت که برای کسب حمایت‌ها در خصوص مقابله با کرونا تماس‌هایی در سطح بین‌المللی داشته است.

عضو ائتلاف النصر به ریاست «حیدرالعبادی»، نخست‌وزیر اسبق عراق و استان‌دار سابق نجف از تلاش خود جهت برقراری روابط بین‌المللی جهت توسعه اقتصاد عراق خبر داد و گفت که باید فعالیت مؤسسات غیرتولیدکننده را مهار کرد.

الزرفی که دارای تابیعت و حمایت آمریکاست، نزدیک به یک ماه پیش از سوی برهم صالح، رئیس جمهور عراق برای تشکیل کابینه معرفی شد و قرار است طی این مدت سی روزه وزرای خود را به پارلمان ارائه دهد. برخی از احزاب سیاسی عراق با نخست‌وزیری او مخالف‌اند و از برهم صالح خواسته‌اند بر اساس قانون اساسی عمل کند.

فراکسیون البناء متشکل از چند ائتلاف و حزب سیاسی شیعه در پارلمان عراق، این اقدام صالح را نقض قانون اساسی دانسته و گفته است که رئیس جمهور باید نامزد فراکسیون اکثریت را معرفی کند.

براساس قانون اساسی عراق، رئیس جمهور (برهم صالح) موظف است برای تعیین نخست‌وزیر، نامزد فراکسیون اکثریت را به پارلمان معرفی کند. فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق هم اکنون فراکسیون البناء به رهبری هادی العامری است و ائتلاف الفتح به همراه چند حزب دیگر، جزو این فراکسیون می‌باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عدنان الزرفی عراق نخست وزیری عراق قانون اساسی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام پورخاقان در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد افزود: قوام امنیت و اقتدار هر کشوری بستگی به سلامت نیرو‌های مسلح دارد که استان یزد نیز باتوجه به اینکه استان کم حادثه‌ای است، خوشبختانه نیرو‌های مسلح آن نیز نیرو‌های کم پرونده‌ای هستند.
وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و صیانت و حفظ نیرو‌های مسلح از وظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و اگرچه خدایی ناکرده نیرویی مرتکب جرم شود، در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی با آن برخورد خواهد شد.
همچنین در این مراسم غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی و از خدمات مهدی تشکری در این سمت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • گام عملی برای جهش تولید
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند