Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:25:12 GMT

حمایت از پاکبانان با رها نکردن دستکش و ماسک در معابر

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۳۴۶۶

حمایت از پاکبانان با رها نکردن دستکش و ماسک در معابر

رامین امیرمداح در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از رها کردن دستکش و ماسک‌های استفاده شده از سوی برخی شهروندان در معابر و جوی‌های شهر کرمان از جمله سطح منطقه سه اظهار کرد: این روزها با شیوع ویروس کرونا همه افراد به فکر سلامتی خود و خانواده هستند؛ اما در این میان سلامتی پاکبانان شهر مورد فراموشی و غفلت قرار گرفته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس گفته پزشکان و کادر درمانی، ویروس کرونا می‌تواند از طریق ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده به انسان منتقل شده و ایجاد بیماری کند و این در حالی است که مردم می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی به راحتی از انتقال این بیماری جلوگیری کنند.

شهردار منطقه سه کرمان افزود: از مردم می‌خواهیم ماسک و دستکش خود را در راستای رعایت بهداشت و جلوگیری از گسترش این بیماری در معابر رها نکنند.

امیرمداح با بیان اینکه همه روزه خوروهای حمل زباله ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند و ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی بین پاکبانان و کارگران حمل زباله توزیع می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه با اینکه این افراد به صورت مداوم در معرض زباله و ماسک‌های رها شده هستند؛ اما هنوز موردی از ابتلاء به این ویروس گزارش نشده است؛ البته کارشناسان معاونت خدمات شهری منطقه سه روزانه علائم کارگران و پرسنل پسماند خود را چک می‌کنند و موارد مشکوک را برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در کنار کادر درمانی، پاکبانان یکی از اقشاری هستند که این روزها در خط مقدم خدمات‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنند، گفت: توصیه ما به شهروندان این است دستکش و ماسک را پس از استفاده داخل پلاستیک جداگانه‌ای قرار داده، سر آن را گره زده و داخل کیسه زباله بیندازند و سر ساعت تعیین و اعلام شده در هر محله از سطح منطقه، کیسه‌های زباله را درب منزل قرار دهند تا به موقع جمع آوری شوند.

شهردارمنطقه سه کرمان با تاکید بر اینکه گذر از این بحران نیازمند رعایت الزامات و مسائل بهداشتی است، ابراز امیدواری کرد: با رعایت این موضوعات احتمال انتقال بیماری به پاکبانان زحمتکش این شهر به حداقل رسیده و چرخه انتقال ویروس کرونا شکسته شود تا شاهد کاهش روند شیوع و بازگشت به روال عادی زندگی باشیم.

کد خبر 4893245

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کرمان ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت ماسک طبی ضدعفونی سال جهش تولید بارش باران منطقه سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و مجریان طرح نور عفاف و حجاب با حضور فرمانده انتظامی کل کشور در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری در این مراسم ضمن مطالبه از قوای سه گانه برای اجرای قانون گفت: هرچه زودتر باید قانون الزام حجاب تصویب و در اختیار دولت و سایر نهاد‌ها قرار گیرد، قوه قضاییه همچنان که با مفسدان اقتصادی و ناقضان امنیت مقابله می‌کنند باید با بی حیایی هم مقابله کنند.

وی با بیان اینکه همه باید امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند، تصریح کرد: اسلام تماشاچی نمی‌خواهد، مردم تماشاچی شدند که دستان علی بسته شد و زینب کبری به اسارت رفت، تا بی حیایی در جامعه می‌بینیم باید با قول لین و محکم تذکر داد.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه دزدی و بی حیایی هر دو خلاف قانون است، اذعان داشت: قانون اسلام و قانون جمهوری اسلامی رعایت حجاب و عفاف است پس باید رعایت کرد.

وی در پایان بیان کرد: همه مردم، اصناف و قوای سه گانه باید در کنار نیروی انتظامی باشیم تا مبارزه با بی عفتی و بی حجابی هم به نتیجه برسد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم سخنرانی سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور و دکلمه خوانی دختر شهید آقازاده در وصف شهدا و وصیت شهدا نسبت به حجاب و عفاف بود.

دیگر خبرها

  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • گلر استقلالی با دستکش سیدحسین مقابل سپاهان
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است